welk type throttle jockey?

• Topicstarter Topicstarter heli jacob
  • Startdatum Startdatum
H

heli jacob

Guest
Hallo,
Ik heb een BIG airwolf met een benzinemotor 23 ccm zenoah.
Mijn vragen zijn...

1, kan ik een thottle jockey pro gebruiken bij een benzine mechaniek?

2, welke servo,s zouden jullie gebruiken voor de aansturing van de rotorkop?
vario benzine mechaniek..4 puntsaansturing.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie antwoorden, en...alvast bedankt..

Jacob

je kan op de site van modelaviations , wat de maker is van de tjpro , veel info vinden over de toepassingen .
je hebt een vario neem ik aan ? vario schrijft s9206 voor voor op de tuimel , en die hebben iets van 9 kg kracht . dus in moderne tijden zou een bls 451 een prima optie zijn denk ik .
een fotootje zou leuk zijn !
mvg ferry

Hallo,
Ik heb een BIG airwolf met een benzinemotor 23 ccm zenoah.
Mijn vragen zijn...

1, kan ik een thottle jockey pro gebruiken bij een benzine mechaniek?

2, welke servo,s zouden jullie gebruiken voor de aansturing van de rotorkop?
vario benzine mechaniek..4 puntsaansturing.

Ik ben nieuwsgierig naar jullie antwoorden, en...alvast bedankt..

Jacob

1. Ja, maar waarom? Heb je echt niet nodig. Moeilijk goed te krijgen daar de reaktie die
de Carb. verstelling geeft maar traag is. Dus een jutterende motor is het gevolg.
De juiste Carburateur gebruiken de WA176 of 213A (12mm) en een vrij vlakke gascurve instellen.

2. 9206 is uitstekend, met wat zoeken voor 70-80 euro een goede keus.
9350/9351 ook prima maar digitale servo's verbruiken wat meer stroom en zijn flink duurder.
Bls451 geen ervaring mee.

Groet, Martin.

Voor de toerenregeling sensor zou ik zeker gaan voor de "Stator Gator".
Zoek daar maar eens op op Google. Een piloot bij ons in de club heeft deze op zijn Bergen heli. Werkt uitstekend met de toerenregeling.
Zonder dit apparaatje kreeg hij geen goed signaal naar de governer (toerenregelaar).

Machtig zo'n Bergen door de stevige wind zien ploegen afgelopen zondag zonder noemenswaardig wegblazen. Heerlijk, dat gewicht...... ;)

Uitleg Stator Gator (CSMSG02):
Designed for R/C Zenoah engines.

Stator gator sensors are the easiest plug and play gov sensors on the market. These are a must have if you plan on installing a gov system like a CSM revlock etc. These make very low consistant rpms possible for an awesome sound with a 4 bladed head at 1100 rpm without overheating the motor!

How does the Stator Gator differ from others?
The Stator Gator line of sensors are like no other sensors on the market. This sensor takes the raw signal from the kill switch wire, conditions and converts it into a useable signal for the GV-1, csm "gasser" revlock, or other similar types of rpm controllers.
There are no direct electrical connections between the engines ignition system and your radio system. The units are optically coupled ....meaning all conditioned signals are transmitted by light inside the unit.
There are no magnets to mount or sensors to adjust! Just plug N play.
Mounts with foam tape in a convenient location and the Futaba J connector is plugged into the sensor slot on your gov. Program your gov. and your done!

Back