Welk Merk

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Martijnschipper, 7 apr 2015.

  1. Martijnschipper

    Martijnschipper

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    hedel
    Goede,

    Nou ben ik zelf een beginneling en ben ik het net aan het afstruinen naar een mooi model. maar misschien moet ik zelf eerst eens kijken welk merk bij mij past.

    ik kom namelijk zoveel merken tegen.
    nou zoek ik een nette model met zoveel mogelijk detail. een die ook echt lijkt.

    nou weet ik dat de bouwer zijn model kan maken of breken. maar de kwaliteit van je hout en dergelijke telt zeker mee. kan iemand mij eens uitleggen waar ik naar moet kijken en eventuele suggesties doen.

    mvg martijn
     
  2. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Hoi Martijn

    Er zijn best veel merken die goed zijn van kwaliteit materiaal. Bijvoorbeeld (maar niet alleen) Corel, Caldercraft, Amati etc.

    Waar je vooral naar zou kunnen kijken is betaalbaarheid ten op zichte van kwaliteit. Als dit je eerste model is moet je nog veel leren en zal er van alles mis gaan, dit is minder erg als je kit 100,- kostte in plaats van 1.000,-. De kwaliteit van het hout en de onderdelen zoals blokken, touw en ornamenten zijn meestal prima tot goed. Ik denk eerlijk gezegd dat voor een beginnende bouwer je daarin bijna niet verkeerd kunt kiezen.

    Meestal word geadviseerd om een kleiner model te nemen om te leren, daarna een steeds groter/complexer schip. Ik ben zelf begonnen met de Pinta van Amati. Artesania bied veel leuke modellen voor een aantrekkelijke prijs, goede handleiding en prima materiaal.
     
  3. Martijnschipper

    Martijnschipper

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    hedel
    Hallo,

    zelf zat ik inderdaad te denken om klein te beginnen.
    en wou voor de HMS Bounty Jolly Boat - Artesania Latina - 1:25, gaan.

    ook vroeg ik me af als je een mooie model ziet echter het niet onderzeil staat is dat dan ook makkelijk te maken.? is dat een keuze dat je kan maken tijdens de bouw of zou je zo iets zelf moeten maken ?

    mvg martijn
     
  4. ChrisVanDerLinden

    ChrisVanDerLinden

    Lid geworden:
    28 okt 2013
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Eersel (NB)
    Dit model lijkt me een prima kit om mee te beginnen. De stap hierna naar de Victory van Caldercraft is nog steeds groot. Misschien dat je na de Jolly nog een schip wilt maken wat weer een maatje groter en uitdagender is.
     
  5. Martijnschipper

    Martijnschipper

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    hedel
    ik zelf ben nog druk bezig met kijken wat voor mij een mooi begin is en liep hier tegen aan
    Top pakket  -  http://modelbouwdekombuis.nl

    is dit iets om mee te beginnen ? ik zelf denk van wel, ook omdat het een mooi schip is om mee te beginnen.
    maar ook krijg je dingen bij de aanschaf.
    echter is het de moeite waard? aan gezien ik nog een beginneling ben weet ik niet precies wat wel makkelijk is om te gebruiken. en wat niet
     
  6. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.213
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ieder begin is uiteraard moeilijk als je geen ervaring hebt, maar je moet tenslotte ergens beginnen. Ik heb het pakket bekeken en het ziet er niet slecht uit.
    Waar een wil is, is ook altijd een weg! En hier op het forum zijn legio ervaren bouwers die je met het bouwproces kunnen helpen. Dus als je het een mooi schip vind, zou ik zeggen ga ervoor! De prijs is zeer zeker ook redelijk. Veel succes!
     
  7. Martijnschipper

    Martijnschipper

    Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Berichten:
    12
    Locatie:
    hedel
    Goede avond.

    nou ik heb mijn model uit gekozen het is de San Francisco II geworden van Artesania
    ik ben er zeer te vrede mee en heb dan ook al de spanten staan.
    ik zal eens kijken ofik wat foto's in de toekomst neer kan zetten altijd leuk.
     

Deel Deze Pagina