Welk model type is dit ??

• Topicstarter Topicstarter Beko
  • Startdatum Startdatum
B

Beko

Guest
Hallo ik heb onlangs een 2 kanaals helicoptertje gekocht op de bazaar.

Ook ben ik achter het plezier gekomen wat je hiermee al kunt beleven maar ik vind hem niet bestuurbaar (lees controleerbaar) in de woonkamer.

Ik wil nu kijken naar een 4 kanaals beginners helicopter.
Om mee te beginnen maar iets simpels maar wel met 4 kanalen zodat ik ook zelf kan bepalen waar hij heen moet vliegen ipv een 2 kanaals waarvan de gewichtsverdeling telkens een probleem is.

Nu is mijn vraag of deze helicopter jullie bekend is ik heb veel gezocht maar kan er geen info over vinden.

2-2.jpg

1-3.jpg

Of hebben jullie tips voor rond de 50 euro om mee te beginnen ?

Ik hoop dat jullie experts mij hierbij kunnen helpen.

Gr.Beko

kijk een naar een lama ofzo

die je nu hebt vliegt voor geen meer en is waarscheinlijk 27mhz ook nog.

Welkom op dit mooie forum!

Er is een speciaal gedeelte voor heli's op dit forum.
Kijk daar eens rond dan vind je vast een model wat je aanstaat.
Het buget van 50 euro is wat laag daar heb je misschien net de zender voor.
Tevens is het niet aan te raden om zelf te gaan vliegen zonder begeleiding dan is het
zo goed als zeker dat het model vrij snel stuk is. Er zijn clubs waar altijd mensen zijn die willen helpen. Je hoeft ook meestal niet gelijk lid te worden.

Ik heb het ook eerst zelf geprobeerd dat heeft 2 modellen gekost en ik ben nu toch lid van een club ;)

Succes met deze mooie hobby.

Bedankt voor de snelle reacties.

Wat ik nu thuis heb liggen de 2 kanaals is idd leuk maar als je iets meer wilt ben je snel uitgespeeld.

Het apparaatje op de foto's is een 4 kanaals die ik van plan ben om te gaan kopen.
Mijn vraag is waar ik op moet letten de verkoper is netzo onervaren als mij.
En voor 30 euro zou ik me geen bult kunnen stoten als het niet wat is.
Aan de andere kant denk ik 30 euro + wat erbij en ik heb wat mooiers.

Voor 30 euro kan ik nog wel een keer crashen zou me niet veel pijn doen maar voor meer gaat het al snel pijn doen.

Wat betreft clubs is er in de buurt van Deventer een club ?
Altijd leuk om daar eens te gaan kijken natuurlijk ;)

Gr.Beko

Voor 3 tientjes zou ik hem ook wel kopen geloof ik. Al is het naar mijn idee een speelgoed heli als ik zo naar die zender kijk die er bij zit. Maar ook dat kan leuk zijn. Ik ben zelf ook gaan modelvliegen door een speelgoed vliegtuigje van de intertoys. Ik weet niet wat heli's kosten zelf vlieg ik met vliegtuigen. Maar ik weet dat als je het leuk vind en je gaat voor wat meer kwaliteit en controleerbaarheid dat het je veel meer gaat kosten als 50 euro ;) Alleen een zender is al duurder. Maar daar staat wel tegenover dat je er een hoop meer plecier in hebt. Zeker als je naar een club gaat en je leert vliegen zonder dat het je een hoop geld kost door crashes

Hoi !

Het model op de foto is GEEN 4 kanaals.
Dit is gewoon een prul ala Sky-watcher waarbij je je steeds afvraagt waar hij nu weer neerklapt. Kijk goed naar de zender en de rotor, je ziet daar geen stuurpaddles, dus is het een ogeleid projectiel.

Koop gerust zo`n lama, die stuurt wel en heb je meer plezier aan.

Even voor de duidelijkheid ik heb hier al heelwat gelezen maar heelveel zijn voor mij nog onbekende termen.
Wel heb ik voor mezelf al een lijn gekozen waar ik mee wil beginnen.

