Welk voltageinstelling bec trex 500 esp

Ik heb mijn trex 500 esp nu afgebouwd en ben bezig de regelaar
te programmeren.
Nu heb ik 3 ds510 servo's op de cyclic zitten. Welk bec voltage kan ik nu het beste gebruiken
5.0 5.5 of 6.0 volt???

Wel even kijken naar de gyro en staartservo. Als je bijv. de Align GP750 + DS520 hebt kunnen die ook op 6V maar andere combo's weer niet.

De ds510 servo werkt op 6v:

Stall torque:3.7kg.cm(4.8V)
4.6kg.cm(6.0V)
Motion speed:0.13sec/60°(4.8V)
0.11sec/60°(6.0V)
Rating voltageAC 4.8-6V
Temperature range:-20°C~+60°C
Dimension:35 x 15 x 29.2mm
Weight:25.9g

Wel de Tailservo in de gaten houden!
De 9257 (Futaba) lust officieel alleen 4.8v

Laatst bewerkt:
Lees meer dat mensen wel 6v op de S9257 maar dat dit inderdaad niet officieel ondersteund word. Eigen risico dus. Anders gewoon even een stepdown tussen Gyro en Servo zetten en vliegen totdat je sneller stuurt dan de staart beweegt :)

sneller en sterker willen we allemaal , maar feit is dat ten eerste je 401 en zn servo ernstig in zn leven gekort worden , en ten tweede niemand het verschil merkt tussen 5 en 6 volt .
een step down is een optie , maar als je t niet merkt ?

de 401 kan 6 volt zonder problemen hebben, de 9257 niet.
Er zijn er idd genoeg die het al tijden gewoon zonder problemen doen, maar het is niet aan te raden/
Dus step down tussen de gyro en servo en je bent gereed..

Ik heb de regelaar nu op 5.5 volt ingesteld.
Dit moet wel zonder problemen kunnen......of dan alsnog een step down ertussen zetten?

Die moet kunnen en dan gewoon op 6V.....

Of je zet alles gewoon op 5V. Waarm moeilijk doen als het makkelijk kan?

5V is juist beter, dan werkt alles en blijft het werken. 6V geeft net iets meer reactie als je het echt nodig bent, maar dat merkt maar 1% van de vliegers. Niet alle servo's kunnen tegen 6V maar wel tegen 5V dus 5V is beter.

Hier is ergens een topic, ik dacht van WRobijns over het verschil tussen 5 en 6V, en inderdaad is het besluit dat het verschil onmerkbaar is.

Ik vermoed wel dat er misschien een verschil kan zijn naar werking van een flybarless systeem. De swashservo's worden dan ook door een gyro aangestuurd, dus meer en snellere signalen, snelheid kan dan van belang zijn. Of zie ik dat verkeerd ?

Dat zou kunnen. Het verschil is er ook echt wel maar je merkt het eigenlijk niet tenzij je heel goed kan vliegen en heel precies stuurt. Dan kan je in een tictoc bv de reactie tijd merken. Het verschil is echter zo klein dat het voor de meeste vliegers niet te merken is en dan is 5V gewoon makkelijker want alles werkt dan goed zonder stepdown's edg.

5v
Hier ben ik niet helemaal mee eens.
6v heeft mijn voorkeur, dit spaart (..) de interne BEC op uw ESC.
Hogere gevraagde omzetspanning vraagt minder inspanning van de (interne) Bec.
Minder warmte ontwikkeling dus.

Of U neemt uiteraard een externe Bec erbij...

ik neem aan dat die bec geschakeld is als je hem kunt instellen. Dan maakt het dus niets uit qua warmte ontwikkeling ;)

ik neem aan dat die bec geschakeld is als je hem kunt instellen. Dan maakt het dus niets uit qua warmte ontwikkeling ;)

apekool, iedere BEC word warm, zelfs mijn geschakelde CC UBEC adviseren ze te voorzien van verluchting, waarom ? omdat hij echt heet word... ;)

ieder BEC systeem wekt warmte op, op al die blackbox data die ik tot nu toe heb gezien zie je het heel goed, nu rij ikzelf met UBEC en nu blijft de regelaar een pak koeler(+-10° verschil).

Dan is het een waardeloze ubec. Ik heb ubec's die een hoog rendement hebben (elke eigenlijk) en die worden echt niet warm. Ik merk bij 50% continu belasting nog helemaal niets. Pas als je hem continu gaat belasten worden ze warm.

Als je dus een geschakelde bec hebt die warm wordt kan je hem beter niet gebruiken......

De meeste bec's in regelaren zijn NIET geschakeld en die worden wel warm inderdaad.

Back