weer een beginner met vragen...

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
M

mhensbergen

Guest
Na dit Honey Bee CP V2 per set EK1H-E005
Deze "Honey Bee CP V2" kost € 139,- en is ready to fly met alles erop en eraan (zover ik begrijp).
Deze is ook nog een mogelijke optie... Honey Bee FP per set EK1H-E004
Deze "Honey Bee FP" kost € 99,-
Ik geloof ergens gelezen te hebben dat de FP traag reageerd? Zo ja word deze het niet.

Ik heb er zeer weinig verstand van, wat zou volgens jullie de beste start heli zijn voor mij om eventueel later naar de t-rex over te stappen?
Hierbij vind ik het belangrijk dat de handling zo dicht mogelijk in de buurd komt van de t-rex, en dat crashen zo min mogelijk schade toe doet/kost.

Verder zie ik veel info staan over flight simulators. Is het bv. mogelijk om de controller van zo'n startset te gebruiken voor je flight simulator?
En dat je dan alleen nog een programmatje nodig heb?
Ik heb een aantal flight sims gezien, sommigen van € 400,-!
Is er een goede en goedkope oplossing?
En is hiermee goed realistisch te trainen, of kan ik maar beter bij een train heli blijven?

Verder zit ik nog met veel vragen, ik zal ze nog niet allemaal tegelijk stellen.
Maar wat ik vreemd vind is dat een controller bijna altijd verkocht word met servo's. En dat heli's vaak zonder servo's verkocht worden.
Passen alle servo's dan in een heli? En maakt de controller ook niet zoveel uit? Ik zou zeggen dat servo's een essentieel onderdeel zijn van de RC heli's, en dat deze standaard bij de heli worden geleverd.
Ik hoef mij daar nog geen zorgen over te maken aangezien ik toch eerst een train heli ga kopen.
Ik had eerst wel het idee om alvast een hele goede controller te kopen van zo'n € 350,-, en daar dan mee train, en eventueel een t-rex mee aanstuur, en eventueel overige rc spullen, maar dat is niet zo makkelijk volgens mij.
Je zou zeggen, stel de contoller in op bv. 2.4Ghz, en klaar is kees, maar het lijkt alsof elke controller zijn eigen receiver en servo's heeft, vreemd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou bij veel rtf heli's van esky zit al een sim kabel bij. Er zijn genoeg simulators te downlaoden (gratis dus) Die gewoon realistisch zijn, niet zo als phoenix maar daar betaal je dan ook een slordige 150 euro voor.

Qua heli zou ik geen fp nemen als je wilt dat de heli zo veel mogelijk op de trex lijkt, aangezien een fp geen idle up heeft.

Als je het mij vraagt zou ik meteen een 2e handse trex450 kopen. Hier op het forum staan er genoeg. Zelf een kant en klaar op de zender na voor 325 euro, waarvan de eugenaar zij dat de bodemprijs niet berijkt was. Zelf heb ik ook een lama v3 gekocht als beginners heli, ik heb er niet veel van geleert heb ik het idee. Waneer je een goeie sim koopt leer je veel meer (mijn ervaring en mening).

Hoop dat je hier wat aan hebt. M.V.G. Robin.

Owja nog 1 dingetje, als je een 2,4 ghz zender wilt kjik dan naar een dx6 of dx7. Er is er vorige week nog een verkoch voor 200 euro op de forum (een dx7).

je hebt zoveel vragen dat ik zeg, ga eens naar een club of wildvlieg meeting....kweet niet waar je vandaan komt want je hebt je profiel wel heel erg sumier ingevuld, en Ron van sommeren..... kom maar op met je links.... hahaha!

Als je toch over de wild vlieg meeting begint noem dan meteen ook de Honeybee king2
Past prima binnen dat budget, is een CP is heel leerzaam als beginner toestel (beslist niet sloom traag) en als je hem totaal los vliegt kost een raparatie nooit meer dan 60 euro (is een nieuwe barebone) Bij mij zijn de gemiddelde crash kosten 10 euro (een setje bladen en wat linkjes). Als je echt leuk wilt beginnen.. Vul dan eerst je profiel verder in, maak tijd vrij en rij naar doetinchem naar 4RC en laat je daar wat toestellen voor vliegen.
Als je nog een paar weken wacht komt Esky met 2,4 Ghz versies uit van de genoemde modellen.

Verder is zowel Heli-x als FMS gratis te downloaden en zijn prima sims om mee te beginnen.
Als je daar een heli met je orginele zender kan laten hoveren lukt het ook wel in het echt. De USB kabel moet je wel los er bij bestellen via een webshop...

Benno

En Ron zal er wel niet zijn, reageert helemaal niet op mijn gerichte vragen...
(hij zal toch niet ziek zijn)...