Ik dacht zelf aan het volgende :
Coaxialen beginnend van 75 tot 200 euro en ze zullen er vast wel van duurder zijn.
E-SKY Lama v3 of v4
BMI Swiss lama
Apache
Protech Helixx
Blade cx

Het moet voor mij ook nog even speelgoed blijven maar wel eentje die ik kan bedienen en niet zo eentje zoals een 2 kanaals die meer zijn eigen gang gaat dan dat ik wil.
Om eerst maar eens te beginnen onder de 100.

Even voor mijn weet de volgende vraag.
Ik ga er nogsteeds vanuit dat een 4 kanaals ook op 1 plek kan blijven vliegen zonder zelf maar een kant op te duiken, heb ik dit goed of heeft dit niks met de kanalen te maken ?

Gr.Beko

ik zou je aan willen raden eens naar de Walkera Dragonfly te kijken. Ik heb daar een keer mee gevlogen, en hij leek mij goed geschikt als beginnersmodel. Ook zijn er voor weinig geld reserveonderdelen te krijgen voor als je wat kapot vliegt, wat je zeker zult gaan doen.

andere tip is om voor die paar tientjes een simulator aan te schaffen. heb je ook een hoop plezier van, en het gaat je veel geld besparen.

Een simulator heb ik al een tijdje mee gespeeld alleen dan wel met het toetsenbord wat een stuk moeilijker is als met sticks.

Nu heb ikzelf ook gekeken naar de Lama V4 maar ik vraag me af deze heeft geen staartrotor.
Is dit makkelijker of moeilijker vliegen ?

Gr.Beko

Laatst bewerkt door een moderator:
Een simulator heb ik al een tijdje mee gespeeld alleen dan wel met het toetsenbord wat een stuk moeilijker is als met sticks.

Nu heb ikzelf ook gekeken naar de Lama V4 maar ik vraag me af deze heeft geen staartrotor.
Is dit makkelijker of moeilijker vliegen ?

Gr.Beko

Dan raad ik je toch aan om ook voor 2 of 3 tientjes zn usb zender te kopen het gaat er juist om dat je de goede refelxen ontwikkeld met de stiks.
Dan geeft de sim toch wel een redelijk reeel beeld van het vliegen al is het in het echt wel iets moeilijker om dat je dan wat banger bent om de crashen ed. En de factor wind is ook niet onbelangrijk als je hem in de sim insteld is de wind constant in het echt niet natuurlijk.

succes met de keuze

Ik ben even wezen kijken naar het apparaat wat op de foto te zien is op de doos staat duidelijk dat het een 4 kanaals helikopter betreft maar het is duidelijk een 2 kanaals helikoptertje dus laten staan.
Wellicht toch maar iets hoger in de euries kijken voor een startertje.
Iemand nog tips voor tussen de 50 en 100 euro ?

Gr.Beko

Bij Quartel hebben ze deze: IKARUS Lama RTF 35 mHz, kost €109
ik6991002.jpg

Het is aan de kenners om te zeggen of dit iets is voor beginners...

Ludo

Laatst bewerkt:
Hey jongens leuk dat er zo snel gereageerd word door jullie.
De lama heb ik vaker gezien en naar gekeken.
Nu heb ik de volgende ook gevonden wat vinden jullie van deze : Marktplaats.nl > Radiografische <<<Lama V4>>>4-kanaals, gratis software - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
alleen vraag ik me dus af hoe het zit dat deze geen rotor op zijn staart heeft ?

En deze : Marktplaats.nl > Esky Co Comanche RTF nu 89,95 euro rc-shoptwente - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

En deze : Marktplaats.nl > Bestuurbare Walkera DragonFly 4#1 Helicopter kit - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw

Wat zou de verstandigste keuze zijn ?

Edit: ik kom net tijdens het zoeken het volgende tegen : Marktplaats.nl > Walkera 22e CP 6 kanaals Electro Helikopter, Compl Sets - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
6 kanaals ? wat heeft deze kwa meerfunctie vergeleken met een 4 kanaals helikopter ?
Is dit aan te raden voor een beginner ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoveel experts hier en niemand die een newbie kan helpen aan een leuke hobby ?

Iedereen zat voetbal te kijken ;)
Maar met heli kan ik je niet helpen vlieg met vliegtuigen en daar ben ik ook nog een beginner. Ik denk dat je in het heli hoekje van dit forum meer reacties krijgt.

Back