wel of geen balancer

Hoi, kan iemand mij vertellen of het echt nodig is om een balancer te gebruiken bij het laden van lipo's. Ik vind balancers nogal aan de prijs en de winkelier zegt natuurlijk dat je er een moet kopen...
Alvast dank!

Het heeft niets met verkoop te maken, maar een balncer is gewoon beter voor de veiligheid en voor de levensduur van je accu's

John

Een balancer is in ieder geval altijd aan te raden. Bij een 2cellen pack is de nodzaak nog erg klein maar bij bv, een 4cellenpack pure noodzaak. Dit komt omdat de 2 middelste cellen veel warmer worden en daardoor veel sneller en erger uit de pas gaan lopen. Het is ook een afweging die je zelf moet maken! Ga je dure pakketten onder zware belasting gebruiken dan is het pure noodzaak, gebruik je goedkope hongkong pakketjes onder lichte belasting kun je het ook best zonder doen :)

HobbyCity heeft een lader die tegelijk balancer is, voor iets van $27. Eigenlijk vier ééncellen-laders in één doosje; de cellen worden geladen via de balancer stekker en zodoende altijd gebalanceerd. Je kan er trouwens ook twee 2S-packs tegelijk mee laden (omdat er vier laad-eenheden in zitten)
Ik heb 'm een half jaartje en ben er heel tevreden mee.

Back