Bedankt voor alle reacties so far,

Ik denk dat ik dan voor deze ga...
Eksy King V2 yellow per set EK1H-E017A-M2
De Honey bee King V2 yellow voor € 159,-
Klopt het dat deze dezelfde controls heeft als een t-rex, dus ook dat de mainblades kunen draaien voor hoogte controll?
Is er nog iets dat ik hier bij moet nemen voor het gemak?
Of onderdelen die ik alvast reserv kan bestellen?
Weet iemand ook of hier een usb kabel bij zit, of dat ik deze erbij moet bestellen? En welke moet ik dan kopen?

Ik denk dat ik hiermee dan eerst eens een simulator ga proberen, dan met de heli oefenen, en later een nieuwe t-rex.
Om nu een twee-de-hands t-rex te kopen lijkt mij wat onhandig, zeker wanneer ik deze laat crashen voor het oefenen.
Uiteindelijk wil ik echt iets goeds kopen.

Over die 2.4Ghz, dat was maar een voorbeeld, ik heb geen idee wat het voordeel ervan zou kunnen zijn. Ik wilde hiermee alleen aangeven dat ik het nogal ingewikkeld vind dat servo's niet bij heli's zitten, en wel bij controllers, enz... (voor meer vragen zie eerste post).

Naar een bijeenskomst gaan zit er niet in, ik woon in Rotterdam, 4rc is best ver hier vandaan.
En voor een beginners heli heb ik toch niet zoveel eisen. Voor een eventuele t-rex zal ik toch wel langs moeten gaan denk ik. Al die servo's, controllers, motors, enz... Je ziet door de bomen het bos niet meer, ik zou het heel moeilijk vinden DE perfecte t-rex te bouwen.

Jup klopt helemaal, ik ben ook begonnen met esly HB king V2 Yellow, alleen een T-rex 450 is gewoon wat meer vlieg kwaliteit.

Veel vlieg plezier, en onderschat het vliegen met een heli niet.

Ach, Rotterdam Zutphen doe je in 1,5 uur ;)
Dus je kunt altijd naar een van onze meetings komen.

Je leert er wel donders veel van.

Zoek anders een cluppie mensen op in de buurt die je kunnen helpen.
Dat maakt het en makkelijker en leuker !

Wij hebben alleen geen auto, beetje lastig.

Wanneer ik de Honey bee 2 king v2 (http://www.4rc.nl/N_art_1519.html)koop.
ik kan niet vinden of hier nu wel of geen usb kabel bij zit.
Wel staat er in dezelfde catagorie dit..
USB aansluiting voor Esky zender per set EK2-0900A
Moet ik deze er dan bij bestellen?

Ik zie nu ook net dat de king 2 nergens te koop is, overal een vooraad.
Weet iemand misschien een heel goed alternatief?
Anders zou ik ok een los simulator setje kunnen kopen voor € 20 ...
RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!
En dan maar wachten op de king 2 (als die ooit komt).

(off-topic)
Modelbouwforum geeft problemen op mijn andere computers, 9 van de 10 keer kan de pagina niet gevonden worden?...

Neem je woonplaats in je profiel op, zie mijn informatie links. Altijd handig als er een forumlid bij jou in de buurt woont.

Ga eens op een zondagmiddag, dan is het doorgaans het drukst, bij een vliegclub kijken. Vraag ze het hemd van het lijf. Zijn er überhaupt wel helivliegers? Zo nee, dan is er nog genoeg te vragen en te kijken. Maak nieuwe discussie: "hulp omg Rotterdam/<wijk> gezocht". Met ervaren hulp gaat het stukken makkelijker en goedkoper.
Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in Nederland en België. Hopelijk zit er één bij jou op fietsafstand:
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina -> clubs
Modelvliegclubs database op Airtoi

Even een ervaren vlieger er naar laten kijken. Die vindt altijd wel een paar kleine foutjes of verbeteringswaardige punten. Clubcontributie heb je na één dag al terugverdiend.

Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen, veel nuttige tips

Ter leringhe ende vermaek, oftewel: humor is lachen om een ander
icon_twisted.gif

Modelbouwblunders en ander ongerief
wall.gif

Je zult ook nog erg fundamentele vragen hebben. Lees eens door de modelvliegFAQ's, bij voorbaat al veel antwoorden op vragen waarvan je nog niet weet dat je ze hebt:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl

Laatst bewerkt:
De king2 wordt zeldzaam (vraag me af waarom, zeker populair)
Het is zeker een aanrader succes met zoeken of iemand er nog een op de plank heeft.
Het blijkt dat de fabriek tijdenlijk gesloten is i.v..m. verhuizing.
HMMMMMM..
Zeker bestellen bij de king.
een BL motor (must) b.v. 3100 met extra 11 Tanden gear of 3900 met extra 10 tanden gear. 2 extra lipo's rond de 2000 tot 2400 mah.
Betere lipo lader met balancer en info display (min 60 euro).
Aan reserve onderdelen:
5 extra setjes bladen (balsa). Link setje, 1 servo, flybar, kings set, een paar feathering shafts, ja zo kan ik nog wel door gaan maar dan lijkt het erg te worden.

