Weer wat geleerd vandaag.....

Heerlijk gevlogen vandaag, 5 vluchten met de Hotspot, en daarin een 20tal touch & goes, erg leuk om te doen. Daara nog 2 vluchten met de F16.

Tijdens één start met de HS pieste de motor gelijk uit nadat ik volgas gaf voor start.
Oorzaak was zo gevonden: Hopper leeg !!!!!??????

IMG_2995.jpg

Oorzaak, na het tanken de Festo kraan vergeten te sluiten in de tankeiding...stom stom, dus dan trekt-ie valse lucht de hopper in..geluk gehad dit keer!

IMG_2994.jpg

Wat er niks mee te maken had, even later:

Merkte dat het tanken steeds langer ging duren, ook dat was snel gevonden:
Naast een vilten clunk onder in de tankkan zit er ook nog zo'n doorzichtig benzine filter (papier?) in de leiding.
Deze was zo vervuild dat het filter helemaal in elkaar gedrukt werd tijdens het tanken, en nadat ik stopte, veerde het filter helemaal terug.
Dat wordt dus een nieuwe, maar kennelijk filteren deze jongens prima! Altijd en reserve bij je hebben dus...

IMG_2997.jpg

IMG_2998.jpg

IMG_2999.jpg

Gerard
Heb de tankkan 2e hands gekocht, filter zat al in de tankleiding.
Lijkt me overigens wel, volgens mij komt het uit de auto wereld. Ga na de Pasen twee nwe kopen....

@Richard.

Ehhh_____________ checklist :idea: (overkomt ons allemaal hoor :wink: )

Grtz Ger.

Ger,
Het was zó'n mooi weer dat ik dacht, nú van de gelegenheid gebruik maken! Dus ik was achter elkaar aan het vliegen, zender en ontvanger niet afgezet, tijdens het afkoelen van de motor tanken, lucht erbij en weg. In 1,5 uur die vijf vluchten gemaakt, tja, en dan schiet er iets bij in.
Maar goede les voor de volgende keer.
Resultaat van de vele touch and goes was wel dat ik een flinke "boost" gekregen heb met het vliegen van de HS, ik kan de landingen nu zo goed plaatsen dat ik nu wel op een grasstrip durf. Tja, dat krijg je als je verwend bent met 2000m beton.....
Snelheidsmeter werkt nu ook op de Jetcat, topte 312 km/u de laatste keer, geinig....

dan add dit er ook maar bij:
dit is bij mij toch echt een no no.
de aansluiting van de valve naar de tygon slang..
ik neem aan dat deze naar de hopper gaat?

IMG_2994.jpg

Hoi Richard,

Alles goed in KORD ?

Het wordt lekker weer, dus maar kort je check leren,

On topic:

Ik merk zelf ook dat de learning curve soms heel steil is, en soms weer vlak. Keek onlangs in de jetcat manual, daar zag je een tank set up met of zonder hopper.

Kijk ik vervolgens in de ECU 5.0 manual, zie ik daar dat de BVM UAT aanbevolen wordt. Dus die wordt het dus nu.

Hopelijk komt de pomp eerdaags terug, ze hebben hem uitvoerig getest, en werkt als een speer blijkbaar,

Groet

Sandor,
Ik neem aan dat je doelt op dat kleine stukje blauwe slang?
Dat zit muurvast in de tygon slang. Ik krijg het er nog niet uit al zou ik het willen.
Ik wist niet anders hoe ik de Festo valve aan moest sluiten op de Tygon slang, idd, die gaat die naar de UAT.

Jochem, ja moet nog een boel leren voor de zaterdag, allemaal nwe manuals.....

Richard Branderhorst zei:
Sandor,
Ik neem aan dat je doelt op dat kleine stukje blauwe slang?
Dat zit muurvast in de tygon slang. Ik krijg het er nog niet uit al zou ik het willen.
Ik wist niet anders hoe ik de Festo valve aan moest sluiten op de Tygon slang, idd, die gaat die naar de UAT.

Jochem, ja moet nog een boel leren voor de zaterdag, allemaal nwe manuals.....

hoi richard ik had het ook aangesloten op de zelfde manier als die van jou.
ik dacht dat het muurvast zat(met de nadruk op zat )afgelopen weekend schoot tie dus mooi los .
ik gebruik nu dus een messing verloop van festo van 6 naar 4mm

Back