Weer een dode ?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Molen, 25 jun 2014.

  1. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
  2. looping

    looping

    Lid geworden:
    5 mei 2005
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Best
    Zoals ik 't verhaal ook lees wel ja, het blijven ook rare dingen die helie's.
    Nu zal deze persoon wel geen 3D gevlogen hebben maar dan nog.

    mvg
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Nee, maar het helivliegen is momenteel erg populair aan het worden. Daardoor zul je ook meer ongevallen zien. De huidige elektro helikopters hebben zeer veel vermogen en draaien op hoge toerentallen. Als je dat kopt loopt het meestal slecht af. Triest....
     
  4. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Een ervaren piloot vliegt niet zomaar dat ding in de prak of tegen zijn hoofd dacht ik zo.
     
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.496
    Locatie:
    Heerenveen
    En de beste stuurlui staan aan wal... *zucht*
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Tijdens het opstijgen is hij waarschijnlijk de controle kwijtgeraakt..

    Een estab heeft wel eens de neiging de swash in de hoek te laten lopen tijdens optoeren, als je dit dus niet ziet of er niets aan doet, kan hij spontaan een andere kant op schieten dan je wilt.
    Zeker als je hem een beetje vlot lostrekt.

    Niet gezegd dat dit het is
    Maar kan wel..
    Was geen beginner, dus of een technisch defect, of hij heeft zich laten verrassen.


    Laat je meteen weer stilstaan bij de gevolgen die een klein probleempje kunnen hebben..
     
  7. Molen

    Molen

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    1.307
    Dat bedoel ik, een ervaren vlieger,
    dat het steeds populairder word heeft hier dus niets mee te maken,
    waarschijnlijks vliegt deze man al jaren zonder flybarless, ( kon zelfs mischien geen flybar heli meer krijgen in de winkel ook nog waarschijnlijks ).

    Als je de heli beweegt tijdens het aanzetten, wil de gyro wel eens van slag raken,
    even landen en weer uit en aanzetten.
    Stel je beweegt de heli tijdens het aanzetten met een flybarless, hoe wil je dan nog even snel landen ?

    Het lijkt heel makkelijk : die flybarless unit bestuurt mijn heli.
    Alleen worden met diezelfde servotjes ook pitch gegeven.

    Met andere woorden : als je flybarless gyro in de war is, heb je kans dat er pitch word gegeven door je gyro.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee.

    Een estab doet veel op aileron en elevator, kunnen soms een haartje met de pitch rommelen om recht te blijven..
    Maar nooit genoeg om los te komen.

    Die pitch geef je echt zelf.
    Alleen als de estab al vol elevator heeft gegeven, wordt dat beetje pitch van jou omgezet in een beweging recht die kant op.

    Als dat het al is.
    Kunnen nog zoveel gekke dingen als oorzaak aangewezen worden.
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.977
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Toch heeft Molen wel een punt: ik vind het zeer storend en kortzichtig van de heren fabrikanten, dat Flybarred nauwelijks meer te krijgen is....

    Gevaarlijk ook, als ik bijvoorbeeld kijk naar waar haagse Eddie nu tegenaan loopt: Een ervaren helivlieger die herbegint, en tegen potentiëel gevaarlijke problemen aanloopt.

    En ik geloof er geen reet van dat Flybarred duurder zou zijn om te produceren, kijk bij Hobbyking, de flybarred .90 heli is een tientje duurder dan het FBL type maar de flybarred is torque tube en de FBL is beltdrive....
    En het verschil tussen TT en belt (beide Flybarred) is ruwweg vier tientjes duurder voor de TT....

    Ofwel, een FBL heli is drie tientjes duurder dan een FB tegenhanger, zelfs bij een prijsvechter als HobbyKing (en dan komt er nog de digitale servo's en het FBL systeem bij ook...).

    Die hele bende is één groot consumentenbedrog. Niet het FBL gebeuren op zich, maar wel de omschakeling door de fabrikanten: de consument wordt op deze manier gemanipuleerd, gedwongen tot het kopen van apparatuur die hij helemaal niet nodig heeft....

    Groet, Bert
     

Deel Deze Pagina