weer een beginner met vragen...

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
Ik heb me ook wel is verdiept in de Belt CP de RTF, maar het viel me op dat die vage staart problemen, dat viel me op you tube op, meerdere mensen klaagde daarover, dus hou het ff in je achterhoofd !!!

Ik heb nog ff gekeken voor je qua filmpjes, maar zoals altijd kun je die niet meer vinden.

Laatst bewerkt:
Sorry maar dan ben je echt afgelegd.
Er is geen zaak die de phoenix voor die prijs verkoopt,
hooguit zijn er nog zaken die hem voor € 135,00 verkopen,
maar hij kost op het moment € 99,00

Eerst even googlen voordat je iets gaat kopen;)

Bij Quartel €169,00 14 daag geleden nog voor betaald.
Met een verloop stekker van de media-markt van €4 werkt hij ook met een FX-18

Mvg.Eric

Ik ben nieuw op dit forum en heb heel wat te vragen over mijn Esky Honeybee 2.....

Beste forumleden, ik ben een oudere (59 jaar) beginnende helicopter bezitter en mijn begin is al niet best, als ik simpelweg op wil stijgen valt hij naar links of rechts maar opstijgen lukt dan niet omdat ik bang ben de rotor te beschadigen. Ik heb nu een trainer onderstel besteld, mogelijk lukt het dan wel. Dit weekend hoop ik het (succesvol) uit te proberen.
Ik vraag mij ook af als hij straks trots in de lucht hangt en de batterij is leeg of hij dan als een baksteen naar beneden stort of, zoals ze in het echt schijnen te doen de wieken draaien dan door de luchtstroom en het toestel kan een redelijke landing maken.
Wie heeft voor mij het antwoord? Ik wacht af.....
Wim

Beste forumleden, ik ben een oudere (59 jaar) beginnende helicopter bezitter en mijn begin is al niet best, als ik simpelweg op wil stijgen valt hij naar links of rechts maar opstijgen lukt dan niet omdat ik bang ben de rotor te beschadigen. Ik heb nu een trainer onderstel besteld, mogelijk lukt het dan wel. Dit weekend hoop ik het (succesvol) uit te proberen.
Ik vraag mij ook af als hij straks trots in de lucht hangt en de batterij is leeg of hij dan als een baksteen naar beneden stort of, zoals ze in het echt schijnen te doen de wieken draaien dan door de luchtstroom en het toestel kan een redelijke landing maken.
Wie heeft voor mij het antwoord? Ik wacht af.....
Wim

Een beetje geestelijke en lichamelijke hulp voor je eerste hoover les zou idd wel makelijk zijn.
Allereerst moet je heli (zeker voor beginner stapjes) perfect zijn afgesteld en als beginner is dat niet zo makelijk. Dan nog steeds gaat elke RC heli bij het opstijgen naar links en zodra hij in de lucht is blijft hij rustiger hangen.
Verder is het net als een Ei op zijn puntje, Je moet blijven corrigeren want rustig stil hangen in de licht is er voor geen enkele heli bij. Tuurlijk grotere zijn stabilere maar ook die hebben correcties nodig.
Tenslotte heeft elke CP heli een autorotation gear in het tandwiel waardoor de rotor door kan blijven draaien als de motor stil staat.
Een lichte heli als de king is echter niet zwaar genoeg of een nette auto rotation te maken dus dat gaat niet mee vallen.
wat echter belangrijker is dat je je lipo accu's noooooooooooooit leeg mag vliegen.
Een lipo bestaat uit enkele cellen in serie geschakeld waarbij voor lipo de cel spanning nooit beneden de 3 volt mag komen. (en nooit boven de 4,2V) Ontlaad je hem verder hand verkort je de levens duur dramaties t/m 100% en krijg je de bekende tennisballen accu's.
LEES EERST DE LIPO ACCU GEBRUIKERS DRAADJES EEN DOOR...

Benno

Back