wel stroom / geen stroom

Wie kan er advies geven over het volgende.

Warp herbouwd, nieuwe kontronik koby erin.

Gister tijdens afstellen, accu eraan.. hmm geen reactie.
Kabels los gehaald en nogmaals gestoken van de esc.. daarna wel alles oke.
Dus de boel afgesteld, en vaak de stroom erop en eraf gehaald om te kijken of ik het kon reproduceren. Niet dus.

Nou goed, vandaag vlucht 2 met de warp... stall turn, en bam.. dag stroom .. gelukkig waaide het stevig en bleef de warp even op hoogte hangen, en plots kwam de stroom weer terug en de motor weer op toeren en ik kon weer sturen. Dus nog een veilige landing kunnen maken.

Ik weet niet waar ik het moet zoeken.
De throttle / voeding kabel van de esc gaat direct in de MSH Brain fbl unit.
Kan het wellicht zijn dat de FBL unit na de vorige keer met de uitbrander van de Koby schade heeft opgelopen?

Als alles werkt, dan werkt het ook goed. Maar momenteel is het dus niet bepaald betrouwbaar. Kan het probleem aan tafel ook niet her-produceren.

Iemand tips ?

er komt nog een filmpje van, vriendin had 't toevallig gefilmd.
maar het internet in oostenrijk is nie zo vlot ..

Heb al wel een servo tester aan de bec kabel van de esc gehangen, en flink met de kabel geschud en getrokken, maar geen uitval van spanning. Dus naar mijn idee moet het dan in de fbl unit liggen.

van de brain bedoel je ?

Zoals ik zei lijkt de voeding uit de koby goed te zijn.
Daar kan ik na wat trek en duw werk aan de kabel niks geen uitval in ontdekken.

Ik heb dus het vermoeden dat na de laatste koby die uitgefikt is, de brain ook op z'n donder heeft gehad. Maar het vreemde is dan wel dat het wel functioneert, maar dus niet betrouwbaar is en uitval voorkomt.

er komt ook nog altijd een licht brandlucht uit de brain, dacht eerst dat het van de oude koby kwam, omdat de hele machine stonk naar die lucht. Maar misschien is de brain dus wel echt ziek.. is zoiets door te meten?

In ieder geval geen rare zwarte plekken in de unit, solderingen en pennen zien er allemaal schoon uit

80542ec2d6c58ad716cff4c3b6dc21d4.jpg

b58f44a6f6ef2aa25cff42f06f2c4504.jpg

Kabelbreuk?
Soldering in de stekker niet goed?
Pen in de servostekker niet goed?

Ging alleen de motor uit, of ook de hele besturing?

Ja dacht ik ook al aan. Kan zelfs een gammele soldering in een lipo zijn. Inderdaad wel aardig om te weten of alleen de motor stopt of echt alles.

interessant zou ook zijn,
of het geheel uitval was idd,
of misschien allen ESC
en de BEC, en dus de servos, nog werkten,

ik heb separaat BEC en ESC,
en destijds was het ook bij een stal-turn,
dat na een stuk vol throttle de ESC en de motor stopten met werk,
de sturing ging goed,
en na 1 second liep de motor weer aan

Ik had volledige uitval, dus ook geen sturing.
Heb vanmiddag de voedende kabel gecheckt op breuken oid maar kan echt niks vinden.

Ook de brain laat geen rare sporen intern zien van verbranding oid.
Dus tja.. Echt moeilijk te zeggen waar het nu te zoeken.

Filmpje . Bij 2 min de failure

http://youtu.be/PGywgY0-N2U

Eh dit was 2e vlucht. 1e ging dus goed. 2e niet. Lipo 3 niet geprobeert. Gooi niet graag iets de lucht in wat ik niet vertrouw

Nee dat snap ik maar je snapt mij toch wel hoop ik? Je zult alles uit moeten sluiten. Dat begint bij de lipo's. Dat is niet wat je horen wilt maar je ontkomt er bijna niet aan als je zo'n probleem als dit hebt. Ik heb hetzelfde gehad met een quadcopter. Ben weken bezig geweest om de storing te vinden en dat heeft ook wat armen en props gekost. Zeker als de storing zomaar af en toe er is.

Ik begrijp je zeker en waardeer ook zeker je advies.
Zal er nog eens naar kijken en alles stuk voor stuk aansluiten en testen. Misschien zit er ergens in het systeem iets toch niet lekker en komt dat op die manier boven water .

Dus eerst voeding op de brain, daarna de ontvanger erbij. En dan servo voor servo steken en kjjken of alles blijft werken.

