Welk type speedboot past bij 10x RC2400 Sanyo NiCad???

Rob

Forum veteraan
Ik zoek een speedboot die leuk kan presteren op een 10 cellen RC2400 pack (2 rijen van 5 in-line samengesoldeerd). Ik heb deze packs toch al liggen voor een vliegtuig en een ruig bootje erbij naast de kalme zeilboot lijkt me ook leuk. Iemand een idee?

Hangt er van af...

Ligt eraaan wat voor een motor je daarmee hoopt te gaan voeden, b.v. speed 700 / 12V, of 9.6V als je lef hebt. In ieder geval geen monster, centimetertje of 70-80 dan heb je het wel gehad. Dikkere boten / motoren lusten meestal wel een paar celletjes méér.

Een aandrijving voor een 40A regelaar lijkt me wel aardig want die heb ik al, kan dat? De bootlengte maakt me niet zoveel uit. Ik heb het gevoel dat dit pack lastig te gebruiken is voor wat betreft de plaatsing in het model. Ik heb gezien dat er vaak aan weerszijden van de aandrijving een rij cellen op de bodem ligt maar ik kan/wil de 2 rijen van mijn pack niet splitsen. Probleem? of zijn er nog wel modellen te vinden waar dit kan?

Hmmm...

Goed punt, dat van dat splitsen; meestal worden inderdaad gesplitste packs gebruikt om het gewicht beter te kunnen verdelen. Een enkelvoudig pack moet natuurlijk wel kunnen maar de gewichtsverdeling wordt wat lastiger.
Een 40A-regelaar zou moeten volstaan, natuurlijk ook weer afhankelijk van de gebruikte motor en de belasting die deze te verduren krijgt.
Verder kan ik er niet veel meer concreets over zeggen; ga eens bij een goed gesorteerde en welingelichte hobbyshop langs, die kunnen je vast verder helpen (ik weet er nog wel één... :wink: )

Misschien reageert ie hier ook nog op....

In ieder geval vast bedankt voor je input.

Duuhhhh, hier dan de goed gesorteerde winkelier.....
Wat had je in je hoofd rob ??, bouwdoosje of iets meer zelf bouwen ?
bij zelfbouw is een Mach 3 met een 700 Neodym en hydroaandrijving een heel leuk speeltje... anders moet je het zoeken in de Magin one en key biscayne hoek, igv cats de key west misschien...............Peet............8)

Bouwproject komt voorlopig niet af dus ik zoek een bouwdoos of een occasion. Je stelt dus voor:

- Magin one (merk?)
- Key biscayne (merk?)
- Key west (Cats)

het wordt al een lijstje. Nou nog zoeken naar plaatjes. Als er nog meer tips of aanvullingen zijn dan hoor ik het graag.

- Magin one (merk?) Robbe
- Key biscayne (merk?) Graupner
- Key west (Cats) Graupner

groeten geoffrey

Back