wegkruipende staart 250, verholpen ............looool

• Topicstarter Topicstarter dcb103
  • Startdatum Startdatum
D

dcb103

Guest
Al aardig wat opstakels genomen en termilogie geleerd. Na eindelijk mijn zender op de heli aangesloten te hebben en ik denk dat hij (heli) goed afgesteld staat maar moet constant bijsturen omdat de staart stiekum elke keer wegkruipt,draait (ik hoover alleen nog maar een beetje),alleen ben ik er nog niet achter wat ik nog meer kan proberen . Gain verhogen is geen optie dan krijg ik tail-wag. Hij staat in head lock(en heb gehoord dat je dan niet mag trimmen, dat werkt trouwens ook niet). Netjes armjes 90graden. staart in het midden, belt op goede spanning. gewoon nog even de standaard curves voor zowel pitch als throttle. Maar ben na drie dagen zoeken door mijn opties heen.

Kan het een instelling in mijn zender zijn.?

HELLUP........:D

gr,
Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer je headspeed eens wat te verhogen dus je trottle curve rond het hover punt iets te verhogen...

Heb ik ook al geprobeerd, Heb verschillende curves geprobeerd zonder succes.

staat nu throttle weer even op standaard 0-25-50-75-100, maar op 0-40-75-85-95 zelfde resultaat.

En voor Belt nee vlieg niet in idle up, zolang hij bij hogere headspeed zelfde symptomen vertoont. (is kans dat het fout gaat ook groter)

ik weet natuurlijk niet welke zender U hebt, maar als je de idle up bv insteld op een vlakke curve van pakweg 70% dan zou je dit eens moeten testen. wanneer je niet in idle up vliegt wil dat zeggen dat je tijdens het hooveren constant zowel in de trothle als in de pitchcurve zit te mengen, en dit maakt het wel heel lastig voor de gyroscoop, trouwens welke gyroscoop gebruikt jou 250?

mvg Xavier

Er zit bij mij de standaard gyro op GY750.

Ik heb een th9x zender. Hier zitten aardig wat instellingen in voor de gyro. Misschien dat ik daar fout mee zit.

Normaal als mijn gyro niet in head-lock staat heb ik een groen lampje en wanneer wel een rood lampje. Aangezien ik alles op mijn zender kan instellen zitten hier meer instellingen in als het standaard potmetertje op de standaard zender hier was het recht HL en links geen HL.

menu ziet er als volgt uit:

STATE INH/ACT
UPRATE NOR/AVC bij de ene kant 0-100 is NOR, en 100-0 AVC
DNRATE NOR/AVC bij de ene kant 0-100 is NOR, en 100-0 AVC
MODEL STD/GY

nu gaat zowel mijn gyro lampje rood branden op NOR als AVC, maar bij MODEL STD gaat hij naar groen.

En zeg maar gerust je...:)

oke,

de GP750 mag in principe geen probleem zijn, deze zijn over het algemeen goed, van de th9x ken ik helaas niets, vlieg zelf met een dx6i en ben daar heel tevreden over.
toch denk ik dat U (lees:je) eerst eens een vlakke trothle curve moet gaan proberen onder idle up 1. nogmaals als je dit niet doet wil dat zeggen dat je tijdens het veranderen van pitch ook jou motortoerental gewijzigd word, en dit is heel lastig voor de gyroscoop.
in idle up blijft je motor constant op dezelfde toeren en je kan dan met je pitch spelen zonder invloed te hebben op het motortoerental.

ik zou zeggen, probeer het eens....

succes.

mvg Xavier

Ik ga morgen weer proberen (of niet want vanavond heeft mijn trainingskruis het begeven is het plasticje is gebroken, de balletjes hingen ineens recht naar beneden....lol). En ben nog niet zo'n held om het zonder te proberen zolang de heli niet helemaal goed is, wil de eerste crash zolang mogelijk uitstellen of eigenlijk liever helemaal niet ben nu 16 accus verder en gaat prima zo.

op mijn andere zender had ik er trouwens geen last van met de zelfde instellingen (daarom gok ik dat het misschien een zender instelling kan zijn)

moet nu even wachten op het plasticje. In ieder geval bedankt zal eens uitzoeken hoe ik die idle=up moet programmeren want hier zijn ook weer 3 standen voor NOR-IDL1-IDL2.

Moet ik dan in mijn IDL1 de throtthle curve bijv. op 80-80-80-80-80 zetten en mijn pitch op 0-25-50-75-100 laten?

Ik vlieg ook met een 250 en de GP750 gyro. In headlock is het ledje groen en in normal (of rate) mode is ie rood. Ik denk dat het een mechanische afstelling is. In rate mode moet je 'm zo goed mogelijk afstellen door de staart servo te verschuiven, zodanig dat met de trim in het midden de heli niet meer naar links of rechts draait. Dat is een pokkewerk, maar het loont wel de moeite. Als je dat goed hebt, en je zet vervolgens de gyro in head lock, zou de heli gewoon recht moeten blijven hangen in hover.
Dit staat helemaal los van of je wel of niet in idle up vliegt. Ik vlieg zelf in normal mode, dus met een gemixte throttle/pitch curve en mijn heli draait ook niet weg.

Willem.

Zet zowieso in normal mode ook je throttle curve op 0-70-70-70-70 (of andere waarde maar iig vlakke lijn)
Of waarom had je dit veranderd naar 0-25-... enz.

Daarnaast kan driften als hij in headinghold staat ook wijzen op vibraties.
Kijk na of de gyro mount geen speling heeft of er aan de gyro getrokken wordt of hij ergens tegenaan tikt oid.

