welk merk truggy/buggy

ik zoek een ofroad buggy of truggy.
eentje die goed is in ofroad en onroad.

prijs: tot 100 euro
type: bouwpakketwaarvoor gebruiken : bashen enz en ofroad rijden
merk: maakt niet uit als er maar onderdelen voor te krijgen zijn in nederland en eenbekend merk

ik zoek dus een bouwpakket geen complete set
moet van goede kwaliteit zijn ik hoor graag julie reactie's en tips enz

mvg luc

Nieuw zul je voor 100 euro geen goede buggy of truggy tegenkomen.
Orienteer je anders eens in het te koop gedeelte voor een goede tweede hands. Kijk dan eens naar merken als HPI, Traxxas of Losi.

Even doorsparen kan ook natuurlijk;)

Edit: Genoemde suggestie's zijn geen kits, maar deze zijn tegenwoordig dun gezaaid...Hooguit een Tamiya..Maar ook die zijn er niet voor je budget

Laatst bewerkt:
je kan een reely van conrad proberen heb er zelf één maar ik vind zelf dat je er niet meer off-road kan omdat de tandwielen te open zijn en alles dan te snel slijt

Reely (idd tandwielen en aandrijflijn) en Ansman zijn leuk, maar van bedenkelijke kwaliteit. Zeker voor het betere Bashwerk;)

idd, voor het betere bash-werk moet je bij de duurdere merken zijn en dan toch wel vooral bij Traxxas of HPI

voor de anssman macnum wou ik gaan
raden julie mij dit aan of af ?
ik heb gehoord dat de schroeven van mindere kwaliteit zijn enz
dat de lagers van brons zijn maakt me niet zoveel uit ik zal er geen pittige motor in zette gewoon de standaard clash motor

De meesten hier zullen je dat toch afraden denk ik.
Je vraagt voor goed en kwaliteit, wat mensen hier zo noemen kost gewoon 3-4x zoveel op zn minst.
Als je een wagen van 1/10 scale of groter wil is dit gewoon te weinig geld
En is het misschien leuk voor echt jonge kinderen maar ik denk dat er een goede kans is dat jij er al snel op uitgekeken zal zijn je bent toch al 16.
Ik zou doorsparen, en dan voor een mooie 2e hands gaan.
Hoop dat je daar wat aan hebt
Grts

Op zijn goedkoopst zou ik gaan voor een B4.1 RTR :)

Iets anders zou ik niet overwegen...

Moet ook wel toegeven dat wanneer het budget het echt niet toelaat je kan gaan voor een Ansmann.
Echter bij het zwaar bashen zal hij het toch moeilijk krijgen...

Laatst bewerkt:
De meesten hier zullen je dat toch afraden denk ik.
Je vraagt voor goed en kwaliteit, wat mensen hier zo noemen kost gewoon 3-4x zoveel op zn minst.
Als je een wagen van 1/10 scale of groter wil is dit gewoon te weinig geld
En is het misschien leuk voor echt jonge kinderen maar ik denk dat er een goede kans is dat jij er al snel op uitgekeken zal zijn je bent toch al 16.
Ik zou doorsparen, en dan voor een mooie 2e hands gaan.
Hoop dat je daar wat aan hebt
Grts

ge moet dringend u eens updaten , ansmann maakt volwaardige race auto's. en voor te bashen zijn ze niet minder dan bv een t4.1.de macnum
is een heel goeie auto van heel goeie kwaliteit. mijn gasten rijden er nu 6maand mee op circuit. brushless 12T en hebben er nog nooit iets aan kapot gereden.ik heb er de 6uren wedstrijd met gereden. zonder iets voor te hebben.en ik heb ik ferm alle T4s achter mij gelaten. je moet anders maar eens op oople wat meer info zoeken over de ansmann wagens.
ipv direkt je gedacht te posten.zonder er arvaring met te hebben.

Sorry maar ik denk dat we een andere definitie van goed en kwaliteit hebben.
Misschien heb ik een beetje een te negatief beeld van Ansmann.
Maar om dit heel goeie auto van heel goeie kwaliteit te noemen.. nee sorry ga ik zowieso niet aan mee doen
Heb je het nu trouwens over onroad of offroad ? (edit: duidelijk gaat gewoon over offroad was in de war met modelnamen)
Btw mijn comment zegt trouwens nergens dat het zulke grote rommel is hoor :)
Aleen dat ik denk dat een 16 jarige wel snel uitgekeken raakt op een dergelijk wagentje, dus relax
Grts

Laatst bewerkt:
ge moet dringend u eens updaten , ansmann maakt volwaardige race auto's. en voor te bashen zijn ze niet minder dan bv een t4.1.de macnum
is een heel goeie auto van heel goeie kwaliteit. mijn gasten rijden er nu 6maand mee op circuit. brushless 12T en hebben er nog nooit iets aan kapot gereden.ik heb er de 6uren wedstrijd met gereden. zonder iets voor te hebben.en ik heb ik ferm alle T4s achter mij gelaten. je moet anders maar eens op oople wat meer info zoeken over de ansmann wagens.
ipv direkt je gedacht te posten.zonder er arvaring met te hebben.

Natuurlijk kan het zijn dat een merk als Ansmann zich ontwikkelt en uiteindelijk "bulletproof" auto's levert...Helaas heeft het merk zich nog niet zo bewezen...

Daarnaast is het rijden op een circuit een heel andere disipline dan het bashen...Bij even goed bashen meer kans op brokken;)

of gewoon het bekende aanradertje: traxxas slash/rustler/bandit/stampede brushed, voor 200.
in dit geval de bandit, of de rustler als je dat als truggy ziet dat het dus niet is.

voor de rustler ben ik ook aan het kijken er is een complete set bij de traxxas dealer voor 200 euro ongeveer dat is zeker goede kwaliteit als je het hebt over bashen enz maar ik vraag me af of hij voledig waterproof is kwa motor enz

voor de rustler ben ik ook aan het kijken er is een complete set bij de traxxas dealer voor 200 euro ongeveer dat is zeker goede kwaliteit als je het hebt over bashen enz maar ik vraag me af of hij voledig waterproof is kwa motor enz
jep hij is wel degelijk waterproof, maar vergeet niet dat water ook extra onderhoud aan je wagen betekent!

ja, alleen de motor kan wel snel stuk gaan tenzij je hem laat in lopen. dat moet trouwens in het water als je het echt het beste van het beste wilt doen.
je kan ook kijken naar de vxl die is zeker goed en ook wel waterproof.
de hpi e-firestorm is nu ook waterproof gemaakt en 40 euro goedkoper dan de vxl.
bij de vxl zijn de onderdelen en upgrades wel makkelijker te vinden.

ik moet wel op mijn budget letten ik wil niet te lang sparen ik heb ook een fg marder
en daar moet ook nog aan geinfesteerd worden een vxl gaat het niet worden denk ik
de gewone is betaalbaar voor mij

Let wel dat het waterproof een relatief iets is bij Traxxas....De eene Traxxas kan je als duikboot gebruiken, de andere is slecht spatwaterdicht...;)

Back