Welk model voor een beginner en met welke motor!!!

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nee maten van me wel, marcel van raak, 2e in de 3d expert klasse en rick vd sloot 1e prijs sportsman klasse.

oké,
ik weet waaraan ik aan toe ben,
het was eigenlijk met deze feestdagen, ( Sint-Terklaas - Kerstmis - Nieuwjaar - ik verjaar ook binnen kort )
Mijn ouders moeten toch ook weten wat ik wil!!!!
Maar oké,
weet iemand nog een vraagje,
Vliegen ze normaal op Allerzielen?

Ja, die was wel goed maar ik bedoel gaat ik niet voor een leeg clubhuis staan als ik op 2 november aan Smac Model sta?

zeg over die gekogellageerde servo, is een s3001 al gekogellageerd bij aankoop?

Wat denk je zelf. Dat het een S3003 is waar ze een stikker S3001 op hebben geplakt. Vervolgens een handleiding toegevoegd over welke kogellagers en hoe in te bouwen?????? En dan ook nog voor meer geld verkopen. :twisted:

Sorry een beetje flauw misschien.......... :oops:

De s3001 zijn gekogelagerd vanaf verkoop.

grz

Mark

Ik las iets op dit forum ( darkmaster: robbe charter )

Kan een robbe charter sturen van op de grond?
En stuurt het achterwieltje mee?

maar, standaard heeft de robbe charter toch gaan achterwiel
Is het misschien een optie ?

Standaard heeft de charter een neuswiel.

Maar je ziet ze ook met staartwiel, drijvers, skies.

Allemaal opties.....

Modelbouwers zijn creatief.

Johan
:D :D :) :D

wat is het beste voor een beginner zoals mij,
een neuswiel, of een staartwiel?

oei,
heb ik dat geschreven???
Wel ik wordt 12 jaar ( ik denk dat voor sommige nu duidelijk is waarom ik zoveel stomme vragen stel )

Gefeliciteerd dan. Even over staart of neuswiel. Een charter heeft normaal een neuswiel. Dit is relatief eenvoudig meestrurend te maken. Dan is hij bij een grondstart goed te sturen.
Staartwiel kan uiteraard ook (zie Johan), is echter iets lastiger sturend te maken.

en eeeeeuuuuuh.... vragen zijn nooit dom. Beter vragen dan iets fout doen!!

Grz en succes

Mark

Oké,
een charter heeft dus een bestuurbaar neuswiel,
heeft de charten nog zoiets waarvan je denkt dat ik het niet weet ( zeg maar alles wat je denkt over de charter 99% weet ik het toch niet )

:help: mij

denk je een leuke site te hebben ontdekt over de charter laat het mij weten
alle informatie over de charter is welkom --> ik heb al een keer gezien over iets van darkmaster die heeft blijkbaar ook een charter gekozen

Charter:
Veel gebruikt beginnerstoestel.
in meerdere vormen te krijgen bouwpakket of arf.
Vliegt vanaf ongeveer een 4cc motor.
Alleen bestuurd over richting, hoogte (en gas). Kan met kleine ombouw ook uitgerust worden met rolroeren.

Verder maar eens charter intikken bij zoeken op dit forum (rechts boven) Je vindt vanalles ook draadjes waarin de charter genoemd wordt in vergelijking met b.v. de Taxi

Grz

Mark

Ik denk dat de Charter een prima trainer is. Voor ombouw met rolroeren moet je wel rekening houden met het feit dat dit achteraf nog een redelijk ingrijpende bewerking is. Behalve het aanbrengen van strip-ailerons of "inset"ailerons moet, voor een goed resultaat, ook de V-stelling van de vleugel flink worden verminderd of er geheel worden uitgehaald, en zo mogelijk met twee ailerons (op twee afzonderlijke kanalen -computerzender ) voor aileron-differential, meer "up" dan "down" worden gezorgd om haakeffect tegen te gaan. Wil je dus gaan leren vliegen met een ailerontrainer, dab is het beter gelijk een model aan te schaffen dat daarvoor is ontworpen, zoals, van tekening de Robbe "Puma"hoogdekker of de ARTF Kyosho "Calmato".

De Charter ARF kun je zo de rolroeren los van snijden in de vleugel, en ze dan vast zetten met scharnieren. Helemaal niet zo ingrijpend :)

ja,
maar vliegt een charter nu het best met of zonder rolroeren?
en ik las dat de V-stelling eruitmoest, is dat zo?

Heb je dan verkeerd gelezen. Je moet de V-stelling absoluut aanbrengen in de vleugel!

Bouw het model nou maar eerst gewoon volgens tekening, of start er in ieder geval mee voordat je vragen gaat stellen over dit soort dingen. Je loopt te ver vooruit....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back