Richard Branderhorst
PH-SAM
Heerlijk gevlogen vandaag, 5 vluchten met de Hotspot, en daarin een 20tal touch & goes, erg leuk om te doen. Daara nog 2 vluchten met de F16.
Tijdens één start met de HS pieste de motor gelijk uit nadat ik volgas gaf voor start.
Oorzaak was zo gevonden: Hopper leeg !!!!!??????
Oorzaak, na het tanken de Festo kraan vergeten te sluiten in de tankeiding...stom stom, dus dan trekt-ie valse lucht de hopper in..geluk gehad dit keer!
Wat er niks mee te maken had, even later:
Merkte dat het tanken steeds langer ging duren, ook dat was snel gevonden:
Naast een vilten clunk onder in de tankkan zit er ook nog zo'n doorzichtig benzine filter (papier?) in de leiding.
Deze was zo vervuild dat het filter helemaal in elkaar gedrukt werd tijdens het tanken, en nadat ik stopte, veerde het filter helemaal terug.
Dat wordt dus een nieuwe, maar kennelijk filteren deze jongens prima! Altijd en reserve bij je hebben dus...
Tijdens één start met de HS pieste de motor gelijk uit nadat ik volgas gaf voor start.
Oorzaak was zo gevonden: Hopper leeg !!!!!??????

Oorzaak, na het tanken de Festo kraan vergeten te sluiten in de tankeiding...stom stom, dus dan trekt-ie valse lucht de hopper in..geluk gehad dit keer!

Wat er niks mee te maken had, even later:
Merkte dat het tanken steeds langer ging duren, ook dat was snel gevonden:
Naast een vilten clunk onder in de tankkan zit er ook nog zo'n doorzichtig benzine filter (papier?) in de leiding.
Deze was zo vervuild dat het filter helemaal in elkaar gedrukt werd tijdens het tanken, en nadat ik stopte, veerde het filter helemaal terug.
Dat wordt dus een nieuwe, maar kennelijk filteren deze jongens prima! Altijd en reserve bij je hebben dus...


