weer een beginner met vragen...

• Topicstarter Topicstarter mhensbergen
  • Startdatum Startdatum
Om te weten hoeveel kanalen je gebruikt, moet je het aantal gestuurde functies tellen.

Dus in het geval van de trex (alle Cp's trouwens) heb je pitch, staart, vooruit en zijwaarts.

Dus al 4 gestuurde kanalen, wat volgens mij op de zender zit, dus kun je het stickgevoel krijgen.
Vaak heb je voor heli's nog een kanaal voor de gevoeligheid van de gyro, en bij brandstof heb je nog een kanaal nodig om gas te geven met de motor.

Dus vandaar 4 kanaals zenders en meerkanaals zenders.
Mode 2 (gas links) is de in Nederland meest gebruikte vorm.
dan zit pitch (omhoog en omlaag) en staart op de linkerstick, en voor/zijwaarts op de rechter.

Heb nooit geprobeerd om een 4 kan. zender op aerofly te zetten, maar het is mogelijk dat aerofly minimaal 5 of 6 kanalen nodig heeft om te werken. Moet je even kijken wat voor "zender" daarbij geleverd wordt.

Het is egt een K*T gedoe met al die simulators. Ik krijg geen kabeltje gevonden voor mijn zender naar mijn sim. En een trex heeft ook idle up etc. Dat zit opd e 4 kanaals niet bij, maar goed. Je kunt oefenen dat wel.

Mijn kabelstje komt gewoon bij een modelbouwwinkel vandaan..

en 4 kanaals is goed genoeg voor de sim
Maakt weinig verschil of je dat knopje op de zender of op je toetsenbord omzet..

Maar als je zelf een zender aan gaat schaffen moet er natuurlijk wel ff op gelet worden:cool:

Zou ik de site van die modelbouwwinkel mogen? Krijg namelijk geen ff9 kabel gevonden alleen met mini usb etc. maar geen usb.

Bedankt alvast, en nu weer ontopic.

Ik vlieg aerofly met zo'n zelfde knaken zender en dat gaat vlekkeloos

Zou je dan een screenshot kunnen maken van hoe je alles ingestelt hebt? Ik snap er egt niks van.

Alvast erg bedankt, Robin

Owja mail maar dat is makkelijker denk ik mail adress staat onder mijn naam en plaatje etc.;)

Ik gebruik een FX18, de kabel komt bij Quartel in Pijnacker vandaan.
De site is enigszins lastig om te doorzoeken, deze is (heb het nagevraagd) bedoelt om te laten zien wat ze hebben, niet om per product specificaties te geven. Site is Welkom op de website van Quartel modelbouw b.v.

In mijn zender, in combo met een niet nader te noemen illegale versie van een sim, stel ik gewoon een leeg model in. Ik heb dus mijn heli erin staan, tweede profiel is gewoon leeg.
De simulator zelf past eventueel de kanalen ed aan, deze indeling is dus niet van belang voor een sim
Voor een niet-computerzender, gewoon de trims op 0, moet ie het ook doen, of even opnieuw kalibreren in de comp. voor het vliegen.

Wat mij echt opvalt.. dit is een beginner die na aanleiding van een filmpje een heli wil kopen. Mooi en goed natuurlijk. Wat ik mis is dat niemand van de ervaren helimensen, erbij vertelt dat hij datgene wat hij in dat filmpje ziet, wel kan vergeten voor de komende tijd.

Dus zegt deze vliegtuigjongen het maar.. als je wilt beginnen met de hobby louter vanwege wat je in dat filmpje ziet, vergeet het plan maar. Voordat je zover bent dat je kunt wat er in dat filmpje gebeurd, ben je echt een paar jaar hard oefenen en trainen en veel hoveren verder, om nog maar te zwijgen over kapitalen vanwege de gevlogen schades.

"zo wat een azijnpisser is dat". Ja inderdaad, maar wel eentje die gelijk heeft.. het zou jammer zijn als je nu een hoop geld investeerd om er dan pas op het veld achter te komen dat wat je in dat filmpje zag, helemaal niet makkelijk of misschien zelfs onmogelijk is voor jou. Je moet NIET met deze hobby beginnen en verwachten dat je de nieuwe Szabo bent. Als dat je uitgangspunt is, zullen we je over 2 maanden hier onderdelen zien verkopen met de teleurgestelde mededeling dat je gaat stoppen met de hobby.

