weer probleem TT Ace BLC-40 regelaar

Heb onlangs steeds problemen gehad met de Mini Titan , de heli viel dan gewoon voor een splitsecond gewoon stil. Na de 3e keer maar de regelaar vervangen. Dit leek de oplossing , want daarna heb ik zo 30 lipo's gevlogen zonder enkel probleem.

Tot vandaag ... ophooveren tot bijna meter , wil bochtje inzetten en geef pitch bij en valt de heli naar beneden, de motor viel gewoon weer uit.Na de crash hoor ik de motor pas weer lopen.Dus denk dat er weer een gelijksoortig probleem is als mijn vorige regelaar.
Ik vlieg met pcm ontvanger op een veld waar ik nog nooit storing heb gehad ....

zijn er nog meer mensen met zelfde probleem ??
kan ik deze niet claimen op garantie bij TT , ding is pas 2 maanden oud

op runryder kwam ik wel veel mensen tegen met zelfde probleem

RunRyder - E325 Stock ESC (BLC-40) cut-out - radio glitch or ESC problem?

Dat is echt kl**te jah... :(
Ik heb het probleem op zowel 35 Mhz PCM als 2,4 Ghz eigenlijk nog nooit gehad...

Het enige probleem vond ik de safety cut off functie in de regelaar.
Deze heb ik uit gezet omdat de regelaar vrij snel in protectie mode schakelt, eerst minder headspeed, en daarna volledig uit (niet fijn voor een helie).

Heb je deze functie uit staan ICE ?

Eric

deze functie heb ik niet uit staan , maar had er net een verse lipo opgezet dus lijkt me sterk dat de spaning te laag was op dat moment.Het is ook niet dat ik vol pitch gaf of zo ...

Dat is inderdaad vreemd, vooral omdat dit het tweede exemplaar is waar het mis mee gaat...
Heb je alle kabels en soldeerpunten nagekeken, van ESC, lipo's, servo's etc ?
De stroom hoeft namelijk maar een fractie onderbroken te worden (onder 2.6V gemeten door de ESC) om die functie naar de tweede fase te sturen (motor uit).
Daarom heb ik hem dus uit staan trouwens....

Eric

Laatst bewerkt:
ja heb ik nagekeken , sterker nog het is een nieuwe lipo waarmee ik slechts een 5 tal vluchten mee heb gemaakt. Heb gelijk na de crash ook alles op werking nagekeken en alles werkte goed. Maar dit is een soort storing waar je niet op zit te wachten.

Zit al beetje rond te kijken voor andere motor/esc combi van bijv. Hacker of Kontronik

Sucks (kl**te als je het niet kan vinden)..
Als je dat overweegd, Kijk ook eens naar Scorpion dan...
Goedkoper en minstens zo goed..

Eric

Tja dat was net zeker ff balen en niet zo´n beetje ook, op deze manier is het gewoon niet meer leuk om met de Mini Titan te vliegen, terwijl het een geweldige heli is om mee te vliegen als de electronica goed werkt.

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn regelaar, roll in de lucht en ineens valt de motor gewoon uit, je schrikt je de PIEPPPPP.....
Dit was dan wel de eerste versie van de regelaar, dus zonder de koolribben.

Mijn vertouwen is gewoon helemaal weg met de standaard regelaar van de Mini Titan, ik wil die regelaar er niet meer op hebben.

ICE dit is bij jou ook al de 2e keer dat het gebeurd, de eerste keer met de oude versie van de regelaar en nu gebeurd het je gewoon weer, en die nieuwe regelaar van jou heeft amper de lucht gezien pfpfpfpfpffp

Dus op naar een betrouwbaar setje, zodat het vliegen weer leuk en vertrouwt aanvoelt.

Laatst bewerkt:
Mijne vliegt (na een vlucht of 15) nog gewoon goed... Maar eens afwachten of tie het ook gaat begeven...

Mijne vliegt (na een vlucht of 15) nog gewoon goed... Maar eens afwachten of tie het ook gaat begeven...

