Welk model voor een beginner en met welke motor!!!

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
oke,
maar iedereen mag nog altijd dingen zeggen over de charter en tips voor mij

niet allemaal tegelijk hé!!!!
vertel over ervaring van je charter en als je denkt leuke tips te hebben om de charter er beter doen uit te zien, of gewoon een paar tips voor een beginner!

vertel het

:music:

groeten,

eri is al zoveel geschreven over de charter.

afb218.jpg

ook op
web_logo_left.gif
gooien ze je dood met info.

jaja,
maar da's allemaal in het engels
ik kan geen engels

Hallo,

Zou jouw persoonlijk een Great Planes PT-40 of een Kyosho Calmato aanraden. Dit zijn kisten geschikt voor 6.5cc 2-takt motor (of +-9cc 4takt).

Een 6.5cc motor heb je op langere termijn meer aan. Daar zijn veel meer modellen voor gemaakt en je hebt voor je volgende modellen dus meer keus. Hoef je geen andere motor voor je volgende model te kopen, wat je geld scheelt. Bovendien vliegt een wat groter model makkelijker.

Een Calmato is al gebouwd, hoef je alleen nog wat details af te maken, je zou binnen een weekje kunnen vliegen. Een bouwdoos als een PT-40 (of Charter) ben je wat langer mee bezig.

Zeker jongere leden als jouw raad ik aan meteen met een rolroer model te beginnen. Jongere leden leren erg snel, en zijn erg snel uitgekeken op een richtingsroer gestuurd model. Omdat je niet hoeft te sparen en bouwen aan een nieuw model, leer je sneller door, dan wanneer je begrenst wordt door een richtingsroer gestuurd model.

Vraag bij de vereniging waar je denkt te vliegen ook hoe ze zitten met bijvoorbeeld geluidseisen. Zou kunnen dat je er bijvoorbeeld met alleen 4-takt motoren mag vliegen. Vraag ook of ze een beetje actief doorvliegen in de winter. En of er iemand bij je in de buurt woont die je met de bouw ietwat kan begeleiden (scheelt teleurstelling op het veld).

Veel plezier, succes,
Gerben

Bij google weten ze dat niet niet iedereen het engels beheerst,
vandaar hun optie, "alleen pagina's in het nederlands"

:D

J

nu doe je me weer twijfelen gerben.
ik zal eens in de club vragen om wat raad!!!
maar als ik mij niet vergis, vliegt een Kyosho Calmato ook niet op electro?

en op google in het nederlands, heb je maar een beperkte keuze hoor

maar beter iets dan niets hé :D

ik zal mijn hersenen weer eens op limiet zetten :wink:

@Gerben

Ben ik het geheel mee eens. Het zoontje van een van onze vliegers verveelt zich zelfs al met z'n Taxi-III. Het is dat het vermogen het niet toestaat anders kon ie d'r mee prophangen e.d. Het verbaast ons iedere keer dat het toestel het houd. Maar hij beheerst hem perfect. En in wat voor rare situaties hij ook zit, hij land altijd perfect. Hij gaat na z'n taxi ook meteen naar een 3D Kist :)

soms betwijfel ik waarom een charter geen rolroeren heeft?
Kun je die nog bijbouwen? --> kan iemand mij uitleggen waarom een charter geen rolroeren heeft, ik denk als ik een charter ehb dat ik dan wel rolroeren ga maken.

beter dan een trainermodel bouwen wat standaard al rolroeren heeft dan als eerste kist al een vleugel moeten verbouwen voor rolroeren.

Bij de ARF kun je inderdaad meteen rolroeren aanbrengen. Echter zijn er toch een aantal dingen waarom ik geen charter zou kopen. Standaard uit de doos is hij niet optimaal. De vleugel heeft een instelhoek nodig omdat hij anders veel te hard omhoog wil (met een 4cc). En een glasmatje op de vleugel zou eigenlijk ook geen kwaad kunnen. Dan mag je dus meteen folie van je vleugel af gaan halen. Beetje jammer vind ik zelf :)

Ik heb zelf dus een Graupner Trainer 65. Vliegt prima standaard uit de doos. Enige 'aanpassing' is dat er een lichtere motor op moest dan de handleiding aangeeft. Een clublid had een Kyosho Calmato. Die vloog ook perfect. Er zijn ook een aantal met een Protech Skystar, die vliegen ook prima. Dan heb je meteen rolroeren en hoef je niet vanalles aan te passen om te kunnen vliegen. En zo zijn er nog veel meer die ik persoonlijk zou verkiezen boven een Charter. :)

wordt een nieuwe charter bouwdoos niet met
rolroeren uitgevoerd? is dit alleen bij arf het geval?

Ben het wel met alex eens, als je toch rolroeren wilt
bouw dan gelijk een die met standaard rolroeren is uitgerust.

Johan

zeg,
meneer veelvragersteller vraagt die vragen om een antwoord niet om prul, of comentaar waar ik niks mee ben!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen:

buiten dat
welke beginners toestelen mer rolroeren en liefst kit ( geen electro is dan het beste?

aangezien het uitermate saai is alle vragen van mijnheer zeker vier keer te beantwoorden wordt hij hierbij ten laatsten male vriendelijk verzocht de zoekfunctie te gebruiken!! Ik ben nog geen vraag tegengekomen hier die niet minstens vier keer is beantwoord hier op dit forum en dus gaat deze hierbij dicht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back