Welk merk multicopter heb jij?

Van welk merk is jouw multicopter?

• DJI

Votes: 12 22,6%
  • Lotus

Votes: 0 0,0%
  • Mikrokopter

Votes: 2 3,8%
  • Droidworx

Votes: 2 3,8%
  • X-Aircraft

• Gaui

Votes: 4 7,5%
  • Parrot

• Zelfbouw

Votes: 25 47,2%
  • Overige

Votes: 8 15,1%

• Total voters
    53

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik ben even nieuwsgierig (onderandere door hoe populair DJI nu is) hoeveel mensen de verschillende merken gebruiken. Het is niet mijn doel om hier een discussie van te maken welke het beste is, gewoon om te zien wat de verhoudingen zijn.

Ik heb een zelfbouw tricopter, geinspireerd door de tricopter v2.5 van rcexplorer. Zelf hier en daar wat aangepast in het ontwerp.
Waarom heb ik hiervoor gekozen?
-Goedkoop
-Zelf knutselen leer je toch het meest van
-Alles zelf te repareren
-Goede ervaringen kwa vlieggedrag op diverse fora.

Zelf heb ik de blade MQX heerlijk eenvoudig en crashbestendig en vooral betaalbaar dingetje.
Heb er nog niet mee buiten gevlogen ,wel binnen met een hd sleutelhangercameratje werkte perfect geen enkele moeite had hij ermee.

Ik heb een standaard Dji Flamewheel 450 met Naza, vooral om de basics van het vliegen en afstellen van een multicopter te leren.

Daarnaast ben ik bezig met een zelfbouw FC, werkend met de MultiWii-software. Deze wil ik uitrusten met een gyroscoop, accelerometer, barometer en GPS. Als platform ga ik een Xaircraft x450 pro gebruiken, welke ik wil gaan uitrusten met geflashte esc's. Voor de besturing heb ik een Turnigy 9x liggen, die ik al heb voorzien van andere firmware en een Frsky DIY module.

Gaui 500-X stock versie met gedeelte ombouw van het frame en een Gaui 330X-S stock set up gebouwd op een DJI F330 Frame.
Sinds gisteren in aanbouw: een DJI F450 Flame Wheel Frame met Gaui set up.
Vr Gr E

Laatst bewerkt:
een octo 1000mm met een wookong en een hexa in aanbouw met een Naza en
in bestelling een Talon V2 frame en daarvoor heb ik KK bordje liggen

Turnigy talon v1 met tiger mt2208 motoren en simonk 18A esc.

Dit allen met een naza die ik nog moet kopen en waarschijnlijk een 3s 4000 lipo

Een HJ450 quad met Drotek MultiWii, FC28-22 1200kv motoren, 3S, 8x4?,
en in aanbouw een Hexorcism 600 met Black Vortex APM/MW, iPower 2814 750kv motoren, 4S/5S?, 12x4.5?

Back