Welk merk lipo's

Ik heb vorige week 2x 2S1P Loong Max LiPo's bij UH besteld. Ze zijn 25/10 uit HK vertrokken, dus ze zullen deze week arriveren (meestal 7 dagen na vertrekdatum).

Ik laat je iets weten wat IK ervan vind. Ben wel niet echt een expert :)

Groeten,
Niels R.

Ik heb een pakket 20C arrowind lipos gekocht om te testen op de Mini Titan. Ik meen dat deze iets van 45 euro voor 3s 2200mAh zijn. Ze bevallen prima en ze zijn duidelijk beter dan een ander "chinees" lipo pakket. Lekker handwarm na het vliegen en dat is best lekker nu de winter er weer aankomt. Ik ga er binnenkort nog een paar halen!

Marc

jvthert zei:
Ik heb 8 chinese pakketten en die blijven allemaal lauw na 6 minuten loops, rolls en flips... Ik ben nog niet zo goed in 3d vliegen dus ik pomp veel op de pitch...
Volgens mij komen de meeste lipo's uit china. Ook als er een sticketje van een europese winkel op zit!

Waar heb je die besteld???

hallo?ik heb eens een vraagje..
ik ben net begonne met lipo s
mijn lipo is 2500mha,op
hoeveel A moet je die ontladen?

eerste 4 a 5 cycli van de lipo:

laden met 1.2A, max. ontlaadstroom +/- 0.5xCx2.5A

daarna 1C laden (2.5A) en de continue C waarde x2.5 voor de max continue ontlaadstroom aanhouden.

mvg, Z

@Z900

Wil dat zeggen dat je een lipo niet ineens volledig mag belasten en dat je de eerst 5 ladingen en ontladingen aan de lader moet doen en dan pas gaan vliegen?

giba zei:
hallo?ik heb eens een vraagje..
ik ben net begonne met lipo s
mijn lipo is 2500mha,op
hoeveel A moet je die ontladen?
Deze accu's moet je helemaal niet ontladen! Gewoon opladen en dan gebruiken. Als ze leeg zijn weer opladen en weer gebruiken en zo verder. Als je de accu een poosje (langer dan een paar dagen) weg gaat leggen dan moet je hem niet 100% geladen wegleggen. Het beste is het als de accu's voor ongveer 30% tot 40% opgeladen zijn.
Dus als je na een dagje vliegen, rijden of varen met lege accu's naar huis gaat dan hang je thuis de accu een minuut of 10 aan de lader en berg hem daarna op. Als je later de accu weer wilt gaan gebruiken dan hang je hem aan de lader, laad hem helemaal op en ga hem gebruiken. Dat is alles, niks moeilijk of ingewikkeld.

Back