Weet iemand welk modelschip dit is?

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door randomperson1259, 23 mrt 2014.

  1. randomperson1259

    randomperson1259

    Lid geworden:
    23 mrt 2014
    Berichten:
    13
    Beste frankwin

    prima ik moet alleen eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe ik dat doe en wat de juiste plaats is voor deze topic

    zou u misschien willen vertellen hoe dat moet?

    Alvast bedankt
    en sorry voor de fout
     
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    op het gevaren driehoekje drukken,(links onder je profiel)
    dan krijg je een invulvlak
    dan kan je een bericht typen dat gelezen wordt door de opperhoofden van het forum.
    vraag daar of hij deze discussie zou willen verplaatsen

    verplaatsen naar de historische zeilschepen lijkt me een nette oplossing.
     
  3. randomperson1259

    randomperson1259

    Lid geworden:
    23 mrt 2014
    Berichten:
    13
    done

    bedankt voor de info
     
  4. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Zie het niet als een 'fout' , en we hebben je zo ook wel gevonden ;).

    Ik kon het niet laten om zelf verder te zoeken,...

    Ik denk dat jouw model mogelijk een zogenaamde '18 ponder' is (althans, wat ik zo kan opmaken uit de foto's) en gebouwd is in de tijd van Lodewijk XVI (1774 - 1792), aangezien er een koninklijke vlag op staat, zal deze niet van na deze tijd zijn

    Vanaf 1779 (met name na 1786), was ene Jacques-Noël Sané aan het woord als het ging om de ontwerpen binnen de Franse marine.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Jacques-No%C3%ABl_San%C3%A9

    "...18-pounder armed frigates:
    Until 1779 the standard armament on the frigate was the 12-pounder gun, but in that year Britain and France independently developed heavy frigates with a main battery of either 26 or 28 x 18-pounder guns (plus a number of smaller guns, usually 8-pounders or 6-pounders, on the gaillards – the French term for the quarterdeck and forecastle combined). From 1786 the standard designs of Jacques-Noël Sané became predominant and – while other classes of frigate were built – Sané designs were used for the vast majority of frigates built thereafter up to 1814..."

    Bron:

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_French_sail_frigates

    ...als jouw schip aan zijn stijl voldoet kun je de marge al verkleinen naar de periode van 1779 tot 1792. (Sané wordt uitgebreid besproken in het boek van Boudriot (index) en in hetzelfde boek, maar ook op Wikipedia staan er lijsten van '18 ponders' uit deze tijd )

    De opeenvolgende klassen van '18 ponders' van Sané:
    6-ship Hébé (1782 design), 10-ship Virginie (1793 design), 7-ship Hortense (1801 design) and 54-ship Pallas (1805 design)

    Succes met de zoektocht, ik denk dat ik maar ga afhaken :pc:, ben benieuwd of je ze gaat vinden.

    Veel beterschap!
    Grt
    Diederik
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Welkom Michel op deze forum.

    grt timberwolf
     
  6. randomperson1259

    randomperson1259

    Lid geworden:
    23 mrt 2014
    Berichten:
    13
    wow bedankt Spijkertje voor alle moeite en informatie ik waardeer het echt top man

    ik ga zeker nog verder zoeken maar de informatie die me gegevens hebt is erg welkom en interessant

    Bedankt! :D


    en ook bedankt TIMBERWOLF :D
     
  7. Spijkertje

    Spijkertje

    Lid geworden:
    9 jul 2013
    Berichten:
    1.638
    Locatie:
    Eindhoven
    Michel,

    't is echt geen moeite, ik doe het namelijk ook uit eigenbelang en interesse.
    Ik heb mezelf de laatste tijd in verband met m'n eigen schip wat verdiept in de Franse marine, dus ik vind het zelf ook hartstikke leuk om door dit soort boeken te spitten. Zo steek ik zelf ook steeds weer iets nieuws op.

    Of ik op de juiste weg zit, weet ik ook niet, ik ben maar een hobbyist ;)
    Wellicht zijn er nog hele andere theorieën mogelijk over de identiteit van jouw 'mysterie schip'.

    Grt
    Diederik
     

Deel Deze Pagina