Welk type cellen in de Futaba 4PK?

Ik wil graag een groter TX accupack in mijn Futaba 4PK.
Nu zit er een HT5F1700B pakket in welke standaard bij geleverd word maar ik vind de capaciteit van 1700mah te weinig.
Welke soort cel kan ik gebruiken om een nieuw pakket te maken(het zit tussen AA en subC in maar welk type dit is kan ik nergens vinden) en is bv LiFePo een optie?
Heeft iemand ervaring hiermee?Zijn deze makkelijk zelf te maken?
Graag jullie tips,

Rogiër

Misschien 2700 Sanyo AA of de vapextech 2900 AA

gegevens van die laatste:

Oplaadbare Ni-MH 1.2V AA 2900mAh
- Hoge energie dichtheid
- Tot 1000x oplaadbaar
- Snelle oplaadtijd (ca. 1 uur bij 2900 mA)
- Geen geheugeneffect

- Opgeladen batterij heeft na 2 jaar nog 80% van de lading

vooral dat laatste is voor zenders super!

Als je een soldeerbout kan vasthouden lukt het je wel een accu te maken.
Er staan diverse draadjes op het forum over hoe dit moet.

Ik maak ze altijd zelf dus dat is het probleem niet.
Het formaat is in ieder geval niet AA want dan had ik al een pakket in elkaar gehad.Het formaat zit tussen AA en Sub C in en kan dat juist nergens terug vinden...
Bedankt in ieder geval voor je info.

LRP LIFE pakket van 1600mah .... nu denk je het is maar 1600mah alleen deze cellen kunnen dieper ontladen worden en kennen geen zelfontlading.

Ik laad mijn zender nu eens in de 2 weken ofzo terwijl ik zeer regelmatig rijdt. Mijn beleving is dat ik 2-3 keer langer met de accu doet voordat deze leeg is.

Voordeel van LIFE is geen regulator nodig aangezien de voltage lager is als bij een lipo (6.6 Nominal 7.4 na lading en bij een lipo 7.2 nominaal en 8.4 na lading)

Ik heb deze lifepo erbij gekocht:
Intellect Li-Fe Battery 6.6v 2100mah TX pack Futaba 4PK - eBay, Cars, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 04-dec-09 11:38:31 CET)
Is inmiddels beeindigd, maar er zijn er meerdere, zoals deze:
http://cgi.ebay.nl/Intellect-LiFe-R...Control_Parts_Accessories?hash=item2a03b894dd

Past prima en heeft een hogere capaciteit.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik met de standaard 1700mAh toch een aantal uurtjes kan rijden en daar eigenlijk best tevreden mee ben.
Maar nu met 2 accu's gaat het helemaal perfect.

Laatst bewerkt:
Back