Weer een beginner op zoek naar de beste heli

Rhelie, dat klopt inderdaad, maar het zou nog binnen mijn budget passen. Ook qua onderhoud en reparaties.

En inderdaad Tbird2, voornaamste is dat het veilig en verantwoord blijft. Voor ik dit draadje opende ben ik al zeker een half jaar mezelf gaan inlezen/verdiepen. Dit is wel iets wat ik echt weer wil gaan doen. En dat afgelopen jaar heb ik al zoveel meer theorie geleerd over (RC) helis dan in de twee jaar dat ik vloog.

Ik vind het ook nog wel de vraag waard waar je gaat vliegen. Als je de beschikking over een weiland of iets dergelijks hebt geen enkel probleem en zou ik leker 500 of 550 gaan vliegen. Als je in het park op de hoek gaat vliegen zou ik een 450 zelfs afraden en lekker een blade 230 kopen of zo.
Maar of je een nieuwe logo of een leuke gebruikte align koopt, feit blijft dat een grotere heli op lange termijn leuker blijft. En zeker voor wild vliegen zou ik een 500 of 550 adviseren en toch ook niet groter. En ook een mooie sab is naar eigen ervaring prima rustig te vliegen en kan je prima mee opbouwen.

Ik wil inderdaad gaan wildvliegen, omgeving Delft. Precies waar weet ik nog niet, want dit is in een CTR. Ik zat eraan te denken dus uit te wijken naar omgeving Zoetermeer om me netjes aan de regels te houden. Ook hier weilanden zat.

Behalve in de modellen heb ik me ook goed ingelezen in de regelgeving. Ik ga dus NIET vliegen in de CTR, heb een vliegbewijs en expoitantnummer. Dit benoem ik hier om elke verwarring hierover uit te sluiten en geen discussie te starten hierover. Ik zag dat er al enkele (felle) discussies hierover waren op het forum. Nogmaals, ik ga me netjes aan de regels houden en niet in een CTR vliegen.

Ik ben voorstander om lid te worden bij een club, mede om ook andere te zien vliegen, en de veiligheid.
Wild vliegen kan dan altijd nog erbij.

Veel succes,
Patriek

Ik wil inderdaad gaan wildvliegen, omgeving Delft. Precies waar weet ik nog niet, want dit is in een CTR. Ik zat eraan te denken dus uit te wijken naar omgeving Zoetermeer om me netjes aan de regels te houden. Ook hier weilanden zat.

Mooie plek in Zoetermeer is bij de n11. De betreffende boer daar heeft toestemming gegeven om te vliegen daar. Voor hem is het fijn dat we de ganzen uit het land jagen . Hier zitten regelmatig een aantal mensen met heli’s. Zelf ben ik hier ook vaak hoewel ik tegenwoordig meer in Valkenburg op de club te vinden ben.

Zelf heb ik het me het vliegen op die plek aangeleerd. Echter heb ik wel ondervonden dat bij een club gezelliger is en dat je inderdaad van elkaar kan leren.

Back