Weer een beginner op zoek naar de beste heli

Maar als het echt slecht zou zijn zou je daar op ieder heliforum verhalen over horen. Eigenlijk hoor je niks over KDS in zijn algemeenheid, en dat betekent dat het "niet bijzonder, maar gewoon tevredenstellend" is.
Dat is wel zo inderdaad. Vaak hoor of zie je alleen de heel uitgesproken meningen.

En voor het geld, tsja, daar hoef je het niet echt voor te laten...
Ook dat is zo vergeleken met de andere kisten. Eigenlijk zegt u hier dus dat het een prima heli is voor een (her)beginner voor een leuke instapprijs... Precies waar ik naar op zoek was eigenlijk. Voor nu neig ik dus ook naar een KDS 450. Rustig leren vliegen, hobby weer oppakken en wie weet dan weer kijken naar iets groters en duurders.

Dankjulliewel heren! Ik ben hiermee geholpen en ga er nog eventjes een paar nachtjes goed over slapen voor ik mijn keuze maak.

De KDS'en die ik heb gezien, waren in de regel gewoon goed.
electronica redelijk.
ga je een beetje stevig doorvliegen, kan een wissel van servo's handig zijn.
toendertijd (net als brutus, paar jaar terug) waren de tandwielen een tikkie aan de lichte kant.
soms stripte een tandje tijdens transport, waar er eigenlijk nog niets echt mee gebeurde.

maar zelfs dan nog, normaal ging het ook met de standaard servo's ging het lessen gewoon goed.
regelaar, gyro etc nooit last van gehad.

Dankuwel Student!

De KDS'en die ik heb gezien, waren in de regel gewoon goed.
Dat is prima voor nu. Hard 3D vliegen zal ik voorlopig ook nog niet doen, is echt alleen om t vliegen weer op te pakken en vanuit daar weer verder te gaan.
Mocht ik een KDS gaan kopen, hou ik de servos extra in de gaten, dank voor de tip!

het is niet alleen hard 3d he :D
een sportvlieger die met windkracht 5 lekker enthousiast aan het rondvliegen is, kan makkelijk een zwaardere belasting op de tandwielen gooien dan een rustige 3d vlieger doet
Die korte momenten dat je opeens een hoop pitch bij geeft met vermogen erop zijn natuurlijk niet alleen voor 3d vliegers weggelegd :D

Maar, zeker in de basis doe je dat niet.
En dan nog, hij kan het best hebben.
maar als je echt tijd op de heli gaat zetten, zou ik met 1 a 2 jaar servo's wisselen voor betere.
tussendoor natuurlijk beetje in de peiling houden, maar dat moet je toch altijd met heli's

Ik zou voor een sab gaan of mikado als je toch al een redelijk budget hebt . Goede spullen erin , kan je jaren plezier van hebben en je leert gelijk ook hoe een heli te bouwen en afstellen . Zijn er in alle klasses , ik zou minimaal voor 500 gaan 450 is windgevoelig en op afstand slechter zichtbaar . Ik heb het al veel mensen geleerd met een 600 size , dat ging prima zolang je hem maar rustig afsteld . Wil je later meer gaan doen met de heli kan je hem nog steeds prima gebruiken daarvoor . Beter 1 keer goed als straks achter komen dat hij niet meer voldoet . Dits uiteraard mijn persoonlijke gedachte .

Dat heb ik ook overwogen, Raptor. Even wat meer inverstering, maar wel voor de langere termijn. En wat de onderdelen betreft, van de 500 vallen de kosten ook relatief mee. 600 om zelf de draad weer op te pakken, dat lijkt me te veel.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en de een is niet per sé beter als de andere.

Een 600 om mee te beginnen kan wat intimiderend zijn, maar in jouw geval zou het werkelijk een kwestie van 1 a 2 middagen zijn en dan vlieg je in ieder geval weer redelijk veilig rond. Voor die twee middagen kun je ook besluiten hulp te zoeken, dan zou je direct een 600 kunnen overwegen.

Het is geheel jouw keuze,

Ik raad velen aan om met minimaal een 500 te beginnen. Die kunnen wat meer wind hebben, zijn groter, beter te zien.
De bouten en moeren zijn een maatje groter en draai je niet zo snel kapot en kan je overal wat beter bij.

