Welk vliegtuig past bij mijn verwachtingen?

Ook reeds zien vliegen maar het model spreekt me iets minder aan. Zit ook met het gedacht dat een blizzard misschien wat betere vlieg- en zweefeigenschappen heeft?

Ik heb met beide gevlogen maar een funjet doet echt precies wat je wilt en heeft pas stall bij een hele lage vliegsnelheid, bij de blizzard moet je meer snelheid houden met bochten maken en naar mijn mening toch meer vliegervaring hebben als bij de funjet.
Succes met de keuze.

De Blizzard kan ook langzaam, het is gewoon een kwestie van gewicht laag houden.
En de Blizzard heb je meer aan, de Funjet kan alleen maar heen en weer knallen, dat gaat ook snel vervelen.
Plus dat een snellere Funjet een rotherrie maakt, wat misschien niet mag op de club..

GJ

Hoi David,

Echte hotliners / F5B kisten zijn idd echte eyecatchers, en zoals GJ zegt vliegen ze
allen stuk voor stuk super nutraal ( Dit moet ook wel met deze snelheden )
Persoonlijk heb ik alles liggen van Hawk tm Avionik, maar vliegen van deze kisten durf ik
alleen onder begeleiding van GJ of Gerben. Daarom ben ik weer begonnen met een Blizzard
Voordelen :
Je kunt alleen vliegen en oefenen
Gaat er iets fout, kun je het met CA weer in orde te maken, bij een CFK model licht dit iets anders ( en een crash kan vrijduur uitpakken !! )
Voor een schuimmodel vliegt de blizzard gewoon goed en is erg stabile.
aandrijving neem je gewoon turnigy motoren bijvoorbild 3542 /3548 eerst op 3 S en later
als je meer power wild op 4S

En als je dit goed kunt vliegen, neem een Hawk of Enigma
Just my 2 cents

Gr En succes met je keuze

Hallo David,

Ik weet niet of je al al bij een of andere club geweest bent. maar kom anders gerust een kijken bij omac. Hier vliegen we geregeld met bvb de mini hawk - lift off en andere hotliners.
Kwestie van een pb te sturen wanneer het je past.

Gr

Val

Hallo David,

je vliegt bij de club in Kortrijk?
Dan heb je waarschijnlijk Val Bourez zien vliegen met de Enigma.
Ik ken je niet en weet ook niet wat je kan maar ik denk dat zoiets nog een tikje te hoog gegrepen is.

Neen in Dottenijs (apollo fyers)... heb daar een demo gehad.

Heb reeds een aantal mensen die me hebben aangesproken over een vliegclub in Kortrijk. Eerlijk, heb geen idee waar die zou moeten zijn? Misschien dat hij nu niet meer bestaat?

Hallo David,

Ik weet niet of je al al bij een of andere club geweest bent. maar kom anders gerust een kijken bij omac. Hier vliegen we geregeld met bvb de mini hawk - lift off en andere hotliners.
Kwestie van een pb te sturen wanneer het je past.

Gr

Val

Bij de club waar ik zit vliegen ze er ook mee... Toch bedankt voor de uitnodiging!

Hoi David,

Echte hotliners / F5B kisten zijn idd echte eyecatchers, en zoals GJ zegt vliegen ze
allen stuk voor stuk super nutraal ( Dit moet ook wel met deze snelheden )
Persoonlijk heb ik alles liggen van Hawk tm Avionik, maar vliegen van deze kisten durf ik
alleen onder begeleiding van GJ of Gerben. Daarom ben ik weer begonnen met een Blizzard
Voordelen :
Je kunt alleen vliegen en oefenen
Gaat er iets fout, kun je het met CA weer in orde te maken, bij een CFK model licht dit iets anders ( en een crash kan vrijduur uitpakken !! )
Voor een schuimmodel vliegt de blizzard gewoon goed en is erg stabile.
aandrijving neem je gewoon turnigy motoren bijvoorbild 3542 /3548 eerst op 3 S en later
als je meer power wild op 4S

En als je dit goed kunt vliegen, neem een Hawk of Enigma
Just my 2 cents

Gr En succes met je keuze

Denk van je raad op te volgen en idd de blizzard aan te kopen. Dan vraag ik de nodige hulp op de club en zie hoe dat allemaal meevalt (of tegenvalt:)). Dacht wel om gewoon de standaard tuningset van mpx zelf te gebruiken... Zie http://shop.lindinger.at/product_info.php?products_id=71915. Gezien mijn onervaren status waarschijnlijk een veilige en veel moeitebesparende keuze. Waarom zou jij turnigy motoren 3542 /3548 gebruiken? Wat is het voordeel en nadeel? Die mpx tuningset kan toch ook op 3S of 4S? Grtn

Laatst bewerkt:
De MPX setup is wel OK maar duur.
Iets soortgelijks kan je via China, of bij de lokale modelbouwwinkel (want de Belgische douane doet nogal moeilijk geloof ik?) wel wat goedkoper kopen.

Koop een zwaardere regelaar (in vermogen, niet in gewicht), minimaal 80A zodat je er later ook wat aan hebt.

GJ

De MPX setup is wel OK maar duur.
Iets soortgelijks kan je via China, of bij de lokale modelbouwwinkel (want de Belgische douane doet nogal moeilijk geloof ik?) wel wat goedkoper kopen.

Koop een zwaardere regelaar (in vermogen, niet in gewicht), minimaal 80A zodat je er later ook wat aan hebt.

GJ

Dus die turnigy motoren 3542 /3548 in combinatie met zwaardere regelaar... (is dan met de bedoeling later op zwaarder accupacks te kunnen gaan vliegen, correct?)

Neen in Dottenijs (apollo fyers)... heb daar een demo gehad.

Heb reeds een aantal mensen die me hebben aangesproken over een vliegclub in Kortrijk. Eerlijk, heb geen idee waar die zou moeten zijn? Misschien dat hij nu niet meer bestaat?

haha van uit Nederland gezien is Meulebeke (waar ik vlieg), niet ver van Kortrijk...
je hebt natuurlijk ook nog Moorsele en comines waar vliegpleinen zijn.
Dottenijs ben ik nog nooit geweest, dus dat ga ik ooit wel eens bezoeken.

veel plezier en knikkende knieën gewenst met je eerste hotliner.
En zorg gewoon dat er iemand naast je staat die je zender kan overnemen als het nodig is. snelheid went snel maar laat je niet verrassen. ;)

Back