wel of niet

Ik wil nu wel eens weten of het wel of niet wijs is ,om van een redelijke dubbelrotor heli naar een [echte],b.v. align t rex 450 over te stappen???:confused::rolleyes: wil wel maar weet niet ??:(

Ik heb het een aantal weken geleden ook gedaan. Het is wel te doen, al zijn er natuurlijk ook veel andere meningen;). Het valt ook vies tegen. Ik ben nu nog in een hoover stadium. Tevens moet je ook echt gaan knutselen aan de heli e.d. Dit moet je natuurlijk ook leuk vinden. Ik heb toen ik de heli (KDS 450C) binnen kreeg hulp gezocht bij een ervaren vlieger. Deze heeft veel uitgelegd over de heli en heeft ook de heli zijn maiden gegeven. Tevens had ik vooraf al natuurlijk veel dingen opgezocht op internet. Gaat nu redelijk goed ondanks dat het geen vliegweer is. Wel belanrijk is een goede sim, ik heb reflex. Op de sim kun je de fijne knuppelbewegingen leren die nodig zijn om de heli in bedwang te houden. Aanbeveling is ook een club, al zit ik daar niet bij omdat ik er de tijd niet voor heb, misschien ga ik in de toekomst toch eens een keertje een kijkje nemen. Zoals ik al zei, dit is mijn mening en er zullen ongetwijfeld duizend andere meningen zijn...

Na een half jaar met een lama gespeeld te hebben, ben ik ook overgestapt naar een CP heli, de KDS. Heb inmiddels ook een copterx erbij. Heb dit helemaal zelf uitgevogeld door zeeeer veel avondjes dit forum door te spitten en de filmpjes van finless bob te bekijken. Hierdoor alle ins en outs van de techniek mij eigen gemaakt. Redelijk, maar niet echt veel met de sim gevlogen, ook geen mogelijkheid om een club te benaderen (eiland) maar vlieg nu toch leuk met m'n heli's. Het vergt wel een hoop op en uitzoek werk, maar het is mij zo wel gelukt. Ongetwijfeld zullen er andere meningen zijn, maar als je gevoel zegt dat je het kan, je vind het leuk!! en je ziet het als een uitdaging om jou jezelf de techniek en afstelling eigen te maken moet je het zeker niet laten. Nog een waarschuwing!! een CP is GEEN coax !! Probeer eerst een sim, heb je een idee en gevoel wat je te wachten staat. Veel succes met je keuze.
Groetjes
xlgum

het is lastig,
ik ben sinds vorige week over gestapt naar een align trex 450.
mijn eerste ervaring was met een lama v4 maar daar was ik al snel op uitgekeken.
Nu een paar lipo's leeg gevlogen met de trex maar bevalt mij super.
wel al het nodige gesimt (ong. 100 uur).
Mijn ervaring was zoals hier ook al beschreven was, valt vies tegen.
Wat ik wel aanraad is: maak een groter trainingskruis dan een standaard 450 size.
Heb er zelf 1 gemaakt van vlieger stokken. (ik kan nu met 45 graden landen zonder dat mijn rotorbladen eraan gaan)

Heel veel succes en mocht je schade maken ( wat je gaat doen) geef het dan niet op.

ik zat altijd in de rc auto's en kreeg voor mijn verjaardag een keer een picco z van een maat, en heb daarna de belt cp V2 gekocht :D
(hobby al wel vanaf mijn 12e en heb op mijn 15e een jaartje zweefvliegtuig gevlogen)

volgens mij maakt het niet echt uit watvoor rc verleden je hebt want cp heli vliegen is toch weer een hele ander wereld. het zal ongetwijfeld iets meehelpen,, maar het ligt toch aan de capaciteit van je hersen vinger samenwerking....

en leg telkens wat onderdelen op vooraad, dat vliegt ook weer wat zekerder ;)

een trainingskruis is alleen voor wat gekwakkel over de grond he.. het is niet de bedoeling dat je daarmee gaat vliegen..

als je een beetje kan hoveren, moet er ook geland kunnen worden :mrgreen:
gooi dan a.u.b. dat kruis eraf, daar heb je meer last dan gemak van, en daar vliegt ie echt niet fijner door..

groet

Laatst bewerkt:
toen ik indertijd de overstap maakte van coaxiaal naar fp deed ik niks anders mijn fp heli te crashen, het werkte me zo op mijn heupen dat ik besloot de brui aan mijn rc hobby te geven.Een 6 maand later begon ik al spelend te oefenen op de sim terwijl ik helemaal geen heli meer voorhanden had en dat lukte beter en beter.
ik heb me toen suf geoefend tot ik op de sim kon vliegen, kocht me vervolgens opnieuw een fp heli en ik vloog ermee als op de sim.
een 3 tal weken later kocht ik dan mijn eerste cp, dat was opnieuw wennen, omdat ik zo bang was om ermee van mij wegvliegen, het is dus tegelijk een oefening om je heli onder controle te krijgen en tegelijkertijd het verzamelen van moed om te durven.
ik zou dus zeggen, begin klein met een fp en bouw dan je ervaring op :-)

Die stap is heus niet te groot, wel raad ik je aan om de heli in te laten vliegen door een ervaren persoon, en die je dan naast je staat bij je eerste sprongen.

He matjo s allemaal bedankt voor de antwoorden .
Al weet ik nog niet of ik direct naar de winkel ren maar het kriebelt wel.
Vraag is nu blijkbaar ook nog welke zender hierbij passen ,om mogelijke latere stappen dan ook te kunnen maken?
Groeten van een spartelende binnenschipper .

Back