Welk merk Nimh batterijen?

Ben hier ff in de shop geweest, en ze hebben daar een heleboel verschillende merken voor verschillende prijzen...

mijn vraag:

voor gelijkblijvende lading (750-2100 of wat dan ook)
welk merk is dan het beste?

Duracel, GP, Varta, andere die ik nog niet genoemd heb

Dan steekt GP er met kop en schouders bovenuit. Maar let op, er zit zelfs verschil in de consumenten accu en de industriekwaliteit accu. Wat wij het liefste hebben in de modelbouw is de industriekwaliteit, en niet iedere electronicazaak kan/wil die leveren.

De consumentenversie heeft een heel mooi duur jasje aan, de industriekwaliteit is neutraal van kleur zonder opdruk en van sommige merken zelfs voorzien van een kartonnen huls. Voor de normale gebruikers onder ons zal het niet zoveel uitmaken welke je gebruikt, alleen de wedstrijd mensen die tot het uiterste gaan die zullen het verschil wel merken.

Heb je het over penlight maat batterijen?

Hangt van de toepassing af. Voor aandrijven van een motor zou ik varta en duracel vermijden.
Voor een zender maakt het weer niet zoveel uit.

Sanyo en de genoemde GP (Gold Peak) doen het altijd wel aardig voor aandrijvingen.

En KAN kan ook, als aandrijf-accu laten ze zich graag martelen ..... dit merk is voorral sterk in de wat kleinere maten.

Ook Panasonic heeft ook een aantal krachtpatsers ... net als Toshiba (deels met Sanyo label)

ging inderdaad om penlight en AAA... heb ondertussen paar GP's gekocht... 8 penlight 2000 + 1 uurs lader (inclusief auto adapter) voor 79.95 euro

al is dat 1 uur gebaseerd op 1000 ma :)...

Back