Weet iemand waar de abc knop voor is?

  • Topicstarter Topicstarter demondin
  • Startdatum Startdatum
D

demondin

Guest
WCJQUsQvx6IkIRGPRiIDyw==.jpg
Hallo, ik heb sinds kort een v-max helikopter. Op de afstandsbediening zit een knop met a-b-c, weet iemand waar die voor is? De heli vliegt alleen als ik hem op A heb staan geloof ik. Daarnaast gaat de heli vrijwel meteen langzaam om zijn as draaien als ik begin met vliegen, als iemand weet wat ik daar aan kan doen dan is het helemaal mooi. O ja en hoe draai je hem opzettelijk om zijn as?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt me vrij logisch, maar hier even de uitleg,

Je hebt een 27 mhz zender of een 40 mhz zender. Kan ook 2.4 ghz, maar dat is niet met a-b-c.

De a-b-c knop is voor verschillende frequenties zeg maar. Ik weet uit ervaring dat je op die helicoptertjes en vliegtuigjes uit de speelgoedwinkels, bijvoorbeeld : 27mhz a , 27 mhz b en 27 mhz c hebt.

Als het goed is, is dan jouw helicoptertje 27mhz a, of 40 mhz a.


Als ik iets fout heb moet iemand het maar verbeteren, maar dit lijkt mij genoeg uitleg, en is gewoon uit ervaring van wat ik getest heb met mijn zenders en wat ik uitgezocht heb op internet.
 
Ja, die A, B, en C zijn verschillende kanalen - dan kun je dus met maximaal drie van die heli's tegelijk vliegen, mits ze op verschillende kanalen zitten - maar dat doen ze niet bij 40 Mhz, voor zover ik weet zijn daar veel meer kanalen van dan drie. Ook voor mij geldt, als iemand het beter weet, mag die mij - graag zelfs! - verbeteren :) ^^

Voor dat om de as draaien: ik ken je zender natuurlijk niet, maar ik denk dat dat kan door één van de twee pookjes/knopjes naar links en rechts te bewegen.

Vraag: staan dat soort dingen niet in de handleiding? @_@
 
Laatst bewerkt:
Ja, die A, B, en C zijn verschillende kanalen - dan kun je dus met maximaal drie van die heli's tegelijk vliegen, mits ze op verschillende kanalen zitten - maar dat doen ze niet bij 40 Mhz, voor zover ik weet zijn daar veel meer kanalen van dan drie. Ook voor mij geldt, als iemand het beter weet, mag die mij - graag zelfs! - verbeteren :) ^^

Voor dat om de as draaien: ik ken je zender natuurlijk niet, maar ik denk dat dat kan door één van de twee pookjes/knopjes naar links en rechts te bewegen.

Vraag: staan dat soort dingen niet in de handleiding? @_@

Oke dank voor de utileg, dan heb ik gelijk weer een vraag, als ik opstijg dan gaat hij automatisch een beetje om zijn as draaien en ook wel stijgen en dalen zonder dat ik de stijgknop loslaat of verder indruk. Is dat slecht? of moet ik gewoon wat ervaring opdoen met vliegen?
 
Ja, die A, B, en C zijn verschillende kanalen - dan kun je dus met maximaal drie van die heli's tegelijk vliegen, mits ze op verschillende kanalen zitten - maar dat doen ze niet bij 40 Mhz, voor zover ik weet zijn daar veel meer kanalen van dan drie. Ook voor mij geldt, als iemand het beter weet, mag die mij - graag zelfs! - verbeteren :) ^^

Voor dat om de as draaien: ik ken je zender natuurlijk niet, maar ik denk dat dat kan door één van de twee pookjes/knopjes naar links en rechts te bewegen.

