welk type stekker?

hoi ff een algemeen vraagje tussendoor

welke stekker / connector is nu het beste?
traxxas
Deans
4MM goudplug ( merkloos)
en wat is er nog meer,..

gaat voor snelle brushless, maar ook voor zware borstelmotoren

2 auto`s = 3* voor regelaar + 6* accupacks

Als je voor snelle motoren gaat raad ik je aan om goudstekkers te nemen, ze zijn van verschillende merken verkrijgbaar (neem ze wel van een modelbouwfabrikant dat je niet met extreem grote banenpluggen aan je auto zit). Ik heb het nu trouwens over de bedrading tussen accu en regelaar. Van de motor naar de regelaar kun je het beste gewoon solderen.

Ik gebruik traxxas en deans, ik ben meer te spreken over de traxxas stekker.
Vind ik mooier sluiten en lubberen niet zo snel uit.
Daarbij komt wel dat traxxas stekkers duurder zijn.

Ik zelf gebruik Deans, tegenover tamiya stekkers een GROTE verbetering, heb nu sinds kort deans gesoldeerd (redelijk simpel), en merk tegenover tamiya al een goed waarneembare performance boost. Zelf ben ik zeer te spreken over deze stekkers. Bij PK zijn ze per 10 sets ook niet zo duur (krijg je 10 zakjes met man en vrouw + genoeg krimpkous voor de 4 verbindingen).

Ik gebruik zelf 4mm goudstekkers. Ik ben niet echt te spreken over Deans. Ze gaan zwaar en ik vind ze gewoon niet handig...

Regelaar naar motor gebruik ik 3,5mm goudplug.

Ludo

Ik gebruik zowel de 4mm goudpluggen, deans en traxxas stekkers.

Lekker makkelijk met laden :rolleyes:

Dat krijg je als je wisselt van auto en accu's.....

Ik ben op zich over ze allemaal te spreken, je moet even kijken voor welke toapaasing, en plaats ge welke stekker ( en accu waar ze vaak al aan zitte) neemt.

Voor welke je ook gaat zorg ervoor dat je kabels zo kort mogelijk zijn met de juiste dikte en goede solderingen !

Ik heb tot nu toe het meeste met T-pluggen gedaan, maar niet al te lang geleden is er 1 te heet geworden zodat de contacten in de plug begonnen te schuiven.. Nou moet ik wel toegeven dat deze lekker soepel vast en losging, wat normaal niet het geval is. In dat geval kan je zeggen van 4mm stekkers dat je ze goed vast kan pakken en dat ze ook goed contact maken, dus dat is waar ik nu naar overstap.

ik heb aan me bl rustler (8T met lipo, vreet tamiya stekkers) van die groene multiplex stekkers zitten, en in me ducati gewoon tamiya die word niet zo warm

Ik vind het een beetje overdreven, die 8mm.

Waarom niet 4mm? Ik weet niet hoeveel stroom die auto trekt, maar 100A kunnen die 4mm goudstekkers makkelijk aan. Zit je niet met zulke enorme ondingen in je auto.

Back