Probleem is dat ie het zo van het een op het ander moment begeeft, ik heb het nu al gezien bij 3 regelaars.

Het is te hopen dat het niet gebeurd als je aan het vliegen bent, want een crash is dan bijna onvermijdelijk, en met een beetje pech heb je ook nog behoorlijke schade aan je heli. :evil:

Sorry ff voetbal gekeken ;)

Ja bijvoorbeeld!
Ik heb dan een 2221-10 op 15 tandjes, heel goedkoop gekocht ;), en evt. ook op 4S te vliegen met een kleinere pinion.
Maar ik denk dat dat setje wat jij daar hebt nog wat beter presteert op je 3S lipo's op een 12 of 13 tands pinion, langere vliegtijden en veel meer power.
Motortje blijft super koel, klinkt ook gewoon mooi, en alles ziet er kwalitatief "perfect" uit (zeg ik niet zo snel).

wel een klein plat kantje aan je as maken voor het pinion stelschroefje, die dingen hebben behoorlijk wat torque.

Eric

Goed hè van Zenit, want de Rangers had ik het echt niet gegunt :D

Mmm dat klinkt dan toch wel heel interessant zo´n scorpion combo...

Is het dan verstandig om voor die 55A te kopen, of is die 45A ESC genoeg?

Op welke waarde heb je de battery protection staan ?
Als je de regelaar zo in gebruik hebt genomen zonder verder iets in te stellen staat hij op 2.9V per cel.
http://www.acehobby.com/ace/PDF/Electric/TTR8041_43_BrushlessESC.pdf

Ik heb hem op "heavy discharge protection" staan, dat is 2.6V per cel . Helemaal uit , zoals eric, vond ik iets teveel van het goede.
Ik zet hem zelf altijd zo laag mogelijk, want wat er ook gebeurd ik moet de heli veilig aan de grond kunnen zetten, beter een lipo stuk dan een gecrashte heli.

Ik heb wel 2 keer iets anders meegemaakt. Na een roll of looping met flinke pitch gaat de regelaar spontaan op maximaal toerental draaien ?

Wat ook nog zou kunnen is dat je toch een verstoring krijgt van de draden die van de regelaar naar de motor lopen.
De meesten hebben de esc onderin het frame liggen, terwijl ze ook nog eens de antenne van achteren naar voren laten lopen door het buisje dat je door de oogjes in het landingsgestel kunt schuiven. Daardoor loopt de antenne vrij dicht langs de motordraden. Ik schat zo'n 1 a 2 cm.
Ik heb bewust de antenne helemaal achterin gelegd, vanaf de achterste poot van het landingsgestel naar achteren in een buisje geschoven. Geen problemen tot nu toe.

Ik heb hem standaard, dus 2,9 v staan. Lipo was vol en bijna nog nieuw. Je hoorde duidelijk dat alleen de motor er mee stopte.Na de crash begon ie weer te draaien. Ik heb de antenne ook naar achteren liggen in een buisje. Komt dus niet in de buurt van de motor of regelaar.

Hoeveel stroom ik trok op dat moment weet ik niet , heb geen datalogger of zo.
Weet wel dat ik idle up vloog ( 90% th) en beetje pitch gaf en dat de motor op dat moment gewoon ff stopte. Heb het met de vorige regelaar ook gehad met alleen hooveren , was ik aan het oefenen op zijwaarts naar me toe. knalde die ook gewoon uit de lucht.
Nadeel is dat wanneer dit gebeurd niet zo ver van de grond je gewoon te laat bent , wat hoger kun je meestal wel opvangen.Zet mijn motor ook wel eens uit 1,5 meter boven de grond en land dan netje's

Dat is inderdaad wel raar. Dus de motor stopte ermee maar de servo's werkten nog wel ?

Je zou het eens kunnen proberen op "heavy discharge protection" te programmeren, maar ja, trial en error methode is in dit geval fataal .

Kun je de heli op een werkbank of een workmate (buiten zetten ) goed vastzetten en dan proberen om te testen wat hij doet ?

Back