welk vliegtuig kan bij deze motor ???

Beste modelbouwers

Ik vlieg normaal methanol maar nadat ik van iemand een brushless motor heb gekregen wil het toch wel gaan proberen.
Ik heb alleen geen idee waar deze motor voor geschikt en voor welk vliegtuig.

Het gaat hier om de : TYPHOON-MICRO 15/13
full

met deze regelaar:
full

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Bij voorbaat dank

mvg p@ul

Laatst bewerkt door een moderator:
Elektro PK's kun je niet zondermeer vergelijken met brandstof PK's Aad. Brandstof PK's worden gegeven bij onrealistische toerentallen. Als je brandstof als maat neemt, ben je elektrisch behoorlijk overgemotoriseerd (kan natuurlijk errug leuk zijn). Je moet uitgaan van gewicht en gewenste vliegstijl, daaruit rolt benodigd vermogen per kg toestel. Zie
[FAQ] Modelvliegen, electro - Modelbouwforum.nl
* Choosing a power setup
How to choose a power system - RC Groups
Magic numbers for modelers - WattFlyer E-Flight Forums

@Paul
Je kunt natuurlijk ook het elektro subforum Modelbouwforum.nl - Zoeken in forums op '15/13' of '15-13', krijg je automatisch de nodige suggesties.

Laatst bewerkt:
@Ron,

Je hebt gelijk:yes: voor het voorgesteld model is het vermogen (200 watt op < 1 kilo)wel wat aan de grote kant. Ik heb zo'n kistje met een dergelijke motorisering is wel errug leuk, hoveren met een Piper Cub, loodrecht omhoog, knife edge's en heel prettig opstijgen(binnen 1.5 mtr). Liever iets (:Doke teveel:D) over dan naar boven stumperen.

met vriendelijke groet,

Aad den Blaauwen.

Houd de kist vooral heel veel vliegplezier!

Feze motor was bruikbaar met 3S en een 11x8 (klap)prop voor zwevers die ontworpen waren voor 7 nicad en speed600.
Stroom dan 16 of 17A.

Het is dus een relatief langzaam draaiende motor waar een grote prop op moet voor een langzame kist.
Die genoemde piper van 1.2m klinkt zo gek nog niet.

Of een ¨oude¨ elektro zwever dus met een 11x8 klapprop van graupner

Wwel alleen voor 3S. met 2S niet bruikbaar

Back