Wegvallen ontvangst

Hallo sinds vandaag heb ik een probleem waardoor mijn EZ in een maïsveld terrecht is gekomen, hij heeft het wel overleeft dat is het probleem niet.Het zit hem in dat af en toe de ontvangst wegvalt voor een aantal seconden, vooral na een tijdje flink gas geven, ook de besturing valt dan weg en daardoor dus die crash vandaag.Kan dit komen door een slecht contact tussen ESC en de Lipo want deze heb ik vandaag los gehad.Graag jullie advies:rolleyes:

Gr. Robert

ik heb ook presies het zelfde, kan het komen omdat ik gebruik maak van zo'n ontvanger zonder kristal(ben naam ff kwijt)

ik verwacht dat het komt doordat je regelaar te warm wordt. als beveiliging slaat je regelaar dan af en (dit ligt aan de kwaliteit) dan laat de regelaar geen stroom meer lopen.
in de meeste gevallen sluit je regelaar dan de stroom naar de motor af, maar als je BEC hebt en een slechte kwaliteit regelaar, dan dus ook naar je servo's en de rest van je besturing...
na een aantal seconden is je regelaar weer genoeg afgekoeld en kan er dus weer even tegenaan, maar dan ligt je vliegtuig dus al in de mais:rolleyes:

Regelaar was inderdaad behoorlijk warm, maar dat was nadat ik alweer een aantal keren gevlogen had. De crash was de eerste vlucht en hij had toen nog geen 2 min gevlogen.Gisteren heb ik er ook nog mee gevlogen en toen waren er geen problemen:confused:
Kan het geen storing zijn in de ontvangst, doordat de ESC en de ontvanger redelik dicht bij elkaar liggen?

Dat zou snel zijn, ESC is nog geen week oud.Wellicht kan ik hem op een andere plek monteren zodat hij meer koeling heeft:confused:

Gaat niet werken. is zeker een china regelaar? Deze is te warm geweest en naar alle waarschijnlijkheid nu gewoon defect.

he robert ben ook bang dat je esc vervangen moet worden wat ook nog een probleem kan zijn is je lipo hoeveel c is deze
en valt je ontvangst dus ook weg bij weinig of geen gas of alleen bij vol gas

ps wat is je setup

gr john

Hallo John,

Mijn set up is deze:
Brushless outrunner 2600Kv
Esc 30A en tijdelijk 40A
Lipo 11,1 V 4000Mha 20c
Prop 6x4"

Zou dan een eventuele zwaardere ESC een oplossing zijn.

ja, dat zou kunnen, maar ik zou wat je ook nieuw aanschaft op een andere plek leggen, in de neus bijvoorbeeld, waar ook vaak koelgaten zitten en waar ze makkelijk bij te boren zijn.
anders krijg je hetzelfde probleem weer.
wellicht minder snel, omdat het een zwaardere ESC is, maar ik denk dat het uiteindelijk op hetzelfde neer zal komen

Hallo John,

Mijn set up is deze:
Brushless outrunner 2600Kv
Esc 30A en tijdelijk 40A
Lipo 11,1 V 4000Mha 20c
Prop 6x4"

Zou dan een eventuele zwaardere ESC een oplossing zijn.

hoi robert volgens mij is je setup wel ok
zelf zorg ik er altijd voor dat mijn esc 50% meer aankan dan vereist dit scheelt een hele boel wat betreft problemen
lipo zou ook geen probleem moeten zijn maar let wel op dat als dit altijd gebeurd als je veel gas geeft ook de lipo een probleem kan zijn
ik zou zelf de esc vervangen voor een die minemaal 50% hoger is als je huidige esc het voordeel hiervan is dat ze meestal ook koeler blijven dan

wat ook belangrijk is dat je wel zorgd dat de esc zijn warmte kwijt kan

suc6

john

Hallo John,

De ESC zit nu in de romp zelf maar wel mer een gat naar de buitenkant.Ik ga hem denk ik maar eens aan de buitenkan van de romp monteren kijken wat dat doet.Op de ESC zelf staat trouwens ook nog 125gr. dat zal wel de maximale temp zijn die de ESC aankan en dan afslaat.

Hallo John,

Is dit misshien een beter idee voor mij?

Gr. Robert

• Size: 60* 35* 12.5 mm
  • Constant Current: 60A
  • Max Current: 70A
  • BEC output: 5A
  • Input Volt: 6V – 14.8V
  • Low-Voltage Cutoff: Auto detect and set Advantage of the Speed Controller-Low resistence
-High rate PWM
-Sixteen cells Max
-Low torque start
-Soft start ramp up
-User programmable brake
-Auto motor cutoff with reset
-Throttle range self-adjusting
-Auto shut down when signal is lost
-Low voltage auto setting based on battery
-Safe power arming program ensures motor will not run accidentally after turn on

Hallo John,

Ik probeer het eerst nog even met de ESC bovenop de romp, dan krijgt hij zeker de meeste koeling.Mocht dat nog niet werken kijk ik naar een andere zwaardere.Bedankt iig voor alle tips en raad.

Gr. Robert

Hoi,

Als het zo'n HK super simple ESC is dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Die worden behoorlijk snel heet, ook bij lage stromen.
Normaal gezien zou bij overbelasting alleen het motor gedeelte uit mogen vallen en niet je BEC. Meestal als je BEC er dan ook uit donderd dan is de regelaar al in rook op gegaan.

Toch zijn er nog talloze andere redenen op te noemen dus lastig verhaal. Gewoon proberen te elimineren door onderdelen te wisselen of aan te passen.

Lopen de stuurstangen ook wel soepel? Anders kan ook je BEC overbelast raken, zeker als je harder vliegt en er meer druk op de roeren staat.

Laatst bewerkt:
Als het de Esc niet is:
- Storing ESC / motor op de ontvanger (antenne), gebeurt vaakst op half gas
- Chinese synthesizer RX gevoelig voor iemand die op nabuurkanaal vliegt (heb ik meegemaakt)

Ik heb ondermeer 3 HK kistjes met el cheapo ESC's, waar ik de vellen vanaf vlieg. Tot dusver geen problemen..

Heb de EZ nu uit elkaar liggen om het een en ander te kunnen veranderen aan de plaats van de ESC(betrere koeling).
ESC werkt nog wel, kijken of het met betere koeling goed gaat.Hou jullie op de hoogte, moet eerst even wat materiaal halen.

Back