Vraag: staan dat soort dingen niet in de handleiding? @_@

O ik vergat ergens antwoord op te geven, ten eerste is mijn handleiding duits, en ten tweede staat er niet op of ik ervaring op moet doen, of dat het niet normaal is dat hij automatisch om zijn as wil draaien, en ook uit zichzelf een beetje stijgt en daalt. Ik dacht dus eigenlijk dat het normaal was dat als je opstijgt tot bijvoorbeel gezichtshoogte, en dan de stijgknop helemaal stil houd, dat hij perfect stil zou hangen, maar ik moet het constant corrigeren om hem op 1 plek te kunnen houden.
 
Als het goed is kun je een dergelijk helicoptertje met je zender trimmen. Als hij linksom draaid bij het vliegen moet je de trim een paar klikjes naar rechts doen en andersom als hij de andere kant op draaid. Door te trimmen zal hij uiteindelijk gewoon rechtuit gaan vliegen en niet meer om zijn as draaien.

De standen ABC zijn inderdaad voor drie frequenties. Je kunt dus drie helicoptertjes vliegen als ze op drie verschillende frequenties zitten. De zender kun je dus voor alle drie de frequenties gebruiken als je wilt.
 
Oké het lijkt me dat dit niet een ding is geweest dat meer dan 100 euro heeft gekost. Dit weet ik natuurlijk niet zeker.

Maar dat hij zelf om zijn as gaat draaien, daarvoor moet je de trim bijstellen. Dat is een knopje op je zender, daarmee kan je gewoon instellen dat hij recht blijft vliegen. Dat met dat hij zelf stijgt en daalt, ligt denk ik aan de helicopter zelf.

Ik heb er ook 1 van 80 euro ofzo, en deze doet dat ook gewoon.
 
O ik vergat ergens antwoord op te geven, ten eerste is mijn handleiding duits, en ten tweede staat er niet op of ik ervaring op moet doen, of dat het niet normaal is dat hij automatisch om zijn as wil draaien, en ook uit zichzelf een beetje stijgt en daalt. Ik dacht dus eigenlijk dat het normaal was dat als je opstijgt tot bijvoorbeel gezichtshoogte, en dan de stijgknop helemaal stil houd, dat hij perfect stil zou hangen, maar ik moet het constant corrigeren om hem op 1 plek te kunnen houden.

Als het goed is, zou je dat om zijn as draaien moeten kunnen bijregelen. Zitten er ergens trimmerknopjes op de zender? Misschien kun je een plaatje posten van de zender? Als je ze dan niet kunt vinden, misschien dat ik ze kan aanwijzen :mrgreen:
Ik zie op de verpakking staan: "nu met gyro", dat zou moeten betekenen dat je de gyro misschien ook kunt bijregelen. Dan zou hij niet meer automatisch gaan draaien.

Het klopt, dit soort heli's (volgens mij is het een driekanaals) vliegt meestal niet met de precisie van het "echte", vierkanaals spul, dat ook is bedoeld om helemaal compleet af te regelen, zodat ie stil in de lucht kan hangen.

Q: wat bedoel je met "er staat niet in of ik ervaring op moet doen"? Bedoel je dat er niet aangegeven staat of deze is voor een beginner of voor een gevorderde?
 
Oké het lijkt me dat dit niet een ding is geweest dat meer dan 100 euro heeft gekost. Dit weet ik natuurlijk niet zeker.

Maar dat hij zelf om zijn as gaat draaien, daarvoor moet je de trim bijstellen. Dat is een knopje op je zender, daarmee kan je gewoon instellen dat hij recht blijft vliegen. Dat met dat hij zelf stijgt en daalt, ligt denk ik aan de helicopter zelf.

Ik heb er ook 1 van 80 euro ofzo, en deze doet dat ook gewoon.

oke ja er zitten, naast de stijg en stuur hendels uiteraard, ook twee rode pijlknopjes op, een L en een R moet ik die R een aantal keer indrukken tot hij stil hangt ipv om zijn as draait?
 
Ja daar is net uitleg over gegeven, als hij naar rechts draait druk je gewoon een aantal keer op de kant van de L, en als het andersom is op de R dus.

Als je even prutst kom je hier zelf ook wel achter.
 
Back
Top