Ik had idd ook hetzelfde probleem.
Nadat ik onderstaande had gedaan dan ging de heli al direct minder hard ronddraaien:
------
De tail.
Je zet je zender in rate-mode. Als het lampje op de gyro uit is, verschuif je de tailservo over de tailboom tot de tailbladen recht staan (plat) als je van boven kijkt. Dan haal je de rudderstick op jou zender heen en weer, en kijk je op de staart, of hij tegen de uiteinden aan komt. Vervolgens draai je de schroefpot op de gyro, waar limit bij staat zo dat er geen binding meer is. Zet de delay op 0. Check de spanning van de belt.
De swashplate.
Zet op je zender alle trims op 0, dus geen trim.. Zet de zender in idle up
met de motor los en de gasstick op de helft .Zet alle servo armpjes op 90 graden
klik Zet nu de swashplate recht, door de stangetjes te verstellen van de servo naar de swash. er is een tooltje voor, maar het kan ook op het oog.
De hoofdbladen.
Er van uit gaande dat de
motor los van de esc is zet je de heli in idle up, op de zender is ingesteld throtle curve 0-25-50-75-100, en pitch curve 0-25-50-75-100. Dit kan je later naar jouw wensen weer veranderen. Zet de throtlestick op de helft. Pak nu de pitchguage, of doe het op het oog, door een liniaal op het blad te leggen. en zet de bladen op 0 graden, gelijk met de flybar. verstellen doe je met de lange stangetjes, de korte stangetjes zijn altijd even lang.
---------
Daarna had ik ook even gezorgt dat het toerental constanter was zodat de gyro minder belast werd.
Uiteindelijk draaide de heli nog lichtjes rond en dit heb ik dan weggewerkt door de tail servo een 2tal mm te verplaatsen richting de kant van de gyro etc., weg van de tailblades dus.
Nu is de staart mooi strak

Ik hoop dat dit wat helpt
Jelle