welk toestel met rolroeren? Elektro?

Hoi steven,
Als je voor het eerst wil gaan vliegen met rolroeren is zo'n trainertje inderdaad het best, deze hebben bijna allemaal een heel stabiel vlieggedrag, en een bovenvleugel (stabieler).
Ik heb vanaf het begin leren vliegen met rolroeren, en ik kan niet meer zonder :wink:

groetjes
Steven 8)

hallo steven,
maar zal dit trainertje niet wat snel zijn? ik heb al zoeen met een sp400,
heb problemen met het hoogte roer te bevestingen, je moet er zo een staal achtige pin in het hout drukken, langs de 2 kante dan, en heb al een paar maal geprobeert en het zit altijd schuin.
ene roer wijst een beetje naar onder en het ander is horizontaal.

mvg
Steven

Als je het vliegen nog niet onder de knie hebt, moet je proberen met een zo groot mogelijke spanwijdte te vliegen. Een speed 400 direct drive geeft veel snelheid, als je wil verder gaan met een speed 400, kan je er best eentje kopen met een vertraging (gearbox), hierdoor ga je trager vliegen en verhoog je de trekkracht van de propeller, dus rustiger vliegen

Groetjes
Steven 8)

Ik was best tevreden met de space scooter. Daarmee heb ik rolroeren geleerd.

Dit is een topwing vliegtuig van EPP foam, en een geared SP400 motortje. Et ding kan tegen n flinke klap, dus een foutje mag je met dit toestel wel maken. :P

Zon spacescooter is meer om jezelf te leren vliegen, maar met n instructeur kun je wel zon trainer nemen die je zelf al opnoemde.

steven. zei:
als je wil verder gaan met een speed 400, kan je er best eentje kopen met een vertraging (gearbox), hierdoor ga je trager vliegen en verhoog je de trekkracht van de propeller, dus rustiger vliegen

Groetjes
Steven 8)

ja maar moet je dan geen vleugelprofiel hebben voor meer lift?
aha dus die spacescooter is wel iets :)
zou een warbird van gws ook voldoen ? :wink: bv spitfire?
ik moet zeggen dat het wel goed lukt het vliegen met de slowstick vandaag tegen de wind in gevlogen hij hing gewoon stil in de lucht, en ja dan mis je eigelijk wel rols :?

Een spitfire is een prachtige jager, maar absoluut niet geschikt om mee te beginnen, die vlieg je gegarandeert kapot :?
Het is ook nog eens een laagdekker, en je moet weten hoe je met een spitfire vliegt, deze is ontworpen tijdens WOII, het moest allemaal snel gaan waardoor er enkele bouwfouten in zijn gekropen, o.a. een te klein stabilo vlak, waardoor je heel weinig lengte stabileit hebt..

Zoek een bovendekker, met inderdaad een dik profiel, een dik profiel gaat rustiger en stabieler vliegen. :wink:

Groeten
Steven 8)

ah oke, maar die spit is van piepschuim(depron) gemaakt hé, is dan
een laagdekker niet geschikt voor beginners, waarom niet?? lijkt me toch hetzelfde.
space scooter lijkt me wel iets, zal is even kijken naar de specs

grtz

Bij laagdecks heb je zeg maar een balletje op je vinger. Das veel moeilijker te balanceren dan een hoogdekker, die meer lijkt op n balletje aan n touwtje.

En dat schuim van GWS is niet echt denderend. Dat breekt heel gemakkelijk.

Het materiaal waarvan een model is gemaakt bepaald niet de moeilijkheid om er mee te gaan vliegen, depron geeft wel iets meer mee bij harde landingen, maar ik ben er niet meer zo voor, na enkele crashes ziet het model er niet meer uit..

Een laagdekker heeft heel andere vliegeigenschappen dan een hoogdekker, wanneer je met een hoogdekker vliegt vergeeft hij je kleine stuurfoutjes, dat wil zeggen dat hij zich rustig gaat rechttrekken als de vleugel naar links of rechts afwijkt..
Bij een laagdekker heb je dit bijna niet, een voordeel van laagdekkers is dan weer dat je veel gevoelig kan vliegen, je kan er veel beter acrobatie mee doen en agressiever vliegen..

Steven 8)

Wanneer je een laagdekker gaat balanceren leg ik hem steeds op de rug, dus hetzelfde uitbalanceren als een hoogdekker, de vleugel vanboven en de romp hangt eronder, gaat veel makkelijker, anders ligt het uitbalanceren echt heel gevoelig...

Groetjes
Steven 8)

merci,
ja laagdekker is wel vetter dan hoog,
is hier geen draadje van de space scooter?
ik dacht van wel :?

die space scooter vliegt dat nu goed met een 8cell 2000mah?
lijkt me zwaar, ik ben een voorstander van lipo ;)

mvg
Steven

Ik vind em inderdaad n beetje lompig op 8cell. :P Ik ga em binnenkort eens verblijden met 2cell 1500mAh lipo.

2000mAh is trouwens veel te groot ook hoor. :P Ik kon em met gemak 20 minuten in de lucht houden daarmee. Daarna stop ik zelfs alleen maar om de motor genade te geven, want die wordt aardig warm op 8 cellen. :P

Met 2cell lipo zal ie stukken beter vlieg gedrag vertonen, omdattie dan zomaar even zon 100gram kwijt is. :P Op mijn site kun je wat filmpjes zien van et vlieg gedrag op lipo.

inderdaad, ik vlieg nu ook met 2celle 1500mah met SS ruim een half uur :d, waar heb je je space scooter gekocht?

Ja een speed 400 trekt toch gemakkelijk rond de 10Ampère, de meeste speed 400 regelaar zijn voor 18A gemaakt, dus..

Groetjes
Steven 8)

Er zit inderdaad een 6v SP400 in, op een vertraging van 3:1.

Ik had trouwens nog nooit met ailerons gevlogen. Ik gooide em in de lucht, en vloog meteen de hele eerste pack leeg met n mooie landing als einde. :P Het is echt n heel gemakkelijk toestelletje, en iemand van jouw leeftijd pikt zoiets meestal heel snel op. ;)

Et zal geen miskoop zijn, maar ik raad je aan op 2cell lipo te gaan vliegen, want dat gewicht merk je goed.

Back