Welk batterij pack in Spektrum DX7S?

Hallo allemaal.
Kan iemand mij verlichten met antwoord op mijn vraag?
Ik heb sinds kort een Spektrum DX7S
Daar zit nog een stock batterij in om de zender te voeden.
Nou heb ik al wat lopen Googlen maar kwam erachter dat er verschillende soorten batterijen zijn die erin kunnen.
Mijn vraag: welk batterij-pack kan ik nou het beste nemen voor in mijn Spektrum DX7S en iemand een linkje naar waar dat betreffende pack het best te halen?
Ik hoor het graag van jullie en met name van de Spektrum DX7S bezitters die reeds ervaring hebben met bovenstaand verhaal.
Vr Gr D

Gewoon de spektrum compatibele LiPo gebruiken:

Turnigy 4000mAh Spektrum DX8/DX7s Intelligente Zender Accu - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

Ik heb deze (en voed er zelfs een EzUHF mee). Gaat dagen en dagen mee, zelfs bij intensief gebruik. Wel opletten, als je via de bijgeleverde adapter wil laden, moet je bij de system settings de zender even laten weten dat er een LiPo in zit i.p.v. een NiMh.

Ook moet je het schuimpje wat in het batterijvak zit vervangen door het L-vormig wat ook bij de zender is geleverd.

Gewoon de spektrum compatibele LiPo gebruiken:

Turnigy 4000mAh Spektrum DX8/DX7s Intelligente Zender Accu - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

Ik heb deze (en voed er zelfs een EzUHF mee). Gaat dagen en dagen mee, zelfs bij intensief gebruik. Wel opletten, als je via de bijgeleverde adapter wil laden, moet je bij de system settings de zender even laten weten dat er een LiPo in zit i.p.v. een NiMh.

Ook moet je het schuimpje wat in het batterijvak zit vervangen door het L-vormig wat ook bij de zender is geleverd.

Ik heb deze ook sinds een paar weken in mijn DX7s zitten en in een woord fantastisch!!!!!!!

na een paar uur vliegen vliegen zit hij nogsteeds op 7,9 volt en dat voelt op de een of andere manier toch prettiger dan dat je naar 4,8 zit te kijken.

Let op dat je ook het matje onder uit de zender moet halen, anders krijg je het dekseltje niet dicht!!!!

Prima investering zou ik zeggen

Back