Ja t'is klote maar je hebt denk ik niet veel keuze. Stukje voor stukje uitsluiten en dat test je liever niet in de lucht. Ik snap helemaal je dilemma. Daarom zou ik nu eerst genieten van je verblijf daar en je Goblin vliegen. Komt die Warp thuis wel weer.

Jup. Komt wel goed... Stuk voor stuk uitsluiten.

Ik ga er nog wel op terug komen,

Mocht iemand nog tips hebben. Zeker welkom

Stomme opmerking wellicht, maar ik heb hier door serieus mijn X7 gecrashed: throttle hold? (Door te veel simmen heb ik mezelf aangeleerd th om te halen, inmiddels heb ik dit gelukkig niet meer) ...
Volgens mij zal je Brian bij spanning dip namelijk opnieuw moeten initialiseren dit duurt geen 2 sec zoals in de film, enige zouden dan de motor/esc bedrading kunnen zijn.
Ik kwam er pas achter bij een vlucht met m'n X3 .. Midflight haalde ik twee keer achter elkaar th over [emoji16][emoji123]

Bij foute motor bedrading moet je nog wel besturing hebben. Dus dan zou het bij de ESC moeten zitten. Of toch inderdaad de controller. De ESC is net vervangen dacht ik te hebben begrepen dus dat zou wel erg veel toeval zijn als die weer niet goed is. Blijft over de Brain of heel misschien nog een config fout in de ESC.

goed mee gedacht ruud, maar die throttle hold was het niet hoor.

zal het nog even proberen te verduidelijken.
de koby is nieuw. de msh brain is dezelfde als voor / tijdens de crash.

gister tijdens instellen van de heli.
Alles gemonteerd, stekkers overal gestoken. Accu eraan... en niks, geen reactie van iets.
Raar, dus stroom eraf, en de BEC cable uit de koby eens uit de FBL unit gehaald en weer opnieuw gestoken. Accu eraan, en alles deed het. Tijdens dit proces waren de motorkabels niet aangekoppeld.
Afijn, daarna de heli 10x opgestart en weer uitgezet, maar kon het probleem niet nog een keer veroorzaken. Dus simpel de gedachte, stekker zal wel niet goed hebben gezeten.

Dus vandaag vlucht 1, niks aan de hand. Gewoon vliegen en geen problemen.

Vlucht 2: zie filmpje.

Daarna: Ik had een servo tester bij me, die direct aan de bec output van de koby gehangen. Daarop gaat een display branden, en doen flink aan de kabel geschud en getrokken. Maar de spanning bleef erop staan.

De MSH brain open geschroefd, maar contactpunten zijn netjes schoon en ook geen verbranding o.i.d. in de unit te zien op de print.

Dus tja .. raadsel.

Volgende stap zal dan zijn om alles stuk voor stuk in de unit te prikken, om te kijken of er daar ergens storing ontstaat.

Maar gezien vlucht 1 probleemloos was, ben ik bang dat het euvel moeilijk te her-produceren is.

Gezien de Koby nieuw is, en de Brain de crash heeft mee gemaakt met de uitgefikte koby, heb ik zelf sterk het vermoeden dat toch de brain problemen geeft. Maar kan het nog niet hard maken.

Laatst bewerkt:
Na een nachtje slapen toch wat theorieën waar ik mee zit.

1. wat doet een heli als de ontvanger ineens geen signaal meer geeft aan de fbl unit. Ontvanger via sbus naar fbl unit. Zou de fbl unit dan uitvallen en als hij weer signaal krijgt een nieuwe startup maken?

2. Problemen met deze setup zijn begonnen sinds ik met de nieuwe accu's vlieg.
Voorheen Desire power 35c 1300 mah 6s. Nu Gens 40c 1400mah 6s.
Tijdens de vorige crash met de uitgebrande Koby vloog ik dus ook met deze accu's.
Maar dit kan hier toch niet mee te maken hebben ... of wel ?

mijn vliegmaatje vond onderstaande nog op een ander forum.
Dus lekker betrouwbaar dat koby spul.

Ik heb nog een hobbywing platinum ergens op de wereld onderweg, dus wacht wel tot die binnen is en dan gaat die erin.

My Posts: All Forum Topic

I had the same problem with that motor and the koby 55. I contacted kontronik and it is a known problem. For some reason, has to do with switching frequency of the ESC, the Koby is not running well with these 6s set ups. The best route to go on your warp is the YGE 40. I installed two different Koby 55 esc and had issues with one catching fire and the other shutting itself down above 40% throttle and getting very hot. I also tried to run it on the scorpion 1360kv motor and the stock compass. No issues with the YGE so far.

Back