Weer een starter

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Andr387, 2 mei 2021.

  1. Andr387

    Andr387

    Lid geworden:
    2 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha ja ik denk dat het niet heel lang duurt voor ik hem ga halen. Wil alleen even zeker weten dat het geen teleurstelling word aangezien het best wel een prijzig apparaat is. Ik lees veel over dat de standaard stuurservo niet sterk genoeg zijn maar heb je daar als beginner ook last van? Ik bedoel maar dat ik waarschijnlijk niet meteen op volle snelheid een bocht ga maken. Rustig aan opbouwen en leren de auto te controleren zou met een rtr model toch moeten kunnen?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Die dingen zijn veelal zwak en traag. Ik vind het zeer irritant. Je hebt voor een paar tientjes een powerHD servo. Ik dacht de 20 of 25kg variant. Althans dat zegt de fabrikant.

    Ik was aangenaam verrast! Ooit eens eentje van Romulco gekregen om te testen.

    Die is in een HPI WR8 terecht gekomen. Met een 10a cc bec. En het is een heel vershil met de originele hpi. Je kan hem vergelijken met een Savox. Ik had er nul verwachtingen van. Doet het tot op heden goed. Snel genoeg. Sterk genoeg. Valt niet tegen. maar dat is een 1/10 semi rally auto met een monstertruck chassis. Dus vrij zwaar en lomp..

    Maar een savox 1256 of 1258 is ook niet gek duur. Een ace ds 1015 is ook een veel gebruikte betaalbare servo. Legio 2ehands varianten. Even kijken of er niet krankzinnig veel speling op zit.

    Ik kan alleen niet in je portemonnee kijken. Krijg je het allemaal net rond. Dan zo rijden. Heb je iets over. Dan is een andere servo 1 van de beste upgrades die je kan doen.
     
  3. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik zit dit te lezen. Maar toen ik begon met de hobby(1 jaar geleden) vond ik het al erg moeilijk. ik had een tamiya tl01 voor 70 euro........ Jullie hebben het over 500 euro. gaat dat sowieso niet veel te snel? Ik ben 14 maar toch.......
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Te snel in kosten of in snelheid? Alleen mijn zender kost al meer dan 500, ook mijn losse auto kost al meer dan 500 en laat ik het maar niet over mijn motorencollectie hebben.....
     
    Cnn en Unusual RC vinden dit leuk.
  5. Andr387

    Andr387

    Lid geworden:
    2 mei 2021
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Rotterdam
    Het is inderdaad best veel geld hoor. Maar ik heb inmiddels geleerd dat goedkoop vaak duurkoop is. Niet altijd uiteraard. Maar als ik iets wil spaar ik er voor en ik kan het gelukkig missen. Uiteindelijk heb ik een arrma vorteks gekocht inclusief lipo en lader €530 geloof ik
     
  6. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Nee, niet in kosten. maar voor 500 heb je iets heeeel snels. Niet dat 500 voor n auto veel is, maar dan heb je toch een veel te snelle beginners auto? ik zou dan eerder beginnen met een kyosho tamiya of arrrma
     
  7. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Heb ik ook geleerd. Net ook weer. staat nu een traxxas slash brushless op marktplaats met 2 lipos voor 200 euro. das niet heeel veel
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou ja, toen de Traxxas XO-1 uit kwam moesten heel veel mensen met geld zo'n ding hebben want wie wil er niet een 160km/u auto. De belangrijkste accesoire dat er bij geleverd had mogen worden waren een bezem en een stoffer en blik want zo zijn er velen geëindigd. Of zoals in dit filmpje genoemd hoe snel een traxxas xo-1 uit elkaar halen



    En snelheid is niet alles, ook behendigheid. Hier mijn huidige bak met een simpel goedkoop trainingsmotortje welke zwaar opgefokt is

     
    Gerrie's rc's en Unusual RC vinden dit leuk.
  9. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Beste instap die je kunt bedenken, wie weet valt de hobby wel tegen, of..., of... Kun je tenminste na een tijdje nog uitkijken naar iets anders/geavanceerder als je wat sleutel-en rijervaring hebt opgedaan.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  10. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Haha, ja klopt. Gelukkig hebben ze TSM. Anders wil het helemaal niet...... En het is ook leuk als een auto goed door de bochten komt ja
     
  11. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ja klopt. na de tl01 had ik een nieuwe tt02. een kit. dus daar heb ik heeeeeel veel van geleerd. En als je zo iets koopt en het is niks aan, maar je niet heel veel verlies kwa geld
     

Deel Deze Pagina