welk merk beste kappen voor 1/10 touringcar?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Cees van de Vendel, 22 mrt 2004.

  1. hallo,
    ik wil een dodge stratus. maar welk merk is nou het beste van kappen? vinden jullie?

    Cees
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    hpi heeft de dodge startus. ik vind hpi ook het beste qua kappen, vooral om het beschermfolie aan de buitenkant, dan kun je gewoon morsen op de buiten kant zonder je kap te verpesten.

    laterss, thomas
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    die beschermfolie zit zo ongeveer op alle kappen.. :)
     
  4. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    niet alle nee... zover ik weet die van protech niet.. maarja dat is dan ook het berijk van mijn ervaring qua merken :p

    laterss, thomas
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    idd zelfs niet alle HPI kappen hebben die folie. Maar de meeste nieuwe kappen maakt niet echt uit welk merk hebben die folie erop zitten dus niet echt een voordeel van HPI.

    Maar de hpi kappen zijn over het algemeen wel dunner waardoor ze wat flexibeler zijn.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Protoform heeft diverse Stratus kappen..Maar ja.. HPI heeft een zeer mooie uitgebracht :)
     
  7. Stijn S

    Stijn S Guest

    tja en dan heb je ook nog de kappen van tamiya.
    alleen deze kappen hebben een probleem en dat is hun prijs.
    Dit komt, omdat deze kappen heel erg gedetaileert zijn .
    de gemiddelde prijs van deze kappen ligt op ongeveer 50 euro :roll:
    dit is dus 20 euro duurder dan de kappen van hpi.
    Het is dus waar je voor kiest voor detail of voor een iets goedkopere,
    maar toch ook mooie hpi kap.
     
  8. Xearo

    Xearo Guest

    welk merk kan de meeste klappen hebben voordat hij breekt of scheurt ofzo.
     
  9. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb zelf met Tamiya kappen dat die best snel breken scheuren.

    Me HPI kap die iets dunner is en flexibler heeft al meerdere klappen gehad en die is nog helemaal heel en heeft maar een paar krasjes. Heb ook een andere HPI kap nog nooit iets mee geraakt alleen daar zit in de zijkant op een randje nu een scheur maar dat komt om dat de kap daar veelste dun is.
     
  10. KevinS

    KevinS Guest

    Ik heb zowel kappen van HPI en Protoform en vind beide erg goed. Ik heb de Stratus van HPI nooit geprobeerd, die van Protoform wel

    Wat kwaliteit en detail betreft ontlopen ze elkaar niet veel. Beide hebben het beschermende laagje en maskeertape voor de ramen. De stickers van HPI vind ik wel beter, met name doordat de raamrubbers erbij zitten. En als je auto ook van HPI is, heb je het voordeel dat je weet waar je gaten moet boren.
     
  11. Jugge

    Jugge Guest

    Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar ik het ooit gelezen dat sommige HPI kappen speciale stukjes hebben om verlichting in te bouwen....
    Ik kon zo snel het bijbehorende draadje niet meer vinden.

    Jurgen
     
  12. Anonieme

    Anonieme Guest

    Ik houd het zelf bij HPI. lekker flexibele kappen, mooie details, goede stikkers. En inderdaad, bij de nieuwe serie modellen kun je er speciale 3d-lampen onder de kap monteren. Ziet er echt supermooi uit.

    Tamiya zou ik niet kopen, de details zijn niet eens zo overweldigend mooi voor wat je er extra voor betaald. Protoform heeft ook prima kappen
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    De nieuwe HPI serie is zeker wel mooi.(vooral met die 3D lampen)

    Persoonlijk vind ik tamiya de beste kappen hebben, het nadeel is dat ze duur zijn.

    Ik denk dat Prijs-Kwaliteit HPI en Protoform wel ongeveer hetzelfde zijn. Protoform heeft meer auto's naar mijn smaak.

    Ik zou gewoon kijken wel merk de beste/mooiste Stratus heeft (persoonlijk vind ik de Protoform Dodge Stratus 2.0 190MM wel mooi)
     
  14. pro racer

    pro racer Guest

    Ga je voor een body waar je auto ook goed mee rijdt: een Stratus 2 van protoform is wel mooi, maar als je daarmee rijdt is de achterkant van de auto wel heel erg "los" De Stratus 1 van Protoform is ongeevenaard voor wat betreft de wegligging, alleen wordt niet meer gemaakt doordat de licentie verlopen is en Protoform niet veel meer wilde betalen.

    Kappen scheuren of breken met klappen allemaal een keer, het ligt ook eraan hoe dik de verf erop zit en welk merk: sommige merken verf zijn vrij agressief ten opzichte van het lexaan.

    Tamiya bodies zijn wel mooi ( vooral met zo een mooie stickerset ) en staan heel mooi op de kast !!! Om te racen zijn ze veel minder geschikt, daar de meeste te zwaar zijn.
     

Deel Deze Pagina