Kan me eigenlijk niet voorstellen dat een hogere weerstand van een van de balanceer stekkers tot een hogere weerstand van de cel zou moeten leiden......
Als ik een dergelijke meting zou moeten doen stuur je een pulserende gelijkstroom door het pack. vervolgens kijk je hoe groot het wisselspannings deel van de spanning per cel in het pack is.
Hierbij loopt er dus (bijna) geen stroom door de balanceerstekker! je gebruikt deze draden alleen maar om spanning mee te meten!
Al zal zo'n draadje een weerstand van 1 ohm hebben dan maakt dat nog geen verschil!
Mocht dit trouwens het geval zijn dan zal dit wel invloed hebben tijdens het balanceren. De lader zou nu een foutmelding moeten geven.
Mocht iemand weten dat de lader op een andere manier de interne weerstand meet dan houd ik me aanbevolen.
Een mens is nooit te oud om te leren tenslotte.
Overigens: een pack met een hogere interne weerstand beschouw ik ook als een slecht pack (wat voor merk er ook op staat)
Wanneer keur je zo'n pack af: Dat hangt van de eigenaar af. maar je ondervind pas nadeel van die weerstand als je flink stroom uit zo'n pack trekt.
Afhankelijk van de beurs, en de toepassing van het pack keur je hem al dan niet af.