Weersvoorspelling

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door stef stuntpiloot, 18 jun 2011.

  1. Patriek

    Patriek

    Lid geworden:
    16 jun 2009
    Berichten:
    80
    Locatie:
    EHTX
    Jan van Ooijen van Onweer-Online geeft by far de beste weersverwachtingen voor Nederland, punt. Het is een geweldige site als je ook maar een beetje interesse hebt in meteorologie: veel (achtergrond)info, uitleg, weerverwachtingen/ -kaarten, een forum met VEEL info over het weer etc. Absolute aanrader! Ik gebruik de weersverwachting, weerradars en voorspellingskaarten voor mn (vlieg)hobby. Ook het forum is leuk.

    Verder raadpleeg ik Accuweather World Weather mobile (ook op desktop :D), Windguru (bekend) en MeteoMaastricht (windvoorspelling Benelux). Alledrie accuraat op korte termijn. Hoe meer ze het “met elkaar eens” zijn, hoe betrouwbaarder de verwachting.

    Via deze wegen kan ik vaak al zien wanneer ik de volgende week kan vliegen.


    -Patriek
     
  2. Dauphin

    Dauphin Guest

    menometer.

    Hallo, heli freak,s
    Misschien een idee.
    Ben net terug van vakantie uit Bayeren, en heb verschillende gemene landingen gehad, waar van ik weer enkele uurtjes mee zoet was (reparaties)
    Voor helikopter piloten is het belangrijk, trouwens voor iedere vliegenier, hoeveel wind staat er nu.:confused:
    :rolleyes: de landingen waren alle de schuld van de wind (te veel :vamp:)
    Nu hebben ze bij de ANWB een Anemometer,(windmeter) voor 29.95
    Hij meet de windsnelheid in wat jij instelt, plus de temperatuur, plus een klein lcd schermpje afleesbaar.
    Dauphin
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  3. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
  4. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.501
    Locatie:
    Heerenveen
    Eh... je bepaalt over het algemeen toch voordat je opstijgt al of er voor jouw doen te veel wind staan of niet? Ik in ieder geval wel. Beter een dag niet gevlogen en de heli weer heel op de plank dan... :cry: Moet wel zeggen dat 10 jaar 1:1 zeilen zo zn voordelen heeft met wind en weer inschattingen ;)
     
  5. ChrisVDD

    ChrisVDD Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2011
  6. robbedoes

    robbedoes Guest

    De hemelsluizen zijn gesloten we kunnen weer vliegen!
     
  7. Boogie

    Boogie

    Lid geworden:
    17 apr 2013
    Berichten:
    1
    PocketGrib iPhone

    PocketGrib voor iPhone ook handig
     

Deel Deze Pagina