Wegvallen ontvangst

Vandaag nieuwe ESC besteld die een stuk meer capaciteit heeft 60 i.p.v. 20 A.
Hopenlijk gaat dit een stukje beter.
Jullie horen het nog.

Nou vandaag gevlogen met de nieuwe regelaar, nou nu een echte chrash gehad en de EZ aan stukken op de grond.Neus eraf:mad:
Denk tochdat ik het moet zoeken in de ontvanger en zender, als ik 100 mtr wegloop begint alleste bewegen en te draaien.Nu waren een ook mensen die een hete luchtbalon aan het begeleidenwaren en die zitten natuur ookte zenden met allerlei apperatuur.Ga nu denk ik maar op zoek naar een 2,4 ghz zender en ontvanger en hopen dat het probleem daarmee opgelost is.Iemand nog sugesties voor een goede betaalbare zender:confused:

had je niet eerst een range-check gedaan? kan zijn dat de ontvanger schade heeft opgelopen door de eerdere crashes.
ik geloof ook niet dat de begeleiding van de luchtbalon jou heeft gestoord.

Maar met een nieuwe ontvnger en zender moet het probleem toch een keer weg zijn.Ben van plan om een Spektrum Dx5 aan te schaffen, is dit een goede keus?

Beetje een "asbakje vol -> nieuwe auto" oplossing...

Ontvanger: breuk in antenne? (isolatie OK, maar geleider intern gebroken - gebeurd vaak daar waar de antenne uit het doosje komt)

Xtal zender op kanaal? Xtal ontvanger? (ook synt RX hebben xtallen - na een crash kunnen die ook "verschuiven")

Vandaag getest met de nieuwe regelaar, maar ook deze word warm en slaat af.Regelaar heeft 3x de capaciteit wat eigenlijk nodig is.Snap er niet meer van.Hoeveel koeling heeft een regelaar nodig?Is het echt nodig deze aan de buitenkant van de romp te bouwen, ook met overcapaciteit.
Dit is mijn set up:
2600 kv brushless outrunner
6x4" prop
ESC 60A continu en 70A burst
Lipo 3s 4000mha 15c.

Ben net nog even aan het experimenteren geweest en heb hoogstwaarschijnlijk de oplossing.Heb de regelaar uit de romp gehaald en aan de buitenkant gezet, hij ligt nu ook een heel stuk verder van de ontvanger af.Heb net even droog proefgedraaid en hij doet het nog steeds zonder storingen, terwijl ik hem vanmorgen ook droog probeerde en hij eigenlijk gelijk rare dingen deed.Nu eerst de romp nog even herstellen en dan maar weer eens voorzichtig proberen, als het weer het toe laat.;)

Back