Welk toestel bij deze set-up?

Hoi,

voor mijn NitroPlanes bipe heb ik deze set-up:
Motor 1430 kV
33A ESC
Een accu van 3S en 1800 mAh.
En een 9x4.5 thin electric prop, maar die moet toch vernieuwd want in ben de centreerring kwijt.

Helaas is de bipe relatief zwaar voor zijn vleugeloppervlak, en het ding vliegt dus alleen op raketsnelheid. Voordat ik hem totall loss vlieg staat hij dus weer even op de kast, en zoek ik voor de set-up een wat kalmer toestel. Hoeft niet meteen een trainer te zijn, maar liever iets dat langzamer kan dan de bipe.

[EDIT]Oh ja, tekeningen of ideeën voor zelfbouw ook welkom. Hoeft geen ARF te zijn. Ik denk een beetje in de richting van een Profile toestel of zo. Of iets lolligs dat uit schuim te snijden is, verras me maar.[/EDIT]

Dank voor suggesties,

Laatst bewerkt:
hoi HugoW,

als je een leuk model zoekt om zelf te snijden en te maken
moet je even op rcgroups.com kijken bij Foamies scratchbuilt
daar staan er wel een paar (wel meer als een paar):rolleyes:
ik zelf heb de BIG NASTY een keer gemaakt en deze vloog wel erg lekker met een 9x5 of 8x4 en een 1400kv motor
gaat als een gek en met 9x5 kun je ook nog een beetje prophangen.:p
is echt wel wat voor te maken met die motor

succes he
gr albert

Hallo Hugo,

Je setup klinkt niet al een klein parkflyertje van 200 gram.

Depron modellen kan je zeker wel wat van maken met een beetje creatief wezen.
Ik denk dat je met deze setup richting de 500 gram vlieggewicht moet denken.

Over jouw verhaal dubbeldekker is snel zou ik zeggen dat dit echt niet altijd is. 2 vleugels is bijna 2x zoveel lift. Alleen 3d bipes hebben vrij weinig oppervlak en dus vrij vlot.

Zoals al vernoemd op rcgroups scratchbuild zijn een hele hoop tekeningen te vinden.
Misschien een idee om hem bv iets groter uit te printen.

Anders kom eens langs bij de Betuwse Modelvlieg Club. Tenzij je al in WbD bij de club zit.

Betuwse Modelvlieg Club

Bipe van mij is de bi-Night. Misschien op 1 meter uitvergroten.

himodel-motor1611kv-bi-night-tekening-op-pagina-6-film-op7

Zou dan wel iets meer koolstof toepassen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back