welk tandwiel kan op mijn ta02?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door lance03, 19 dec 2004.

  1. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    hallo

    vraagje, ik heb sinds kort een ta02 on road auto.
    alleen er zit een speedtandwiel van 66 tands in.
    op de ring waar je de motor in vast zet staat een verdeling van 16 t/m21,maar als ik die tandwielen monteer raken ze het hoofdtandwiel niet
    vanaf welk motortandwiel beginnen ze dan te tellen? is dat 22 of 23 of nog hoger
    alvast bedankt

    Sander
     
  2. lenny111

    lenny111 Guest

    moet je even de schroefjes van de motor losdraaien de moter met het tandwiel tegen het andere tandwiel drukken
     
  3. martinus

    martinus Guest

    Hoi,

    Volgens mij is het originele tandwiel 72 tands, en werd er toen der tijd een speedset verkocht met een 69 en een 66 tands tandwiel. De nummers op de ring zijn voor het originele 72 tands tandwiel.
    Toen der tijd zat er bij de speedset een extra papiertje met vervangende tandwielen. Misschien moet je op internet eens zoeken want ik weet het helaas niet meer uit mijn hoofd.
    Anders moet je gewoon gaan proberen. Op het wit nylon tandwiel moet na het monteren van het motortandwiel een klein beetje speling zitten. Gewoon motor monteren en via de bovenkant van de tandwielbak de speling bekijken. met een klein motortandwiel beginnen en dan steeds groter tot de juiste speling.
    Let wel op, de auto is erg oud dus reserve onderdelen zijn niet meer te krijgen.

    Sucses Martin
     
  4. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    hoi

    bedankt voor jullie antwoorden, ik ga wel ff frøbelen.
    met de reserve onderdelen valt het wel mee.
    op tuningparts als carbon en alu. delen na is alles(gelukkig)
    nog te krijgen.
    heb laatst nog een dif. case en tandwielen gehaald.

    gr. Sander
     

Deel Deze Pagina