Zet zowieso in normal mode ook je throttle curve op 0-70-70-70-70 (of andere waarde maar iig vlakke lijn)
Of waarom had je dit veranderd naar 0-25-... enz.

Daarnaast kan driften als hij in headinghold staat ook wijzen op vibraties.
Kijk na of de gyro mount geen speling heeft of er aan de gyro getrokken wordt of hij ergens tegenaan tikt oid.
Waarom zou je in normal mode een vlakke throttle curve moeten hebben?
Ik heb een 5 punts curve 0 48 68 80 90. En ook geen last van een wegdraaiende staart.

Willem.

Moeten is een groot woord. Maar het nadeel van een varierende throttle curve is naar mijn mening deels vanwege het fixed pitch effect. Je heli reageert anders bij varierende toerentallen en dat wil je vermijden. Dus vandaar dat ik zeg dat vlakke throttle curve mijn voorkeur heeft.

Had naar standaard gezet omdat hij 1 keer als een gek begon te spinnen(geen ruddercontrol). Na opnieuw heli uit/aan zender uit/aan was dit weg maar vond het veiliger om niet te snel te toeren.

En voor wat betreft het lampje groen of rood. Ik heb het ook ergens gelezen, als hij bij mij groen is kan ik gewoon rudder links / rechts zonder vertraging of enige indicatie dat de gyro ingrijpt. Als het lampje rood is dan kan ik hem wel bewegen maar gaat hij met vertraging terug wat bij mij duidt dat hij in HL staat.

En ik denk nog steeds dat het een instelling is in de zender, aangezien ik bij mijn andere zender die er bij zat geen last had (en daar stonden beide curves op 0,25,50,75,100).

Ik ga vanavond nog wel even kijken (als het weer het toelaat)

Ik heb nog verschillende dingen geprobeerd (zowel op 0-75-75-75-85 als 0-25-50-75-100, beiden met zelfde resultaat als onder)

STATE INH/ACT
UPRATE NOR/AVC bij de ene kant 0-100 is NOR, en 100-0 AVC
DNRATE NOR/AVC bij de ene kant 0-100 is NOR, en 100-0 AVC
MODEL STD/GY

Stand1
state act
uprate avc 40
dnrate avc 40
model GY

lampje groen

resultaat is lijkt of zo gyro niet op headlock staat

Stand2
state act
uprate nor 15
dnrate nor 25
model GY

lampje rood

Resultaat is lijkt of gyro werkt

lijkt met deze settings beter te gaan als gisteren, ik vermoed dat het door UP en DN rate komt gisteren stonden deze gelijk op 28 en nu verschillend en het lijkt verbetering te hebben.

Is UP toevallig voor links gevoeligheid en DN voor rechts gevoeligheid of heeft dat er niks mee te maken. Heb het niet echt goed kunnen proberen met hooveren aangezien er best wel wat wind staat en ik nog niet goed genoeg (en het eigenlijk een totaal verkeerde heli is voor beginner;)).

. Als het lampje rood is dan kan ik hem wel bewegen maar gaat hij met vertraging terug wat bij mij duidt dat hij in HL staat.

Dat duidt voor mij juist op Normal mode.
In HH blijft hij de positie van de servo vasthouden totdat de heli de gewenste heading heeft.

Probeer anders eens een servo op je gyro kanaal. kun je goed zien wat verschillende instellingen doen.

ik bedoel in stilstand en met mijn andere zender als ik hem op headlock schakel brand hij ook rood.

Weet het ook niet ga vanavond nog een poging wagen en anders gaat hij de kliko in...loooool

Nee hoor ga ik wel ff naar albertino ofzo.

gewoon een klein filmpje om te kijken of het lukte maar bak er nog niks van. moet nog steeds corrigeren naar een kant.........mmmm en als ik het filmpje zelf bekijk mag e landing techniek ook wel wat beter......:p

[URL="
- YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een tgy 9x, en ik heb mijn gyro (een andere) zo staan:

State act
uprate avc 020
dnrate nor 047
model gy

Werkt goed bij mij, met de gear knop zet je hem in HH, en rate mode.

Ik heb ook een tgy 9x, en ik heb mijn gyro (een andere) zo staan:

State act
uprate avc 020
dnrate nor 047
model gy

Werkt goed bij mij, met de gear knop zet je hem in HH, en rate mode.

K ga het is proberen . maar het zowieso lastig met wind. Mijn grootste probleem blijft het stiekum draaien van de heli, Het schommelen gaat wel weg met vliegen maar dat stiekum naar recht of links kruipen niet.

Weet jij trouwens wat beide waardes doen of betekenen. (wil altijd graag weten wat ik verander) en hoe stel ik de switch in dat hij ook schakelt naar HH of rate.

Maar alvast bedankt Tijn

K ga het is proberen . maar het zowieso lastig met wind. Mijn grootste probleem blijft het stiekum draaien van de heli, Het schommelen gaat wel weg met vliegen maar dat stiekum naar recht of links kruipen niet.

Weet jij trouwens wat beide waardes doen of betekenen. (wil altijd graag weten wat ik verander) en hoe stel ik de switch in dat hij ook schakelt naar HH of rate.

Maar alvast bedankt Tijn

De gearswitch is standaard al toegewezen als HH, rate switch.

AVCS is HH mode en nor. is rate mode. Ik snap het zelf ook nog niet helemaal. Het blijkt dat als je het lineair neemt op 50% staat hij uit, 100% vol in HH mode, en 0% vol in rate mode.

Je kan de gyro ook in ch 6 steken en dan een draaipot toewijzen, zo kan je de gyro tijdens het invliegen afstellen.

Laatst bewerkt:
Back