Weet iemand welke auto dit is ???

Ik heb hier een auto waar van mij verteld is dat het een serpent 960 is maar nu hoor ik van andere dat het ook een kyosho evolva is of kan zijn ik heb zelf zitten kijken maar de auto's lijken beiden heel erg op elkaar dus voor de duidelijkheid zoek ik hier iemand die zeker weet wat voor merk en type deze auto is !

Ik zet em altijd eerst in me album. Dan bij een bericht klikken op meer opties en dan zie je bij mijn foto's toevoegen

Even googlen op beide types en dan binnen google zoeken op images....

Kyosho heeft wat blauw (wielvergrendeling en dempers) daar waar Serpent meer grijs gebruikt

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
hij lijkt er inderdaad wel op alleen als ik deze google zie ik dat het boven frame anders is waar de tank in zit en de mijne heeft veel blauwe spullen

Het is een ratje-toe. De achterkant en de bak doet mij een 950 denken maar de chassisplaat klopt niet. Dan zeg ik een Edam Razor of Protech VRX maar dan klopt de bak en de voorkant niet.
Achterkant is zeker geen Kyosho.

oke dat is een goed vooruitzicht maar passen deze spullen en merken alle maal op elkaar of zo want er zitten geen extra of vreemde gaten in de bodem plaat !

nee inderdaad daar was ik ook al achter maar de verkoper had deze info weer van de vorige verkoper en hij had er zelf geen kaas van gegeten vandaar dat hij het spul weer weg deed ! Maar goed ik ga ff google en de auto er bij pakken en vergelijken !

Dus de ene geen kaas eter koopt een auto van een andere geen kaas eter en hoopt dat hij een goede koop heeft gedaan en een plakkie ham heeft gekregen? Normaal gesproken informeer je jezelf voor een aankoop!

Nu heb je informatie over een wat oude auto waarvan je moeilijk tot geen onderdelen kan vinden, je hebt weinig tot geen ervaring en je hoopt dat je nog wat met deze auto kan?

Ik vermoed de verkoper goed wist wat hij had en verkocht, het een bekende naam heeft gegeven en daarbij net zo doet dat hij er geen verstand van heeft...
Ik denk dat we binnenkort een nieuwe geen kaas eter met deze auto hier op het forum tegen komen....

Idd wel grappig dat een dergelijk product van persoon op persoon kan gaan zonder te weten wat het is. Ook met de bewering wat het zou moeten/kunnen zijn geeft al aan dat de vorige eigenaren er niet veel mee gedaan hebben....

Om dan nog maar even verder op de aankoop in te gaan....

De motor is een VEGA, niet de meest beste motoren en de carburateurs zijn een ramp dus heb je problemen met het afstellen en je weet zeker dat de motor in orde is moet je op zoek naar een Novarossi carburateur.

Deze auto's zijn niet gemaakt om op straat te rijden, doe je dat wel heb je een zeer hoge slijtage aan snaren en poelies als ook de chassisplaat. En mocht je nog weinig ervaring met snelle auto's hebben is dit ook een gevaar voor de omgeving, het gebruik van goede degelijke elektronica is dan ook zeer aanbevolen.

De koppeling is iets wat je moet leren, snap je hem niet zal echt met de handen in het haar zitten. Gap, spring pre-tension, endplay zijn zaken die zeer belangrijk zijn voor een gooede en slijtvaste werking. Zoek op youtube SALVEN CENTAX en je krijgt een aardige uitleg.

Wil je met dit soort auto's echt aan de slag raad ik je aan om een club op te zoeken, er zijn er 3 op een acceptabele afstand:
- AMCA in Apeldoorn
- RACO2000 in Utrecht (Maarssen)
- MACH in Heemstede.

Afhankelijk van het weer zal er bij deze clubs rond begin/half maart weer buiten activiteiten zijn.

Back