Welk lawaai makend ding?

Gewoon een vraagje,
Nu het mais weer mooi rondom de meeste vliegvelden aan het groeien is, word het voor sommigen al eens een heel zoekwerk om je toestel weer te vinden als het door een defect in het mais beland.
Wat kan ik mij het beste aanschaffen om mede in mijn zweefvliegtuig te bergen, er is zoveel rommel te koop, dat ik het liever eens vraag.
Bedankt.
Johan.

De RC-para's maken er een gewoonte van om in de akkers te crashen ;-) en hebben al veel ervaring met terugzoeken en lawaaimakers. Ik zou daar eens vragen.
:-)

Lawaai???

Stop een gps logger in je zwever. Dan kun je met een losse gps of je smartphone zo je kist terugvinden.

Pas op welke modelfinder je koopt! Sommige exemplaren gaan piepen als je de zender uit zet. Dan vallen de impulsen op de ontvangeruitgang weg en daar reageert de pieper op. Maar moderne ontvangers gaan bij het wegvallen van het zendersignaal in fail-safe. De servoimpulsen op de ontvangeruitgangen vallen niet weg en dus geen gepiep!

Bedankt voor de reacties.
Gebruik Futaba ontvangers R3008SB 8 kn. met s-bus., weet niet of deze in fail safe gaat.
Dacht meer aan een bieper met inwendig batterijtje en een afstands bediening zoals bij tv, als de lipo weggeslingerd word, gaat het niet veel uithalen dat er een pieper op uw ontvanger zit.
Misschien toch maar mijn oude gsm gebruiken in mijn toestellen, kan ik ze eens een keertje bellen.

Johan.

Back