Gemoedelijk vliegen (en hard als het moet) dan is een Mikado Logo een goed model.
Een SAB Kraken of Raw 580 is mijn inziens toch meer richting een monster heli. Klinken ook intimiderend.

Van een 600 heb ik niet zo'n schrik. Ik weet wat ik kan verwachten, ben me goed aan t inlezen en ben me zeker bewust van de veiligheid. Het is meer de grootte voor als hij thuis staat en even niet vliegt.
De Kraken is wel erg mooi, maar ik denk inderdaad nog te hard voor nu en ook groot. Dan zou ik eerder de RAW 500 kiezen. Of de LOGO 500 inderdaad.
KDS winkel moet ik nog steeds langs gaan. Maar als ik op youtube kijk, dan denk ik dat ik over de langere termijn meer plezier heb van een Mikado V control of Spectrum zender. Dus de complete set met de 450 ga ik niet voor denk ik.

Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis (dat was altijd wel zo) dan is een Logo 500 frame hetzelfde als een 550 en 600 frame.
Het is (was) dus vrij eenvoudig om een 500 te upgraden.
De Logo 480 Xxtreme vliegt overigens ook heel erg prima, die pak ik ook nog regelmatig.
Let wel hoe groter hoe duurder, niet allen de onderdelen maar ook de lipo's die je nodig hebt.
450 is prima betaalbaar, 3S 2200, 550 is al 6S 5000, serieus groter.

En nogmaals, ik weet niet hoe goed je (al) kunt vliegen, en of je idd van plan bent even 2 vluchtjes onder begelijding te maken (dat maakt mijns inziens heel veel uit), maar ik zou een 550 niet onderschatten, dat is echt wel een dikke heli, ik zou niet aanraden 550 te gaan zonder een beetje hulp.

Dat is misschien wel even de moeite om na te zoeken, van die Logo. Daar ga ik mezelf even in inlezen.

Voor wat betreft groter is duurder en krachtiger, daar ben ik mezelf van bewust. Vandaar dat ik hier ook eerst even kom informeren. Ik heb alle tijd (ervoor over) om een verstandige en veilige keuze te maken.
600 is voor mij te groot zoals gezegd. 550 ook afgeraden, als ik zelf ga leren vliegen begrijp ik. Dan zou 500 dus de bovengrens zijn?

U vraagt hoe goed ik kan vliegen, Tbird2. Ik heb niet lang heli gevlogen, ik denk 2 jaar en niet super fanatiek. Was meer met vliegtuigen bezig. Ik kon hoveren (alles behalve neus in) en ciruitjes.
Ik ben van plan zoveel mogelijk alleen te leren. Onder andere met het lesplan van rchelicopterfun.com. Dit heeft me toen ook een hoop geholpen.
Aan de andere kant overweeg ik ook om bij Heli Club Westland langs te gaan. Al in het maar voor de contacten en mensen met dezelfde interesse.

Een logo wordt fors duurder maar dan heb je ook wat. Houd rekening met 3 x de prijs van de kds als het niet meer is. Het is maar net hoe jij het heli vliegen wil gaan oppakken.

Een logo wordt fors duurder maar dan heb je ook wat. Houd rekening met 3 x de prijs van de kds als het niet meer is. Het is maar net hoe jij het heli vliegen wil gaan oppakken.

100% mee eens, zie mijn text ook niet als advies voor een specifiek toestel, maar antwoord of reactie op gestelde vragen.
En ik kom met Logo omdat ik die toevallig heb (ook TDR, SAB, Compass en Align overigens...) maar Logo vind ik gangbaar en veelzijdig, wat niets afdoet aan de qualitieit van andere merken.

Beginnen met KDS450 (oid) is niets mis mee, daar loop je niet op leeg en kun je geen heel gekke dingen mee doen.
Als dan blijkt dat het leuk is en leuk blijft kun je een prima overwogen keuze maken om groter te gaan, en te beslissen welk merk.
Maar als je heel zeker van je zaak bent en/of heel goed weet wat je wilt, dan kun je de eerste stap over slaan en gelijk voor een ietsje meer gaan, zolang het maar veilig blijft.

Mijn mening is simpel, 450 zelf doen kan goed, 500 als je er gevoel voor hebt of al wat ervaring zoals topic starter, prima, alles groter.... en zelf doen... vraag je af of dat slim is.

Back