Welk F3j-model??

Vandaag de Elektromaster besteld. (zonder 'bügelfolie'), kan ik mijn eigen kleurstelling bedenken.

Heeft er iemand belang bij wat postings met foto's :?: :?: :idea: :idea:

gr.
Taco.

Vandaag is de Elektromaster binnen gekomen.
Het ziet er allemaal prachtig uit, beter dan ik kan laten zien op foto's.

DSC00006.JPG

Het middenstuk van de romp. Dit was dé meevaller: ze geven aan dat de vleugel 2-delig zou zijn, maar...............hij is 3-delig. :D :D

DSC00005.JPG

DSC00004.JPG

DSC00003.JPG

DSC00002.JPG

DSC00008.JPG

Hier het middenstuk van de vleugel.

De handleiding is wel toe aan vervanging, ettelijke zaken zijn veranderd, vervallen, of reeds gedaan.
Ook zijn verschillende losse papiertjes bijgevoegd met zaken waar je op moet letten. Wat één en ander tot een puzzeltje maakt.

Taco.

Nee, ik ben nog bezig. Ik heb alles nog niet compleet.
Maar ik post nog wel wat foto's later.

Eerst had ik als centrale stekker een 6-polihe MPX stekker, maar ik was vergeten dat er ook een vaste vario-antenne in moest, dus toen maar een 9-polige sub-D stekker.
Is ook gemakkelijker in te bouwen vind ik.

Gr.

Hier nog een paar foto's.
ik ben bezig met rc inbouwen.
Bovenop het dwarslatje/schotje dat je ziet komt de 'akkurutsche'.

DSC00004~1.JPG

Het richtingsroer is in de folie.

DSC00005~2.JPG

Koelsleuven zijn gefreesd.

DSC00006~2.JPG

Gr.
Taco.

Vraagje: :? :?

kan ik tussen het gat voor de sub-d-stekker en de voorste vleugelbevestigingsbout nog een gat maken???

Of doe ik de stevigheid geweld aan?

DSC00004~2.JPG

Taco.

Ligt er natuurlijk aan hoe groot dat gat is :D Als het een niet te groot en rond gat is, moet dat geen problemen opleveren denk ik.
Ik zou wel achter het gat voor de stekker een versteviging inlijmen, die zit vrij dicht bij de achterste bevestigingsbout. of heb je dat al gedaan?

Nee, nog geen versteviging gebruikt, maar dat zal ik doen.
Geen gat is natuurlijk het beste, maar je kunt bijna nergens bij op deze manier.

Taco.

De vleugels zitten in de folie.

Bij gelegenheid zal ik een foto posten van het resultaat.

Ook alle onderdelen eens gewogen:

Buitenvleugels 501 en 502 gram.
Middengedeelte vleugel 998 gram.
Hoogteroer 118 gram.
Romp 2040 gram.

Totaal 4160 gram, fabrieksopgave was vanaf 3900 gram.(waarschijnlijk met Lipo, de mijne is met 12 x 3600)

De zwever voelt wel zwaar aan, maar als ik de vleugelbelasting uitreken kom ik op ongeveer 47 gram/dm2.

Gr.
Taco.

Dit:

rol.JPG

is een wat minder sterk punt.

Binnen de rolroeren zit styro. De roerhoorns hebben wat weinig houvast.
Ik moet er maar een driehoekje sterk spul tegenaan lijmen.

Taco.

Ik ben nog bezig. Door allerlei omstandigheden niet klaar.

Wel bezig geweest met de roerhoorns. die zijn van aluminium. Mooi spul, maar zoals gezegd vind ik het een zwakke constructie.
De roerhoorns zijn nu verstevigd met driehoekige plaatjes in epoxy.
Daaromheen heb ik koolstof geplakt met G4. Het geheel voelt nu stevig aan, zonder dat er enige speling is.

DSC00005~4.JPG

Ook aan het programmeren geweest.
O.a. door de weersomstandigheden nog geen testvlucht gedaan.

Het geheel is mooi geworden.

Trouwens het folieën is een heikele zaak. Staat ook in de handleiding, komt door de zeer dunne houtlaag op koolstof. Het vleugeloppervlak gaat snel bobbelen. Is gelukkig maar op één plekje gebeurd. Valt dus mee. ze zeggen dat je de folie met zeer weinig temperatuur kunt plakken, maar dan krijg je de folie nooit mooi vlak. (ligt natuurlijk aan mijn foliekunsten)

Verder een goede gelegenheid afwachten met rustig weer.

Gr.
Taco.

Back