Gisteren werd ik opgebeld door iemand die vroeg "U bent toch van de Ermelose Luchtvaart Club"? Na mijn bevestigend antwoord vertelde hij me dat hij bij ons veld was met 3 modelvliegtuigen, die 15 jaar in de schuur hadden gehangen, maar er was nog niemand op het veld. Alles was ooit in vliegende staat weggehangen maar hij had ze nu naast ons veld in de heide verstopt en ze waren voor ons. De motoren zaten wel vast door de wonderolie. Uiteraard zijn wij de vondelingen gaan ophalen, waarbij het weer eens opviel hoe goed je een nog tamelijk groot modelvliegtuig in heide kunt verstoppen.
Het bleek te gaan om 2 Robbe Charters, één hele mooie en één hele lelijke en onderstaand RC-1 model, waarvan ik geen flauw idee heb welke het is. Er staat "Champion FX" op de vleugel, maar zoeken op o.a. RCGroups, outerzone en aerofred levert niks op. Heel wat RC-1 kisten zitten bekijken daar.
Herkent iemand dit model?
Polyester romp
Ingedekte schuim vleugel
Spanwijdte 154 cm
Er zit nu een 10cc OS met resopijp op.
Gezien het vliegklare gewicht van 4 kg (!), noem ik het voorlopig een methanoldriewieler met vliegkans.
(Ik denk dat het onderstel en rolroerservo's een verandering is t.o.v. het originele ontwerp.)
Het bleek te gaan om 2 Robbe Charters, één hele mooie en één hele lelijke en onderstaand RC-1 model, waarvan ik geen flauw idee heb welke het is. Er staat "Champion FX" op de vleugel, maar zoeken op o.a. RCGroups, outerzone en aerofred levert niks op. Heel wat RC-1 kisten zitten bekijken daar.
Herkent iemand dit model?
Polyester romp
Ingedekte schuim vleugel
Spanwijdte 154 cm
Er zit nu een 10cc OS met resopijp op.
Gezien het vliegklare gewicht van 4 kg (!), noem ik het voorlopig een methanoldriewieler met vliegkans.
(Ik denk dat het onderstel en rolroerservo's een verandering is t.o.v. het originele ontwerp.)