Als je dat weet en in je achterhoofd houdt, reeel blijft en er tijd en moeite in steekt, is het een schitterende hobby.. en wie weet, heel misschien kun je dan ooit eens, na veel bloed zweet en tranen, 1 of meerdere kunstjes uit het filmpje..

Laatst bewerkt door een moderator:
voordat je dat kan wel, maar die heli is alleen maar stabieler, dus de heli zelf zie ik geen problemen mee als je antuurlij eerst veel oefent met een kleine helitje/sim.

@ hezik, Helemaal mee eens.
Ik ga absoluut niet na aanleiding van een filmpje een dure heli kopen, en vervolgens teleurgesteld zijn dat het niet 1,2,3,4,5,6,7, lukt.
Ik had al jaren terug de intresse in RC helis. Alleen zag ik toen alleenmaar brandstof modellen, en die leken mij minder leuk/makkelijk.
Veel rook/stank, en waren voor mij veel te duur.
Na het filmpje zag ik voor het eerst dat het ook electronisch kon, zelfs in het top segment.
Ik vindt het juist heel leuk dat het moeilijk is een heli te besturen. Dan kun je er in groeien en heeft het een leuke uitdaging. Als mij word verteld dat hoveren al moeilijk is, vind ik het er alleen maar leuker op worden.
Ik koop ook niet voor niets eerst een sim, daarna een cheap heli, en dan misschien later ooit een t-rex.
Ik zie wel waar het naartoe gaat. Voorlopig hoef ik geen dure heli te hebben om lol te maken.
Mijn einddoel is ok niet direct een super 3D fly'er te worden, misschien ga ik later wel wat doen met hoogte foto's ofzo, ik zie wel.

Ik hoop morgen mijn sim controller te ontvangen.
Ik vind het op dit moment wel jammer dat de Honey bee king 2 nergens te koop meer is. Ik kan wel voor de Honey Bee CP V2 gaan, maar dan mis ik toch de collective pitch.

Om even terug te komen op mijn eerdere vraag, weet iemand een goed alternatief voor de Honey bee king 2? Graag niet meer dan 200,- en daarvoor moet ik alles hebben, ready-to-fly. En het moet een heli zijn met alle besturings mogelijkheden van de king2/t-rex.

Overigens, die sim controller die ik heb gekocht, die werkt gewoon op USB.
Zijn die controllers niet gewoon net zo compatible als elk ander USB joypad? Zou je de controller ook niet gewoon voor bv. racegames kunnen gebruiken? Of zijn dit soort controllers totaal niet goed compatible, en werkt het alleen bij een selecte keuze sims?
Ik vroeg het de verkoper namelijk, en die verteld dat voor die controller overal wel tweaks te vinden zijn om hem met andere sims te laten werken.
Ik vind dit vreemd voor een usb interface device.

Alternatief voor de King2?
Eigenlijk niet of zat afhankelijk wie je moet geloven.
Die Honeybee CP v2 is dat niet een Colective pitch (CP staat toch voor Colective Pitch)
De BeltCP is de opvolger van de King2.
Die is een fractie groter en dus stabiler. Komt standaard met een BL motor. Naar het schijnt is die wat minder reactief en dus wat minder speels...
Beslist een goede opvolger dus en waarschijnlijk net onder de 200 wel te krijgen...

De usb bediening creeert gewoon een joystick bediening in windows en daar kun je onder windows weer gewoon andere spelletjes (als je daar dan nog tijd voor zou hebben) mee spelen.

Suc6
Benno

He, inderdaad, CP staat vast voor collective pitch.
Of haal ik nu iets door elkaar? Bv. een t-rex heeft toch ook een collective pitch?
Zou de Honey Bee CP V2 dan misschien toch een goede keuze zijn?
De Belt cp RTF is toch nog best duur, 229,- bij 4rc.
Wat is slim? een Honey Bee CP V2 RTF of een Belt cp RTF?

kijk je wel is op you tube ??
Daar staan allebij de modellen op qua filmpje, misschien helpt dat een beetje om een keuze te maken?!?!?!

Back