Welk model?, RTF, Klein, electro,4ch

• Topicstarter Topicstarter kipkipsoep
  • Startdatum Startdatum
K

kipkipsoep

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een elektrisch model, rond de 80cm spanwijdte.
Liefst dubbeldekker.

Het moet een eenvoudig te vliegen model zijn.
Ik zoek iets compleets. Waar makkelijk onderdelen voor te krijgen zijn.
Iemand goede tips over modellen om mee te beginnen?

Ik weet niet wat je er van weet maar als echte beginner een dubbeldekker is niet echt slim.

Kijk eerder voor een multiplex minimag ofzo.

Als je niet iets meer verteld is het onmogelijk je een advies te geven. Waar heb je dan ervaring mee, wat mag het kosten, wat wil je er mee doen, wat heb je al aan spullen enzovoort. Hoe duidelijker jij bent, hoe beter je antwoord krijgt.

Vroeger vanalles gevlogen, nu gewoon op zoek naar iets waar ik zo mee weg kan vliegen, oefen nog wat op de sim, dus daar ligt het probleem niet.

Moet beetje een kist zijn met snelheid, en die er leuk uit ziet..:lol:
Moet zoiezo Onder de 200 euro, compleet.

Ik kwam dit tegen op een americaanse site:
Exceed-RC Pitts S2A 4CH RC Remote Control Biplane Airplane RTF W/ Remote Control, Lipo Battery & Brushless Motor Upgrade
Zou dat wat zijn? ziet er leuk uit...
Alleen nog adresje in europa hebben dan.

Is de Forum-Depron-Tiger-Moth niet wat? Kan je verschalen naar de span die je wilt, is makkelijk, goedkoop, en vliegt goed, en er is makkelijk een rolroer-versie van te maken als je dat wilt, kan je meteen de V-stelling verminderen.

[EDIT]Let op met dat NitroPlanes kitje: de kwalilteit is niet zaligmakend (ik kan het weten...) de zender is 72Mhz (niet toegestaan hier) en vrijwel iedereen hier vliegt met het gas aan de andere kant van de zender, zover ik weet. [/EDIT]

Laatst bewerkt:
gas aan de andere kant?? dat valt wel mee hoor, bij ons op de club zijn er genoeg die met gas links vliegen hoor

Denk dat je budget een beetje de beperkende factor is. Er zijn wel een aantal modellen die aan je eisen voldoen maar compleet (dus inclusief alle electronica en zender) kom je eigenlijk half bij het speelgoed terecht of bij de echt mindere kwaliteit.

Graupner heeft een leuke serie depron modellen van rond de 80-90 centimeter maar die kosten leeg tussen de 50 en 100 euro. Vliegklaar zit je dan al gauw op 250 tot 300 euro. Bijvoorbeeld deze https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9010 en de Su-31, Extra 300 enz van die serie.
Ook Multiplex maakt leuke kleine modellen. Multiplex Modellsport
Acromaster, Parkmaster 3D etc. Maar ook dan ga je over je budget.

Back