Erwin, bedankt voor je antwoord.
Ik snap die opvatting wel. Maar wat ik alleen jammer vind is dat ik een vraag had met betrekking tot het motortje.
Ik heb veel ervaring met automotoren en redelijk wat vliegervaring. Waar ik echter geen ervaring met heb is een gloeimotor. En aangezien een duidelijke uitleg ontbreekt op bijv. google heb ik de vraag hier gesteld. Zeker omdat ik niets wist van het merk/type motor dacht ik dat het wijs was hier de vraag te stellen.
Ik vind het jammer alleen dat je dan in een discussie komt over de noodzaak om alles bij een club te doen zonder dat er verder iets uitgelegd wordt.
Zeker dingen als motoren afstellen kan ik ook thuis in mijn tuin doen zonder daar mensen mee lastig te vallen of te verwonden. Daar hoef ik niet voor naar een club. En mijn buurjongetje vind het ook leuk om te kijken.
Maar gelukkig was de 1e reactie van Robert gelijk raak.
Door een versleten gloeiplug liep de motor niet lekker meer.
BTW de motor heb ik van te voren kompleet gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd. Dit is voor mij geen enkel probleem. Zeker omdat ik al het gereedschap in huis heb.
Ik ben niet begonnen over het onderwerp met betrekking tot een club.
Ik vind het echt vervelend dat op deze manier een soort muur gevormd wordt. "Wij geven geen informatie want dat kost te veel tijd, bij een club langs gaan is veel makkelijker."
Vrijwel 50% van de topics die ik zie eindigt in deze houding. Heel erg jammer.
Ik heb namelijk nog vragen genoeg over bijv. een electro vliegtuig die ik wil bouwen, maar je snapt ik dit hier niet meer vraag. Want het antwoord weet ik al. "ga eerst naar een cl.."
Sorry voor mijn botte antwoord, maar ik loop me nu al 2 dagen op te fokken over mijn topic. En daar was het mij niet om te doen.