wegdraaien heli trex 500 CF naar links

• Topicstarter Topicstarter kally
  • Startdatum Startdatum
K

kally

Guest
Wat is mijn staart setup: Gy 401+ DS 520

Ik heb de staartservo volgens de handleiding afgesteld:
Eerst mechanisch alles netjes in het midden geplaatst en de staartrotor slider ook in het midden..deze staat ook precies 90 graden.
De Gy 401 in normaalmodus afgesteld.
Ik heb het volgende probleem:

Als ik ga vliegen in HH dan wil mijn neus dus heel langzaam naar links, het lijkt erop dat de staartrotor te weinig tegendruk geeft.
HH werkt prima als ik de heli oppak en de neus of staart beweeg dan probeert de gyro dit te herstellen......

Alles lijkt dus wel te werken maar toch gaat de neus heel langzaam naar links.

Alle trims staan in het midden en ik heb geen subtrims gebruikt.

Het enigste wat ik heb afgesteld op kanaal 4 (rudder) is 30 % Expo

Wat zou ik nog kunnen doen (behalve een nieuwe gyro of servo) om van dit probleem af te komen???

Ik had dit eerst ook,
Het is een tijd geleden maar ik me goed herinner was het een combinatie van slop op een plastic heveltje van de staart(opgelost door metal tail)en:

Het balletje op de servo iets naar binnen zetten en daardoor de gain hoger kunnen zetten van HH.

Het was daarna in iedergeval opgelost.

Wat je waarschijnlijk hebt gedaan is de tail slider in 8 graden pitch ingesteld bij rudder neutral position (tijdens vliegen in normal/rate mode). Als je dat hebt gedaan, geloof me... centreer gewoon alles, loop je gain opnieuw na en je zult zien dat het probleem weg is.

Als het probleem dan nog niet verholpen is, dan heb je waarshijnlijk toch last van vibratie. Zie onderstaande link voor meer informatie.

Setup Guide (Futaba GY401)
http://www.hcw-rc.nl/SetupGuides_FutabaGY401.html

Laatst bewerkt:
Misschien nog een tip:

Bij inschakelen van de servospanning moet de Gy401 wel in HH mode staan en na 1 of 2 seconden moet het lampje blijven branden.

Grtz,
Emile :cool:

Ik heb de ballink van mijn staartrotor iets naar binnen gezet en....het viel mij op dat de belt iedere keer na een vlucht slap hing...nu zit ik te twijfelen of ik in mijn belt een draaiing heb zitten, ik weet dat er zowieso een kwartslag in zit dat betekent dat ik daarna nog een halve draaiing moet hebben omdat mijn staartrotor de juiste kant op draait...maar dat is een vermoeden.
Hij vliegt nu wel redelijk...maar de belt hangt steeds weer slap dus de tailboom komt naar binnen.
Ik heb de schroeven echt goed aangedraaid en krijg ze niet strakker.

maar dat naar links draaien dooet hij niet meer

Back