Welk F3j-model??

knikvleugeltje zei:
Voor de liefhebber:

Gefeliciteerd. Ik vindt het mooie waarden.

Hebben ze je nog goed geholpen op RCnetwork? :wink:

Trouwens best handig zo'n loggertje. Is misschien wat voor mij........

Bij modelvliegen kom je in Duitsland terecht, en dan ook al snel op de duitse forums. Talenkennis is dus wel makkelijk.
Rondkijken kan geen kwaad. :)

Zo'n loggertje is zeker gemakkelijk. Anders weet je nooit precies wat je doet.
Misschien iets voor je verjaardag???

Taco.

knikvleugeltje zei:
Rondkijken kan geen kwaad. :)

Zeker! Helemaal me eens. Ik vindt naast RCnetwork ook RCgroups een erg fijn forum. Vooral voor het vacuumbaggedoe.

Zo'n loggertje is zeker gemakkelijk. Misschien iets voor je verjaardag???

Tis wel offtopic maarre, welke gebruik jij? Ik zit te denken aan een tweedehansje. Ik denk namelijk dat ik dat ding maar even gebruik. Van de winter om mijn zwever verder te fijntunen en eens een absolute waarde te weten te komen. Ik heb er in ieder geval geen haast mee.

full

full

Ik heb een zwever van 3 meter spanwijdte ontworpen en gebouwd volledig in structuur op grootmoeders wijze.
Dit vliegtuig heeft een vleugelopp van ongeveer 60 dm2 en is voorzien van rolroeren en flaps.
De machine bezit eveneens een v staart en is uitgerust met een cyclon 30 en een lipo 11.1 v 2300 ma als stroombron.
Het vligtuig heeft een look van een courante FB3 zwever (vb:soarmaster).
De machine weegt gans uitgerust 1600 gr, wat zeer licht is voor dit type.
Mijn zender is een mc 12 van graupner.
Alhoewel ik toch een gedegen vliegervaring heb met 3 assige zweefvliegtuigen(o.a.:Antares van top flyte) is mijn kennis wat betreft het mixen van aileron ,flaps,en hoohteroer onbestaande.
IK vraag daarom advies aan iemand die daar enige ervaring mee heeft.
Voelt u zich geroepen, graag antwoord.
Hartelijk dank op voorhand;

Laatst bewerkt door een moderator:
logger

@ arno888: dit lijkt me ook wel een leuke logger, maar die 90 euro is maar de basis. Voor andere meetwaardes heb je voelers nodig, met veel draadjewerk in de romp.

Taco.

@ arno888: dit lijkt me ook wel een leuke logger, maar die 90 euro is maar de basis. Voor andere meetwaardes heb je voelers nodig, met veel draadjewerk in de romp.

Taco.

Hi,

Met de basisversie meet je inderdaad alleen de hoogte en de boordspanning. Om het stroomverbruik van je e-motor te meten heb je nog een sensor nodig (18 euri's meen ik)
Maar dan weet je tenminste wel wat er gebeurt........het extra "kabelwerk"lijkt me reuze mee te vallen

Arno

Laatst bewerkt:
F3J zwever

Mochten jullie noch interresse hebben ik heb nog twee F3j Bakken liggen , Een nieuwe stork 1 en een gebruikte scout met servo's.
mocht een van jullie interesse hebben hoor ik het wel via een PM

Back