Idd wel grappig dat een dergelijk product van persoon op persoon kan gaan zonder te weten wat het is. Ook met de bewering wat het zou moeten/kunnen zijn geeft al aan dat de vorige eigenaren er niet veel mee gedaan hebben....
Om dan nog maar even verder op de aankoop in te gaan....
De motor is een VEGA, niet de meest beste motoren en de carburateurs zijn een ramp dus heb je problemen met het afstellen en je weet zeker dat de motor in orde is moet je op zoek naar een Novarossi carburateur.
Deze auto's zijn niet gemaakt om op straat te rijden, doe je dat wel heb je een zeer hoge slijtage aan snaren en poelies als ook de chassisplaat. En mocht je nog weinig ervaring met snelle auto's hebben is dit ook een gevaar voor de omgeving, het gebruik van goede degelijke elektronica is dan ook zeer aanbevolen.
De koppeling is iets wat je moet leren, snap je hem niet zal echt met de handen in het haar zitten. Gap, spring pre-tension, endplay zijn zaken die zeer belangrijk zijn voor een gooede en slijtvaste werking. Zoek op youtube SALVEN CENTAX en je krijgt een aardige uitleg.
Wil je met dit soort auto's echt aan de slag raad ik je aan om een club op te zoeken, er zijn er 3 op een acceptabele afstand:
- AMCA in Apeldoorn
- RACO2000 in Utrecht (Maarssen)
- MACH in Heemstede.
Afhankelijk van het weer zal er bij deze clubs rond begin/half maart weer buiten activiteiten zijn.