Als je toch moet wachten op de uitlevering lees dan eens het draadje door van PA5CA.
eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii
daar staan wel zo'n beetje alle modificaties en belangrijke zaken in.
Sommige zijn echt belangrijk andere vinden somige handig.
Een echte aanrader is wat francis al melde.. Koms eens langs...

Maar ik moet ook er bij zeggen.
We zijn allemaal eigewijze dr....len want eigenlijk moetje gewoon zoals ron al melde.
Ga naar een vliegschool of in iedergeval naar een vliegclub. Begin er niet alleen aan...
Maarja, als jij eigenwijs genoeg bent...sluit je gewoon bij ons aan en leer van onze blunders..en creeer gewoon je eigenblunders... De King is zeer verslavend..
DUS EEN WAARSCHUWING IS HIER OP Z'N PLAATS......

benno

De phoenix Sim kost geen € 150 en heeft dat ook nooit gekost,
Hij is pas van € 135,00 naar € 99,00 gegaan.
Zie ook: Phoenix model flight simulator | Purchase

Nou bij veel rtf heli's van esky zit al een sim kabel bij. Er zijn genoeg simulators te downlaoden (gratis dus) Die gewoon realistisch zijn, niet zo als phoenix maar daar betaal je dan ook een slordige 150 euro voor.

Qua heli zou ik geen fp nemen als je wilt dat de heli zo veel mogelijk op de trex lijkt, aangezien een fp geen idle up heeft.

Als je het mij vraagt zou ik meteen een 2e handse trex450 kopen. Hier op het forum staan er genoeg. Zelf een kant en klaar op de zender na voor 325 euro, waarvan de eugenaar zij dat de bodemprijs niet berijkt was. Zelf heb ik ook een lama v3 gekocht als beginners heli, ik heb er niet veel van geleert heb ik het idee. Waneer je een goeie sim koopt leer je veel meer (mijn ervaring en mening).

Hoop dat je hier wat aan hebt. M.V.G. Robin.

Let bij gebruik van simulator erbij dat je dezelfde stickmode (knuppelbezetting) kiest als degene die je straks gaat helpen (club, buurman, wildvlieger, whatever). Anders kan hij niet met je heli vliegen en dus ook niet voor je uit-trimmen/afstellen (dubbele besturing, gekoppelde zenders laat ik even buiten beschouwing).

Leen/steel een auto voor die keer, zo'n meeting is zeeeeeer nuttig, ook al zou het bij die ene keer blijven. Misschien iemand in jouw buurt die er naar toe gaat?

@Benno/Plantjes
Geen paniek, ik ben al driekwart jaar 'ziek': burn-out met af en toe wat depressieve dagen er tussen door, een en ander ter verhoging van de feestvreugde. Maar daar lag de vertraagde reactie niet aan.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een barebone HBKing2, fabriek gesloten ivm. verhuizing?
Wegens groot succes fabriek te klein geworden zal dan wel de oorzaak zijn, kan niet anders ;)

@Ron:
gaat goedkomen, gewoon doorgaan en de moed niet opgeven!

Laatst bewerkt:
Meetings zijn super leuk, of ze nu wild of geoorganiseerd zijn..
Je steekt er heel veel van op en je wordt niet vreemd gevonden als je de hele dag over heli's wil praten ;)
Ik ben vorig jaar naar een grote meeting in Dongen geweest, allerlei heli's 3D, schaal, electro, brandstof,van E450 tot brandstof 90'ers en dat heeft de koorts nog wat aangewakkert.
Daarna nog wat wilde meetings bijgewoond.
Het is zowiezo gewoon leuker om samen te vliegen en elkaars setup te bekijken.

@Ron
Been there...
En af en toe nog wel eens ;), Sterkte man, komt goed!

Eric

Ik heb zojuist dit RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL! paket besteld, die is een simulator controller.
Misschien zit hier ook een simulator bij, anders download ik de twee gratis versies (ik hoop dat deze controller met alle andere simulators kan werken).

Kwa modus, is er geen standaard voor Nederlanders?
Wat word het meest gebruikt? En is die modus ook automatisch bij deze simulator kit?

De Honey bee king 2 kan ik nergens op vooraad vinden, wel ben ik een backbone tegengekomen op vooraad, dus die gene die naar de backbone op zoek was...
RCVliegshop.nl - Dé Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

Weet niemand een goed alternatief voor een Honey Bee king 2?
Ik heb niet zo'n zin om maanden te moeten wachten.
Of heeft iemand goede ervaring met een buitenlandse winkel die via paypal kan betalen?

nou mijn ervaring is dat je 4kanalen zender niet op aerofly krijgt, voor fms is 4 kanalen goed genoeg. Maar wel erg onnodig aangezien dat paket ook bij bijne iedere esky heli zit.

Ik begrijp het niet helemaal.
Kan ik nu met die bestelde simulator set het zelfde vliegen als met een t-rex? Of ontbreken er bepaalde functies? Je hebt het over een 4 kanaals controller, waarom zouden er dan 6 kanaals controllers zijn? Wat mis ik nu dan?

Back