Wel of geen RC Pilot logboek

• Topicstarter Topicstarter Dave Ploeger
  • Startdatum Startdatum
D

Dave Ploeger

Guest
Hee mede piloten,

Ik loop al weer een tijdje met de vraag of ik nu wel of geen logboekje zal gaan bijhouden voor het vliegen van mijn heli.
Aan de ene kant is het leuk en handig om dit na verloop van de tijd terug te kunnen lezen, andere kant ja ehuuuu en dan.
Dus eigenlijk de vraag aan jullie, wie doet het ook?, met welk programma? of zelf wat gemaakt?
En dezelfde vraag heb ik dus ook voor de Lipo's.

Alvast bedankt voor de reactie's

Dave P.

Ik heb ook een soort logboekje. Daarin houd ik bij :
pitch, toerental, vliegtijd, stroom, spanning etc.
Dat is handig als je gaat experimenteren dan weet je welke settings je ervoor had.

Ik heb een zender waarin ik complete programma's kan koperien, dat is ook handig, als je de weg kwijt bent dan keer je weer terug naar het basisprogramma.

Verder houd ik op de accu's zelf bij hoeveel cycli hij heeft gehad, mbv een stukje schildertape en een pen..

Bas

Bedankt voor de reacties.

Hee mede piloten,

Hierbij mijn dank voor de reacties zover, kan er eens mee aan de slag en adviesen hierin zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groeten,

Dave Ploeger

Ps. kan iemand die wind eens uitzetten, kunnen we weer naar buiten!!!

Goed idee van dat logboek bijhouden. Zelf doe ik dat al 3 jaar. Dan zie je ook wat zoal vervangen moet worden en wat problemen geeft bij je specifieke heli.
Zelf heb ik hierdoor een abonnement op gloeiplug extension kabels. Die gaan gemiddels zo'n 40 vluchten mee..... Nu heb ik maar eens het een en ander verpakt in half opengesneden oude brandstofslang en daarom een ty-rap aan het frame.

p.s. Met wind niet vliegen ?????????? Bij mijn vereniging zei iemand mij ooit eens "wind, dat is niets anders dan zonder. Alleen moet je ietsje meer sturen. Vanaf dat moment vlieg ik tot ongeveer windkracht 6/7 (hoewel 7 toch wel echt de max is voor een 50'er). En 3d'en wordt er iets of wat spannender door.......

Back