Weer een stuurman die van de wal af wil.

• Topicstarter Topicstarter Dixie
  • Startdatum Startdatum
D

Dixie

Guest
Hallo, ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Dirk, 29 jaar en woon in Arnhem. Ik zit er al een tijdje over te denken om zelf een modelboot te maken (of 2e hands te kopen). Ik heb mijn oog laten vallen op de Robbe Dolly, een niet te ingewikkeld schip dat toch voor een leek in elkaar te zetten moet zijn en waar toch nog een paar leuke uitbreidingen mogelijk zijn.

Nou is het bouwen/assembleren van een model op zich niet de grootste uitdaging, maar ik heb geen idee wat er verder allemaal bij komt kijken. Wat heb ik nog meer nodig om een bootje varend te krijgen? En welk budget moet ik daarvoor ongeveer vrijmaken?

Ik denk daarbij aan:
- motor
- stuurservo
- Zender/ontvanger
- accu (oplader)
- uitbreidingsset watermonitor

m.a.w., wat zijn de gemiddelde kosten voor het eletrische systeem in een basis-bootje (richtprijs). Ik begrijp dat dit een appels-en-peren vraag is, maar ben op zoek naar een indicatie wat het moet gaan kosten.
Ik hoef niet het beste van het beste te hebben en 2e hands is geen bezwaar.
En wat moet ik bijvoorbeeld rekenen voor een zender/ontvanger-combi? Ik wil er in de toekomst een paar functies mee kunnen bedienen, hoeveel kanalen zou ik dan moeten nemen?

Ik heb al her en der wat info ingewonnen en ik weet "de eerste boot is altijd het duurste" (omdat je nog niets hebt), maar aangezien ik geen grote collectie in de planning heb wil ik het niet te gek maken.

Alvast bedankt voor de reacties!

PS) Welke club's zitten er in de buurt van Arnhem waar ik eens langs kan, ik kan nergens een overzicht vinden of een kalender wanneer er evenementen zijn.

Hallo Dixie
De wavemasters is de botenclub in Arnhem,we hebben ons vaarwater in park Presikhaaf.
Even kijken op www.wavemasters.nl voor meer info,en om je eventueel aan te melden.
Groetjes
Marcel

als je alles goed wilt hebben moet je toch wel rekenen denk ik op een kleine €500 denk ik zo. (en ik denk dat ik het ruim schat...)

ik heb de dolly zelf ook en ik was zonder de blusmonitor zo'n 250 kwijt maar daar zat ook geen zender/ontvanger bij of een lader....

succes we zullen ongetwijfeld meer van je horen..

Paula!

Zo, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een 2e hands bootje opgehaald bij de voormalige eigenaar. Het is een Paula III van Robbe geworden.

Ze is nog erg basis ingericht, alleen motor een stuurservo erin, vaarregelaar en ontvanger.

Nou, vanavond maar een skijken of ik het aan de gang krijg...:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgende vraag

Helaas nog geen bericht over een bouwplan voor de Paula III, maar ik zit niet stil, dus dan de volgende vraag...

Ik wil graag verlichting maken op de Paula III, maar heb geen idee hoe dat moet. Is er een complete set voor te bestellen? (waar?) of dien je zelf de onderdelen bij elkaar te sprokkelen? (iemand een complete lijst?).

Ik zou graag zoiets kopieren: [URL="
- Robbe Paula 3 THW[/URL]

Tips zijn weer welkom!

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn grote excuus voor mijn late reactie.

Ik heb ook de paula 3 gebouwd (de furore)
Mocht het nog nodig zijn kan ik wel een bouwplan/ beschrijving regelen.
Laat maar weten.
Ik reageer wat laat, maar ik sta open voor vragen..

Casper

Back